Gå til innhold

Hvorfor er det slik at noen forfaller i forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker at det er viktig av både menn og kvinner å se litt bra ut i forholdet de er, for partneren sin. Det er ikke slik at du skal gå overpyntet hver dag for å skjemme partneren, men ikke overdrive i joggebukser og hettegensere. Merker også at mange i forhold mister den gløden av å fikse seg, og lurer på hva som forårsaker det? 

Anonymkode: 1df4f...727

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes også det er veldig rart. Jeg er kvinne og liker å være velstelt. Neglakk, sminke og body lotion med god lukt hver dag. Jeg går i behagelige klær hjemme da. Jeg forstår ikke venninner som går rundt med hårete legger, unappa øyebryn og ikke litt leppestift på fest engang. Jeg vet mannen min setter pris på at jeg er feminin og tar vare på meg selv. Han er også flink til det. 

Anonymkode: 79fb6...02f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Skal vi se; etter dødsfall i familien etter lang tids sykdom, oppsigelse på jobb, psykisk sykdom i nærmeste familie som gikk utover meg på en helt uakseptabel måte, en partner som ikke så noe poeng i å støtte meg, så var sminke det siste jeg tenkte på. At noen synes det er uforståelig er greit for meg, det sier i så fall mer om dem enn om meg.

Anonymkode: ea95c...57f

• Liker 7
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carrot

man forfaller ikke om man har joggebukse og hettegenser :P man forfaller om man eter drittmat og sløver på sofaen mens kiloene kryper på og man ikke gidder dusje.. 

Dessuten gjør man det ikke for partneren sin, man holder seg i form for sin egen del.. 

• Liker 19
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal vi se; etter dødsfall i familien etter lang tids sykdom, oppsigelse på jobb, psykisk sykdom i nærmeste familie som gikk utover meg på en helt uakseptabel måte, en partner som ikke så noe poeng i å støtte meg, så var sminke det siste jeg tenkte på. At noen synes det er uforståelig er greit for meg, det sier i så fall mer om dem enn om meg.

Anonymkode: ea95c...57f

dette. Livet skjer. Alt handler ikke om skjønnhet og utseendet. Må man alltid gå pent hjemme også da? Aldri spise noe digg? Alltid være fresh og Tipptopp? Livet er ikke slik...

Anonymkode: 93ae0...20f

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Her tar mannen livet av motivasjonen min gjennom å ikke gjøre de tingene for meg som jeg setter pris på. Så da gidder jeg ikke gjøre noe for han. Barnslig ja, men det er ganske så menneskelig faktisk. 

Anonymkode: c8a38...314

• Liker 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

sicario
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at det er viktig av både menn og kvinner å se litt bra ut i forholdet de er, for partneren sin. Det er ikke slik at du skal gå overpyntet hver dag for å skjemme partneren, men ikke overdrive i joggebukser og hettegensere. Merker også at mange i forhold mister den gløden av å fikse seg, og lurer på hva som forårsaker det? 

Svaret er vel såpass enkelt at folk er forskjellige. Vektlegger ulike ting. Bryr seg om ulike ting.

Jeg driter skikkelig i om samboeren min ikke barberer legger og drar på gamle treningsbukser og en hettegenser når hun er hjemme. Det har ingen påvirkning på meg og mitt syn på henne eller mine følelser i det hele tatt.

Du er forskjellig. Trenger ikke være noen annen grunn en det.

Selv føler jeg meg ikke noe bedre av å skulle «fikse meg» når jeg bare er hjemme hos meg selv. 

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg pynter meg for min egen del, fordi jeg føler meg bedre når jeg ser litt fresh ut. Så ja jeg synes det er merkelig at noen lar seg forfalle. Da tenker jeg at det hele bare var en fasade frem til de får en mann på kroken.

Anonymkode: 8e597...fe4

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Man forfaller jo med alderen uansett. Fra ganske tidlig av. Spesielt kvinner. Mange driter jo i å holde seg i toppform fordi det er ingen vits - man er jo i forhold. Ønsker man å fortsatt kunne tiltrekke seg det motsatte kjønn og få oppmerksomhet fra andre er det mange spesielt kvinner som velger å bruke mye energi på å holde seg vedlike. Men er man sammen med en kar man vet aldri kommer til å forlate fordi han ikke kan få noe bedre, og man er happy med det. Så er det bare å åpne potetgullposen!

Anonymkode: 6777a...9fd

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
TLR

Jeg vet ikke men jeg tror at forelskelsen etter hvert går over og hverdagen kommer. Jeg tror også at barna krever sitt. Men jeg er enig med deg at det er viktig å ta vare på seg selv også for å motvirke utroskap. Jeg tror mange er utroskap fordi de ikke finner sin partner akkrativ nok også er den onde sirkelen i gang. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg vet at mannen min elsker meg uansett, og han har ikke problemer med mine hårete ben, ustelt hår og usexy antrekk.

Likevel vet jeg også at det definitivt skaper en enorm forskjell i lekenheten, spenningen, flørtingen og gleden mellom oss når jeg kryper inntil han med glatte legger og frisert "der nede", eller når jeg overrasker han med å ha sexy undertøy under klærne, enten det er under det usexy antrekket hjemme, eller under en kjole på middag hos venner eller ute på byen, så han vet hva han kan glede seg til gjennom kvelden. Jeg ser og føler hvordan han blir mye mer forelsket i meg i periodene jeg gjør dette, og vier meg mer oppmerksomhet på alle måter, og gjør langt mer innsats i huset og andre gjøremål. 

