Gå til innhold

Våryr? Har det greit, men litt leit at jeg ikke skal oppleve forelskelse igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vår! Lyttet til Dagny sin Come Over i bilen her om dagen. Den handler (slik jeg tolker den) om forelskelse, om tiden helt i starten når man er så gira på hverandre, man vil være sammen hele tiden, man har en umettelig nysgjerrighet på å lære den andre å kjenne, man har en spenning i "liker hun/han meg like godt som jeg liker henne/ham?"

Jeg har det fint med mannen min. Men det er jo ikke sommerfugler i magen. Han synes ikke jeg er særlig spennende heller. Det er trygt og godt, vi trives i lag og har mange felles interesser og aktiviteter vi gjør sammen. Har barn sammen. Ok sexliv.

Jeg vet at vi har det godt, at mange ønsker seg slik vi har det. Men blir litt trist av å tenke på det jeg sannsynligvis ikke skal oppleve igjen. 

Anonymkode: 481a3...dfc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er fullt av ting man aldri vil oppleve igjen. Russetid, studietid, den første skoledagen osv. Sånn er livets gang, man legger ting bak seg og kommer inn i nye stadium av livet. 

Selvfølgelig er det vemodig å tenke på alt man aldri får oppleve igjen. Samtidig så er det fint å tenke på at man har vært så heldig å få oppleve disse tingene i det hele tatt.

Og dersom du skulle oppleve forelskelse igjen med en ny, så kommer det jo til en høy pris. Med slutt på samlivet med den du har brukt mange år til å lære å kjenne, slutt på samlivet dere har som familie med barna deres.

Jeg tenker det er bedre å tenke på hvor heldig man var med det man fikk oppleve, enn å sørge over tiden man ikke får tilbake. Sett pris på minnene. Og målet med en forelskelse er vel til syvende og sist å finne en livspartner, og det er jo det du har vært så heldig å finne. Nyt det. Prøv å se alt det fine i den perioden av livet der du er akkurat nå. 

Anonymkode: 6418d...d83

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner igjen den følelsen. Den kan være ganske overveldende og litt sår. En ting er at ting er vel «trygt» for min del, men mannen min er virkelig ikke særlig interessert og overser meg mesteparten av tida. Vanskelig å vekke ting til live igjen da. Kanskje vi ønsker forskjellige ting ut av ekteskapet også. 

 

Det betyr ikke at man vil kaste det man har på båten. Jeg prøver å fylle livet mitt med andre ting som skaper engasjement og begeistring. Og så hjelper det å dagdrømme litt😉

Anonymkode: 32d7e...5d7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Livet er fullt av ting man aldri vil oppleve igjen. Russetid, studietid, den første skoledagen osv. Sånn er livets gang, man legger ting bak seg og kommer inn i nye stadium av livet. 

Selvfølgelig er det vemodig å tenke på alt man aldri får oppleve igjen. Samtidig så er det fint å tenke på at man har vært så heldig å få oppleve disse tingene i det hele tatt.

Og dersom du skulle oppleve forelskelse igjen med en ny, så kommer det jo til en høy pris. Med slutt på samlivet med den du har brukt mange år til å lære å kjenne, slutt på samlivet dere har som familie med barna deres.

Jeg tenker det er bedre å tenke på hvor heldig man var med det man fikk oppleve, enn å sørge over tiden man ikke får tilbake. Sett pris på minnene. Og målet med en forelskelse er vel til syvende og sist å finne en livspartner, og det er jo det du har vært så heldig å finne. Nyt det. Prøv å se alt det fine i den perioden av livet der du er akkurat nå. 

Anonymkode: 6418d...d83

Du har helt rett. Hvert kapittel har sin sjarm... Å få oppleve slik forelskelse igjen ville vært en liten trøst i en stor tragedie som er brudd med far til barna mine😅 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, kjenner igjen den følelsen. Den kan være ganske overveldende og litt sår. En ting er at ting er vel «trygt» for min del, men mannen min er virkelig ikke særlig interessert og overser meg mesteparten av tida. Vanskelig å vekke ting til live igjen da. Kanskje vi ønsker forskjellige ting ut av ekteskapet også. 

 

Det betyr ikke at man vil kaste det man har på båten. Jeg prøver å fylle livet mitt med andre ting som skaper engasjement og begeistring. Og så hjelper det å dagdrømme litt😉

Anonymkode: 32d7e...5d7

Ja, det er jo mange andre områder av livet. Jeg har det travelt og spennende på jobb, det er jo noe. Men det er rart med det... Savner den følelsen av at blodet bruser av forelskelse. 

Anonymkode: 481a3...dfc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fint å ha et perspektiv på det? Jeg er 40 og er nå separert, og ganske forelsket i en ny mann. Men Jeg vet jo ikke om det vil fungere, om han føler det på samme måten. Jeg skulle gjerne hatt det trygt og fint og godt med en partner, en som verdsetter meg som jeg er og er glad for å se meg hver dag. Når man har det, så har man det godt, tenker jeg. Og om man ikke opplever at partneren setter pris å samlivet så hadde jeg funnet ut av det. Hva stemmer ikke, hva kan fikses. Det er tross alt deilig å leve med noen man elsker sånn inderlig dypt. Når man har omsorg, respekt og nysgjerrighet i bunn, så går jo den forelskelsen over i en dyp kjærlighet. Det må være deilig å leve sånn. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sexliv? Tipper dere kjeder dere. Hva med å oppleve noe nytt sammen, eller hver for dere? 

