AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Hei🙂 Har ei jente på 10 år. I det siste har hun laget avtaler som hun ikke klarer å holde, eller hun har glemt at hun har laget avtaler. Og så vet hun at hun har avtaler men gjør litt sånn som passer henne når deadlinen på avtalen nærmer seg. Dette fører selvsagt til konflikter, men hun lærer ingenting av det. Jeg tror ikke hun mener noe vondt med det, men pga konfliktene er jeg redd hun mister vennene sine når de alltid må vente. Dette gjelder stort sett avtaler som blir lagd på vei hjem fra skolen, og de "avtaler" å ta følge neste morra. Morran kommer og vi spør om hun har avtalt noe, vi spør både 3 og 4 ganger, og hun svarer nei. Så blir hun da kjørt til skolen, og så kommer meldingen " hvor er du, vi avtalte jo å ta følge!" Nå skal det nevnes at vi mistenker ADHD- uoppmerksom type. Hun er veldig ofte sliten etter skoledagen, og det kan jo være at hun er så "spacet" at hun har svart ja til noe/n på skoleveien uten egentlig å ha fått med seg hva som har blitt sagt. Hun er en person som gjør veldig lite utav seg, men hun kan av og til bli så sliten at det bikker over, og da gjør/sier hun masse rare ting helt ut av det blå. Men kun _etter_ skolen, aldri _på_. Faller liksom helt sammen. Men hva tenker dere mødre der ute, sånn generelt mtp lage/holde/glemme avtaler? Jeg regner jo med at det skjer for de fleste uansett. Jeg tror ikke at det bare kan legges i ADHD-boksen.. Hva er erfaringene deres? Anonymkode: e03bf...453
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har også en 10-åring, og akkurat dette er en liten utfordring i denne alderen, fordi de har begynt å lage avtaler selv samtidig som vi foreldre også planlegger for dem av og til, og de er ikke så flinke til å huske avtaler. 😛 Det gjelder både min sønn og flere av vennene hans, så det er nok ikke unormalt akkurat. (Jeg ble f.eks spurt av en mor i går om sønnen hennes kunne sitte på med oss til bursdag i dag, også fikk jeg kontrabeskjed nå nettopp fordi sønnen allerede hadde avtalt for flere dager siden å sitte på med noen andre og glemt å si det.) Her har sønnen min og nabogutten fast avtale om å ta følge til skolen (og tidspunk), så akkurat den er grei. Men når de f.eks. skal møte opp et annet sted lenger unna, så husker aldri sønnen min hva de har avtalt, om de skal sykle og dra tidligere, eller om de skal kjøres f.eks. Men det er stort sett den samme han avtaler med, så da får jeg ham til å ringe og spørre, eller jeg sender melding til moren. Anonymkode: 2b4b6...f62 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Glemt er det dummeste jeg har hørt. Her må det konsekvenser til vet du. Anonymkode: fdfed...62c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemt er det dummeste jeg har hørt. Her må det konsekvenser til vet du. Anonymkode: fdfed...62c Har du lest hele innlegget? Hun lærer ikke av konsekvensene... 🙄 Anonymkode: e03bf...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå