Gå til innhold

Hvorfor er det slik at noen forfaller i forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal vi se; etter dødsfall i familien etter lang tids sykdom, oppsigelse på jobb, psykisk sykdom i nærmeste familie som gikk utover meg på en helt uakseptabel måte, en partner som ikke så noe poeng i å støtte meg, så var sminke det siste jeg tenkte på. At noen synes det er uforståelig er greit for meg, det sier i så fall mer om dem enn om meg.

Anonymkode: ea95c...57f

Dette er forståelige grunner. Men det er faktisk mange som forfaller uten de grunnene du nevner også. Mange forfaller så fort de går inn i forhold, mens de fikser seg som single

Anonymkode: 1df4f...727

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er forståelige grunner. Men det er faktisk mange som forfaller uten de grunnene du nevner også. Mange forfaller så fort de går inn i forhold, mens de fikser seg som single

Anonymkode: 1df4f...727

Du spurte hva som forårsaket det. Du har fått svar. I HI skriver du at du ikke forstår hvorfor det skjer. Du skriver ingenting om at noen har forståelige grunner.

Anonymkode: ea95c...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet skjer. Har opplevd min del av motgang, men tar vare på meg selv for min egen del.

Trener for å holde kroppen sterk og slippe helseplager. Føler meg mye bedre om jeg steller meg og ser ok ut. Mannen elsker meg uansett, men han setter jo pris på at jeg tar vare på meg selv.

Anonymkode: caba1...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker at man sporenstreks må få inn dette i bryllupsløftene:

"Tar du denne mannen [kvinnen] i vektøkning og håravfall, med rynker og gusten hud, med sprø negler og cellullitter, grått hår og hengekjaker, i hettegenser og tights".

Anonymkode: bf912...a18

Hehe. Mye av dette kan man selv gjøre noe med. Har nylig fått sprø negler men innser at jeg kan endre dette med kosttilskudd og å begynne å spise mer sånn jeg gjorde før. Vektøkning har jeg slitt med under Corona men har tatt tak i det og funnet noe som funker, noe mannen er veldig fornøyd med. Han har også selv nylig slanket seg en god del, noe jeg setter pris på. 

Mannen synes ikke jeg er stygg i hettegenser, men heller ikke sexy. Formene mine kommer ikke fram i sånne klær. Går mest i sånt i forbindelse med trening eller hvis jeg fryser. Ikke for det, en enkel topp/genser som viser formene er sexy nok for ham. Jeg liker også at han kler seg vanlig, men pent. 

Det viktigste er likevel at det ikke er mentalt forfall, men at man beholder nysgjerrighet, kunnskapslyst og glede. Feks hobby kan gjøre at man føler seg "levende". 

Anonymkode: 77c03...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker alle disse daglig tråder om hvordan folk faller fra.  - få deg barn. Deretter viser partneren hvor udugelig han er, og deretter når du får minimalt søvn, overarbeidet på jobb og hjemmefronten, ser hvor FRESH du ser ut.  Når den dager kommer, kom tilbake til tråden og les det du har skrevet.  Kanskje det gir deg enda mer dårlig samvittighet og depresjon. 

Anonymkode: e7486...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Elsker alle disse daglig tråder om hvordan folk faller fra.  - få deg barn. Deretter viser partneren hvor udugelig han er, og deretter når du får minimalt søvn, overarbeidet på jobb og hjemmefronten, ser hvor FRESH du ser ut.  Når den dager kommer, kom tilbake til tråden og les det du har skrevet.  Kanskje det gir deg enda mer dårlig samvittighet og depresjon. 

Anonymkode: e7486...3dd

Hvorfor tror du at folk I tråden har lite erfaring med barn, søvnvansker, problemer på jobb etc? Et vanlig liv har utfordringer. 

Anonymkode: 77c03...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest er det vel fordi man ikke er så happy med livet sitt, og ofte betyr det partneren. Som en over skrev, så gidder hun ikke når mannen ikke gjør noe som gjør henne glad. Det kan jo bli en dårlig sirkel såklart.

Men jeg tror de færreste bruker leppestift hjemme, det er bare absurd i min verden! Hvis kjæresten min ikke liker meg uten sminke, så hadde jeg ikke vært sammen med han😏

Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å ta av bh og på med myke klær. Føler ikke at jeg forfaller av den grunn når vi spiser sunt og trener.🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 0.31):

Jeg synes også det er veldig rart. Jeg er kvinne og liker å være velstelt. Neglakk, sminke og body lotion med god lukt hver dag. Jeg går i behagelige klær hjemme da. Jeg forstår ikke venninner som går rundt med hårete legger, unappa øyebryn og ikke litt leppestift på fest engang. Jeg vet mannen min setter pris på at jeg er feminin og tar vare på meg selv. Han er også flink til det. 

Anonymkode: 79fb6...02f

Du er ikke feminin, men litt jålete og VELDIG styrt av samfunnstrender, mote og kommersielt press. Hvorfor forstår du at menn går med hårete legger? 

Anonymkode: f9f00...bd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke feminin, men litt jålete og VELDIG styrt av samfunnstrender, mote og kommersielt press. Hvorfor forstår du at menn går med hårete legger? 