Anonymkode: 3a9b4...c72

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brusende forelskelsen hvis det er gjensidig er jo fantastisk, men husker du ikke de ulykkelige forelskelsene også? Hvis du har hatt det da. Det er så utrolig vondt, man får nesten ikke puste fordi den personen er virkelig den eneste man noensinne trenger. Så utrolig vondt. Man blir gal av forelskelse, jeg savner ikke å være gal. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har alle det. Forhold er rett og slett ikke spennende over tid, og det er egentlig et mysterium at vi holder på med det. Det er nok en kombinasjon av hva samfunnet forventer av oss, og økonomien i det. I tillegg til barn såklart. Men foruten om det så har man jo et langt bedre liv som singel. Forutsatt at man har sosiale evner og en sosial sirkel. 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

Forelskelse er noe du kan oppleve fra du er barn til du ligger i grava av alderdom. 

Så selv om du har mann nå, så betyr ikke det at du ikke kan oppleve det igjen. Ting kan skje underveis. 

For øvrig er forelskelse noe som er kortvarig og tvetydig hos de fleste. Så selv om du kan oppleve den på nytt, så er det ikke sikkert at den blir så flott og lang som du håpte på. Illusjonen om forelskelsen er ofte bedre enn forelskelsen i seg selv, og man ender opp "skuffet". 

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sånn har alle det. Forhold er rett og slett ikke spennende over tid, og det er egentlig et mysterium at vi holder på med det. Det er nok en kombinasjon av hva samfunnet forventer av oss, og økonomien i det. I tillegg til barn såklart. Men foruten om det så har man jo et langt bedre liv som singel. Forutsatt at man har sosiale evner og en sosial sirkel. 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Hvis man ikke liker forhold, er det nok lurt å være singel. 

Anonymkode: 3a9b4...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt sånn her det blir da? Like. ye "alderdommen" sin feil, man er ikke (like) ung lenger, livet ikke like spennende.

Det har sin sjarme det å!

Anonymkode: 570d1...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok sexliv? Tipper dere kjeder dere. Hva med å oppleve noe nytt sammen, eller hver for dere? 

Anonymkode: 3a9b4...c72

Ja, vi har det greit. Potensiale for bedre, absolutt. Men begge får når de vil ha, ofte åpne for å prøve ut noe hvis den andre foreslår. Kunne nok lagt litt innsats i å finne på noe nytt. Å ligge med andre er ikke så aktuelt, han vil ikke at jeg skal ligge med andre menn og da er poenget borte for meg.

Snedig skrev (8 timer siden):

Den brusende forelskelsen hvis det er gjensidig er jo fantastisk, men husker du ikke de ulykkelige forelskelsene også? Hvis du har hatt det da. Det er så utrolig vondt, man får nesten ikke puste fordi den personen er virkelig den eneste man noensinne trenger. Så utrolig vondt. Man blir gal av forelskelse, jeg savner ikke å være gal. 

Det er et veldig godt poeng! Det er en bakside ved det også. Ugjengjeldt forelskelse, uvissheten om man kommer til å finne noen å bli glad i som blir glad i en tilbake.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånn har alle det. Forhold er rett og slett ikke spennende over tid, og det er egentlig et mysterium at vi holder på med det. Det er nok en kombinasjon av hva samfunnet forventer av oss, og økonomien i det. I tillegg til barn såklart. Men foruten om det så har man jo et langt bedre liv som singel. Forutsatt at man har sosiale evner og en sosial sirkel. 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Jeg vet ikke... I teorien liker jeg tanken om å være to for livet. Har barn ja, og hus og hjem.

Anonymkode: 481a3...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man ikke liker forhold, er det nok lurt å være singel. 

Anonymkode: 3a9b4...c72

Hva med alle de som «liker» forhold da? Fordi de tror å bo sammen med en annen automatisk løser alle problemer de har med seg selv? Eller skal fikse mangel på sosialt nettverk eller interesser? 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sånn har alle det. Forhold er rett og slett ikke spennende over tid, og det er egentlig et mysterium at vi holder på med det. Det er nok en kombinasjon av hva samfunnet forventer av oss, og økonomien i det. I tillegg til barn såklart. Men foruten om det så har man jo et langt bedre liv som singel. Forutsatt at man har sosiale evner og en sosial sirkel. 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Det er jeg helt uenig i. Det er ingenting som slår uendelig kjærlighet til et menneske som ikke tar slutt hvor man bygger et meningsfullt og dypt bånd. For meg er det ubeskrivelig. Da blir man ikke lei. Men det krever at begge parter ser hverandre og har masse, kjærlighet, omtanke og respekt for hverandre. Og at man vet å sette pris på den kjærligheten og det mennesket man har foran seg. 

Anonymkode: d1005...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, vi har det greit. Potensiale for bedre, absolutt. Men begge får når de vil ha, ofte åpne for å prøve ut noe hvis den andre foreslår. Kunne nok lagt litt innsats i å finne på noe nytt. Å ligge med andre er ikke så aktuelt, han vil ikke at jeg skal ligge med andre menn og da er poenget borte for meg.

Anonymkode: 481a3...dfc

Tenkte ikke å ligge med andre, men bokstavelig talt få nye opplevelser, gjerne uten barna 

Anonymkode: 3a9b4...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva med alle de som «liker» forhold da? Fordi de tror å bo sammen med en annen automatisk løser alle problemer de har med seg selv? Eller skal fikse mangel på sosialt nettverk eller interesser? 

Anonymkode: 02ed4...1fa

Det er vel heller omvendt, at sosiale folk lett får seg både venner og kjærester 

Anonymkode: 3a9b4...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...