På samme måte går det jo andre veien, når han gjør mer av en innsats for meg i den grad jeg setter pris på det, så kan han på sett og vis bestemme hva slags partner jeg er. Når han gjør en innsats for å føle meg elsket, og når han hjelper meg med å få huset til å se flott ut, så blir jeg mer tiltrukket av han og ønsker å være mer leken og å ha mer sex.

Det er jo en spiral hvor vi alle påvirkes av hverandre :)

Anonymkode: 4f08d...740

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
pingeling

Man forfaller vel ikke.  Når jeg bodde alene, eller var yngre hjemme med familien så gikk jeg jo stort sett i kosebukse og uten sminke.    Det er jo kun når jeg er ute på fest/sosialt/jobb etc jeg legger inn ekstra innsats for det ytre fordi det er påkrevd. 

Så når jeg fant den jeg ville leve livet sammen med så hadde det vært slitsomt å hele veien skulle måtte pynte seg.  Pynter meg fortsatt når vi går ut eller gjøre noe spesielt.   Heldigvis er mannen og jeg på samme plan der.  

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
TLR
sicario skrev (23 minutter siden):

Svaret er vel såpass enkelt at folk er forskjellige. Vektlegger ulike ting. Bryr seg om ulike ting.

Jeg driter skikkelig i om samboeren min ikke barberer legger og drar på gamle treningsbukser og en hettegenser når hun er hjemme. Det har ingen påvirkning på meg og mitt syn på henne eller mine følelser i det hele tatt.

Du er forskjellig. Trenger ikke være noen annen grunn en det.

Selv føler jeg meg ikke noe bedre av å skulle «fikse meg» når jeg bare er hjemme hos meg selv. 

Det er bra at du verdsetter henne og godtar henne sånn som hun er. Mitt poeng er at jeg tror mange blir fristet til utroskap hvis en akkrativ person viser dem interesse. Hvis en 20 år yngre viser deg interesse 

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Havbris

Joggebukse eller hettegenser er vel neppe det som påvirker et forhold over tid. Likegyldighet, passivitet og liten interesse for relasjonelt vedlikehold er vel noe som bidrar til mer forfall.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cylon

Det finnes mange typer forfall som bidrar til dette, og valg av klær og glød blir et symptom på noe av dette. F.eks:

Mentalt forfall - Mister interesse, gir mer faen, bryr seg ikke lenger, tenker "meg og mitt" i sin egen boble.
Sosialt forfall - Trekker seg tilbake i sin boble, mister relasjoner og kontakter, samt lysten på sosialisering.
Aktivitetsmessig forfall - Bruker ikke tid på, og ønsker ikke bruke tid på, å være aktiv lenger. Har nok med bobla.
Vektmessig forfall - Kjærlighetskiloene "tar" deg i bobla. Man skal kose seg med kos. 

En vond sirkel som baller på seg, som igjen gjør at du mister interesse for å fikse, ordne og stelle deg. 

Når jeg leser det slik så minner det ganske mye om depresjon, men det er jo ikke det. Det er jo bare noe som skjer uten at det er depresjon involvert. Faktisk kan man være svært lykkelig i bobla. 

For øvrig er det ingenting galt i å bruke hettegenser og joggebukse mye, særlig hjemme. Det gjør vi alle. Men tenk heller over hvordan man ligger an i det komplekse forfallet som jeg nå illustrerte. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg tenker at man sporenstreks må få inn dette i bryllupsløftene:

"Tar du denne mannen [kvinnen] i vektøkning og håravfall, med rynker og gusten hud, med sprø negler og cellullitter, grått hår og hengekjaker, i hettegenser og tights".

Neida.

Mennesker er ikke bygninger, å bruke forfall om mennesker.  Herregud.

Anonymkode: bf912...a18

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at man sporenstreks må få inn dette i bryllupsløftene:

"Tar du denne mannen [kvinnen] i vektøkning og håravfall, med rynker og gusten hud, med sprø negler og cellullitter, grått hår og hengekjaker, i hettegenser og tights".

Neida.

Mennesker er ikke bygninger, å bruke forfall om mennesker.  Herregud.

Anonymkode: bf912...a18

Helt enig! Helt sykt å si at mennesker forfaller! Tenk deg hvordan en pensjonist føler seg når han/hun ser og hører sånne ord. Stakkars.

Anonymkode: bbd7d...0cd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carrot
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her tar mannen livet av motivasjonen min gjennom å ikke gjøre de tingene for meg som jeg setter pris på. Så da gidder jeg ikke gjøre noe for han. Barnslig ja, men det er ganske så menneskelig faktisk. 

Anonymkode: c8a38...314

Men det går jo ikke utover mannen din men deg selv, du blir i dprligere form, du føler deg guffen - han driter jo i det tydeligvis så den du "straffer" er jo deg selv og spiralen du går i er din egen. Dessuen, om du vil ha noe må du be om det ikke forvente at det skjer av seg selv på magisk vis, og noen ganger er det slik at man må si hva man trenger gjentatte ganger - det eneste som er teit med det er de som furter og mugner og tror at den oppførselen du beskriver er bra for et forhold.. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Havbris skrev (24 minutter siden):

Joggebukse eller hettegenser er vel neppe det som påvirker et forhold over tid. Likegyldighet, passivitet og liten interesse for relasjonelt vedlikehold er vel noe som bidrar til mer forfall.

Og sikkert utroskap også.

Anonymkode: bbd7d...0cd

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
umAxa
10 hours ago, AnonymBruker said:

Den korte historien er at forhold er noe man kan bli flinkere i, på lik linje at man lærer seg å sykle: Det er "ingen" som kan det fra starten av. Man må snuble og gjøre feil og prøve igjen, ofte med en ny person for å bli en person som er en bedre samlivspartner.

Å la seg forfalle er bare en litt mer subtil av mange hull man kan snuble i som ender opp med misnøye i forholdet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...