Anonymkode: f9f00...bd6

Jålete fordi man bruker body lotion? Trenger ikke være helt furet, værbitt bare fordi det er mai :)

Anonymkode: 77c03...533

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jålete fordi man bruker body lotion? Trenger ikke være helt furet, værbitt bare fordi det er mai :)

Anonymkode: 77c03...533

Nei, enig med deg. De bruker sikkert ikke det selv, også tag ikke tiltak, spør blir de sinte når jeg spør. Det jeg mener her er at jeg har sett venninner av meg legge på seg flere kilo og ødelegger utsende sitt med den vekta de får. Og det må da være lov å si, koster ikke noen ting å passe på seg selv

Anonymkode: 1df4f...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok forfalt uansett om jeg var i et forhold eller ikke.
Forskjellen er bare det at som singel er det ingen som ser mitt forfall. For jeg fikser meg jo når jeg treffer folk. Men i et forhold så kan jeg ikke gjemme meg bort. Han ser meg på mitt værste.

Jeg har forfalt pga mye stress de siste år. På jobb og i familie, men også MYE pga problemer i forholdet vårt. Jeg er LEI MEG. Derfor har jeg lagt på meg og derfor sitter jeg i joggebuksa hver dag. Alt er liksom et ork. Å gre håret er et ork. Jeg er sikkert lettere deprimert, bak en velfungerende glad maske.

Om jeg og min samboer hadde hatt det bedre sammen, så hadde jeg sikkert hatt mer energi og lyst til å pynte meg.
Men akkurat nå ser jeg ikke vitsen.
Hvorfor skal jeg pynte meg for en mann som kanskje ikke egentlig er glad i meg?
Da kan jeg likesågodt fortsette å sitte her i joggebuksa og bruke den lille energien jeg har på å håndtere det andre stresset jeg har å styre med i livet.

Anonymkode: e6f28...4fd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk forandrer utseende trenger ikke alltid handle om å forfalle? At jeg har lagt på meg 10 kg trenger ikke bety at jeg har forfalt, men at livet skjer.

Anonymkode: 73481...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kvinner og menn er for lite aktiv og spiser for mye, blir lubne og feite, det vil jeg si er å forfalle. Jeg tenker aldri over at noen ikke bruker sminke. Derimot legger jeg merke til de som bruker så mye sminke slik at man ikke klarer å se personen bak sminken.

Anonymkode: 7b87f...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, om DU liker å pynte deg og din partner setter pris på det så gjør dere det. 
Andre bryr seg filla om leppestift, sminke og pene klær hver dag. Jeg tenner på mannen min og han tenner på meg, selv etter 20 år sammen og vi kunne ikke brydd oss mindre om vi aller helst går i joggebukse hver eneste time vi er hjemme

Anonymkode: cb322...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kronisk sykdom som gjør at du kanskje vil si jeg "forfaller".

Nå har jeg heldigvis en mann som foretrekker meg sminkefri, og sier jeg er vakker hver dag uansett hvordan jeg går kledd.

Som andre sier, det er ikke klærne som er det viktigste i et forhold. Da mangler man i alle fall dybde for å si det sånn.

Anonymkode: 221ef...3db

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gift var jeg alltid velstelt, flotte klær, høye hæler ute og gikk aldri i joggeklær eller "slitte koseklær" hjemme. Men jeg gjorde det for meg selv, for det ble aldri verdsatt av min daværende mann. I dag er jeg singel alenemamma, og kler meg fortsatt opp i flotte klær og er velstelt til en hver tid. Selv om det bare er meg og ungene hjemme. Fordi jeg gjør det fortsatt for meg selv og ikke for å glede noen andre. Jeg føler meg vell, sterk og selvsikker ved å ta vare på meg selv- for meg selv. 

Uavhengig av om man er i forhold så tror jeg det er viktig å ta vare på seg selv. Spesielt i de periodene i livet man er psykisk sliten eller syk. Det hjalp hvertfall meg å komme igjennom de tunge periodene kle meg opp, selv når jeg ikke så noe pisotivt i hverdagen. Det gjorde det hvertfall ikke verre... 

 

Anonymkode: 496ba...7ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke man skal dømme utifra utseendet. Selv er jeg en kvinne som liker godt å være velkledd, ren og sminket. Men jeg gikk igjennom en tøff periode i livet mitt med mye sorg, døde foreldre og sykdom. I et og et halvt år ish så bodde jeg i hettegensere og joggebukse, var sminkeløs osv. Hadde nok med å bare stå opp av senga rett og slett.

Så det kan godt være at det ligger mye mer bak de som «forfaller».

Anonymkode: 8e133...c68

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 9.35):

Her tar mannen livet av motivasjonen min gjennom å ikke gjøre de tingene for meg som jeg setter pris på. Så da gidder jeg ikke gjøre noe for han. Barnslig ja, men det er ganske så menneskelig faktisk. 

Anonymkode: c8a38...314

Samme her

Anonymkode: 0a77d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at de som ikke er i forhold forfaller minst like mye.

Jeg tror det er bra for meg å være i et forhold. Ting kunne sikkert sklidd ut hvis jeg var helt alene med TV'n og kjøleskapet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at alle her svarer ganske så overfladisk. Jeg vil vel påstå at det å bli "satt"og kjedelig er drepen for ethvert forhold. Hjelper lite med trening og sminke hvis man slutter og utvikle seg som menneske. 

Anonymkode: 4f12c...03d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...