Gå til innhold

Menn som dytter bort et godt samarbeid når de får seg kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Avtaler om å hjelpe hverandre og å finne på noe sammen med barna bortfaller helt. Det at far ikke kan være med barnet å spise en is en gang, for det går ikke for den nye kjæresten.

Samtaler skal kun være på melding, det går ikke an å ringes for en kjapp greie angående barna lengre. Ofte merker jeg at det er kjæresten som besvarer meldingene. En periode kunne da ikke eksen svare på meldinger om det var etter arbeidstid, for dama likte det ikke. 

Når barnet har en fotballkamp så kan vi ikke reise alle sammen. Jeg har ny samboer og han har ny samboer. Barnet er glad i alle sammen, men vi kan ikke dra alle sammen fordi dama til eksen ikke liker det. Så stevner med hobbyen så må helger byttes slik at dama ikke møter på meg på slike ting. Hvorfor kan vi ikke lengre reise sammen? 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan godta å leve slik på bekostning av eget barn. Jeg og eks hadde brudd 3 år før han møtte dama si. Jeg fikk meg ny kjæreste før min eks gjorde det. Det er absolutt ingen grunn til noen form for sjalusi. Alt handler kun om barnet, ingen mimrer om gamle ting, ingen har et nært forhold av noe slag. I perioder krangler jeg og eksen en del, økning på dette etter ny dame. 

Hva kan gjøres?

Anonymkode: 7eeba...eeb

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er for usikre og urimelige til å bli sammen med folk som har barn fra før. Huff, veldig kjipt for barnet deres!

Anonymkode: a0a32...2fc

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Du kan jo akseptere at han har en ny partner i livet sitt som også er viktig for han og tilpasse deg så langt det går, svelg noen kameler på en måte og bli kjent med henne på hennes premisser osv? 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

Du kan jo akseptere at han har en ny partner i livet sitt som også er viktig for han og tilpasse deg så langt det går, svelg noen kameler på en måte og bli kjent med henne på hennes premisser osv? 

Om hun hadde hilst så hadde det jo hjulpet. De gangene jeg prøver å hilse så går hun bort for å drive med noe annet eller snur seg vekk. Så på 1.5 år så har hun ennå ikke sagt hei. Jeg har ikke noe vondt å si om henne for barnet mitt er fornøyd med henne. Av det jeg har fått høre av barnet mitt gjør at jeg tenker at hun er en tålmodig person som er glad i barn. Jeg har også fortalt far de tingene om at jeg har et godt inntrykk av henne. 

Jeg aksepterer det fullt ut. Tenk når barnet står der og spør om pappa kan være med å spise en is og alltid får nei. Det er den delen jeg syns er trist. 

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og barnet får beskjed om at nei, mamma kan ikke komme hjem her for å se på det nye rommet ditt. Nei, det passer aldri. Barnet spør meg og jeg sier at det kan vi få til en gang, men så forteller barnet hva pappa sier om saken. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om hun hadde hilst så hadde det jo hjulpet. De gangene jeg prøver å hilse så går hun bort for å drive med noe annet eller snur seg vekk. Så på 1.5 år så har hun ennå ikke sagt hei. Jeg har ikke noe vondt å si om henne for barnet mitt er fornøyd med henne. Av det jeg har fått høre av barnet mitt gjør at jeg tenker at hun er en tålmodig person som er glad i barn. Jeg har også fortalt far de tingene om at jeg har et godt inntrykk av henne. 

Jeg aksepterer det fullt ut. Tenk når barnet står der og spør om pappa kan være med å spise en is og alltid får nei. Det er den delen jeg syns er trist. 

Utfordringen som av og til oppstår i nye forhold er at man forteller om det gamle fra sitt ståsted slik at den nye partmernen farges av det de hører, samtidig har hun kanskje egne erfaringer med seg. Det at du forteller far at du setter pris på henne er ikke det samme som å strekke ut en hånd til henne og si "jeg vil gjerne bli kjent med deg på dine premisser" og mene det. 

Sist men kanskje viktigst er at ansvaret for fars rolle i barnas liv ligger hos far og den forelderen han ønsker være.

• Liker 2
Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og barnet får beskjed om at nei, mamma kan ikke komme hjem her for å se på det nye rommet ditt. Nei, det passer aldri. Barnet spør meg og jeg sier at det kan vi få til en gang, men så forteller barnet hva pappa sier om saken. 

Situasjonen er lei, men du må aldri love barnet noe som er utenfor din kontroll. At du kan være med hjem til far for å se på rommet er en ting du ikke kan love barnet, det blir bare enda mer skuffet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du skal bære fornøyd om far har barna sine etter hva som står i samværsavtalen. 
Når folk skiller seg og finner nye partnere så blir det flere kokker og mere søl, rett og slett. 
En kan gjøre avtaler seg i mellom når en skiller lag, men tiden går og behovene kan forandre seg. 

Det er flere fedre ( desverre) som velger bort barna sine til fordel for en ny samboer og hennes familie, og en bør kanskje være litt obs på hva far gjør fremover. 
Ved å forvente spontane tjenester fra far i hans barnefrie uke er som en rød klut for desse nye kjærestene, og det er der ofte krigen stater. 
Jeg heier på de fedrene som ikke lar seg styre av en sjalu og dominerende kjæreste 

Anonymkode: 00cd0...14a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest lurven
Skrevet

Rart at noen setter ny kjæreste foran barnet sitt, 

AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (3 minutter siden):

Men TS sier jo ikke at far gjør det, hun sier at hun opplever at samarbeidet har endret karakter, der de før kunne dra sammen i en bil for eksempel er det nå slik at de kjører hver for seg, der de før stilte opp sammen stiller de nå hver for seg - det betyr ikke at far prioriterr bort barna sine, det betyr at far tar hensyn til sin nye partner også. Jeg kan ikke skjønne at det er galt så lenge barna sier fars nye partner er en fin person i livet deres... 

Anonymkode: 77b2f...f96

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke en fastsatt samværsplan?

Min erfaring er at alt er mye lettere for de som har en konkret kalender å forholde seg til, og ryddig kommunikasjon rundt barna. Når det kommer nye partnere inn blir det rett og slett mange flere hensyn å ta. Alle ønsker forutsigbarhet, og da er det mindre rom for å avvike fra planen.

Her har vi en kalender vi setter opp en gang i halvåret. Den forholder vi oss helt konkret til. Vi tar omtrent annenhver foreldremøte, og den som har barna dagen de har tannlegetime/trening/turnering etc., blir med på det. Det hender vi må bytte dager, og det går som regel greit. Men det er ikke veldig ofte.

Vi sender mail ang. ting om barna, og da samler vi som regel opp, med mindre det haster. I totalen er det lite som haster når vi har såpass mye orden som vi har.

Barna er vant til dette, og de går heller ikke rundt med forhåpninger om familietid med alle parter. Det var veldig fint for oss at dette ble etablert før vi begge fikk nye kjærester, slik at de nye kjærestene ikke ble "problemet".

For ekspartnere som IKKE har det slik, eller der barna kanskje fortsatt er vant til at foreldrene er mye sammen selv om de er skilt, vil det gjerne bli en omveltning når nye partnere kommer inn i bildet. For noen ting må endres, uten at det betyr at nye partnere er forferdelige. De blir etablert på hver sin kant, og danner kanskje nye familier. Jeg tror det egentlig er ekspartnere som reagerer mest på dette, og mange er kanskje litt vel "godt vant" med at deres tidligere mann eller kone kunne ringes eller smses når som helst. 

Anonymkode: 9fc60...92c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å, som jeg kjenner meg igjen. En konfliktsky mann som er livredd for å gjøre noe galt, så han gjør alt litt dårlig istedenfor å gjøre en ting bra….Nemlig ta valg for barnet sitt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
lurven skrev (13 minutter siden):

Sier jeg og. Jeg er mann, og barnet er nr 1 foran nye damer.... alltid !   Pingler til menn.

Anonymkode: 6e366...c15

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror eksen til min mann kunne skrevet noe slikt på kg. Jeg ba han om å sette grenser fordi hun detaljestyrte våre uker med barnet. Hun ville også at far skulle hoppe når hun sa hopp. Hun hadde også kunne invitere far med på is sammen med barnet når han hadde barnefri uke men om vi var opptatt med noe annet så fikk han høre hvor dårlig far han var og jeg ødela all samarbeid.  Hun ble i tillegg mye mer opptatt av kontakt etter jeg kom inn i bildet. Typ h.v.e.r dag skulle hun ha kontakt i form av telefon eller melding. Vi var jo nyforelsket og nøt hvert sekund vi fikk alene slik at vi kunne fokusere på barnet når vi hadde han. 

Anonymkode: 70e25...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Avtaler om å hjelpe hverandre og å finne på noe sammen med barna bortfaller helt. Det at far ikke kan være med barnet å spise en is en gang, for det går ikke for den nye kjæresten.

Samtaler skal kun være på melding, det går ikke an å ringes for en kjapp greie angående barna lengre. Ofte merker jeg at det er kjæresten som besvarer meldingene. En periode kunne da ikke eksen svare på meldinger om det var etter arbeidstid, for dama likte det ikke. 

Når barnet har en fotballkamp så kan vi ikke reise alle sammen. Jeg har ny samboer og han har ny samboer. Barnet er glad i alle sammen, men vi kan ikke dra alle sammen fordi dama til eksen ikke liker det. Så stevner med hobbyen så må helger byttes slik at dama ikke møter på meg på slike ting. Hvorfor kan vi ikke lengre reise sammen? 

Jeg forstår ikke hvordan noen kan godta å leve slik på bekostning av eget barn. Jeg og eks hadde brudd 3 år før han møtte dama si. Jeg fikk meg ny kjæreste før min eks gjorde det. Det er absolutt ingen grunn til noen form for sjalusi. Alt handler kun om barnet, ingen mimrer om gamle ting, ingen har et nært forhold av noe slag. I perioder krangler jeg og eksen en del, økning på dette etter ny dame. 

Hva kan gjøres?

Eventuelt er det barnemor som har vært vant til at eksen har vært totalt tilgjengelig når det passer, og misliker at far nå innimellom har andre planer. 

Om han skal ha noe som helst sjanse for å etablere et stabilt forhold, kan ikke eksen ha fri tilgang på ham til enhver tid. 

Anonymkode: ddc85...692

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror eksen til min mann kunne skrevet noe slikt på kg. Jeg ba han om å sette grenser fordi hun detaljestyrte våre uker med barnet. Hun ville også at far skulle hoppe når hun sa hopp. Hun hadde også kunne invitere far med på is sammen med barnet når han hadde barnefri uke men om vi var opptatt med noe annet så fikk han høre hvor dårlig far han var og jeg ødela all samarbeid.  Hun ble i tillegg mye mer opptatt av kontakt etter jeg kom inn i bildet. Typ h.v.e.r dag skulle hun ha kontakt i form av telefon eller melding. Vi var jo nyforelsket og nøt hvert sekund vi fikk alene slik at vi kunne fokusere på barnet når vi hadde han. 

Anonymkode: 70e25...b92

Jeg sender kun oppdateringsmelding som er fastsatt i vår plan. Ellers tar jeg ikke kontakt, så nei, dette er ikke likt. Hvis jeg har spørsmål når jeg har barnet så er det fordi jrg mangler kommunikasjon fra fars side angående helse eller klær. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eventuelt er det barnemor som har vært vant til at eksen har vært totalt tilgjengelig når det passer, og misliker at far nå innimellom har andre planer. 

Om han skal ha noe som helst sjanse for å etablere et stabilt forhold, kan ikke eksen ha fri tilgang på ham til enhver tid. 

Anonymkode: ddc85...692

Absolutt ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt ikke. 

Det virker jo sånn. Hvorfor så opptatt av at ting skal være som de var da? Hvorfor er det viktig for deg å reise sammen i bil? 

Anonymkode: af70e...9bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det virker jo sånn. Hvorfor så opptatt av at ting skal være som de var da? Hvorfor er det viktig for deg å reise sammen i bil? 

Anonymkode: af70e...9bf

Nei, jeg har ikke behov for det. Men at begge kan være tilstedet på samme fotballkamp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg har ikke behov for det. Men at begge kan være tilstedet på samme fotballkamp. 

Det hadde vært hyggelig det, men du kan ikke forlange at far skal møte opp når han har fri. 
Veldig bra om han gjør det, men du kan ikke kreve det og lage et oppstyr rundt det 

Anonymkode: 00cd0...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...