Gå til innhold

Jeg er så sykt sliten av familielivet


Nettmamma85

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er valgfritt å jobbe 100%. Om man legger om livsstilen til slik våre foreldre vokste opp er det nok med én 100% stilling eller to 50% stillinger. Man trenger ikke følge naboen og ha alt det nyeste og dyreste.

Anonymkode: 734cb...30f

Det går ikke bare på livsstil. Kostnadene er helt annerledes enn da flere av foreldrene våre fikk oss. 

De aller færreste har råd til at kun en forelder jobber eller at begge kan jobbe 50/50.

Anonymkode: f88fa...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymus Notarius skrev (På 16.5.2022 den 8.48):

Som sagt, jeg prøver å svare på det TS spør om, og dersom hun lar ungene hjelpe til mer hjemme, vil hun bli mindre sliten uten å måtte tjene mindre. Hun vil også få mer tid med ungene eller til seg selv dersom flere hjelper til med husarbeidet. 

Jeg mener ikke at man kun skal tenke på penger og pensjon (noen av oss liker faktisk jobben vår også), men man trenger jo ikke ignorere det helt heller... Ikke alle har en ektefelle/samboer som tjener godt, og man er heller ikke garantert å ha denne lenger når man blir pensjonist. 

Tror kanskje du har et litt skjevt bilde av hvor syke folk er dersom du jobber i helsevesenet - rent generelt er vi som befolkning friskere enn noen gang, og forventa levealder bare fortsetter å stige.

Forventet høy levealder handler ingenting om å bli gammel med god helse, bare så det er sagt😉 

Anonymkode: 32a9d...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du forventet deg? Herregud. Hvordan kan man få barn uten visshet om at barna kommer til å bli livet deres 24/7? Var du så i babytåka at du ikke tenkte noe utover svangeskapsperioden og facebookgratulasjonene?

Anonymkode: 4209e...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Det går ikke bare på livsstil. Kostnadene er helt annerledes enn da flere av foreldrene våre fikk oss. 

De aller færreste har råd til at kun en forelder jobber eller at begge kan jobbe 50/50.

Anonymkode: f88fa...b66

Jeg tror faktisk ikke det. De fleste dro ikke på ferie, i så fall kanskje til Danmark eller Sverige en sjelden gang. De hadde TV, men ingen datamaskin eller mobiler eller nettbrett. Take away fantes ikke. Middager besto av mye potet. Frokoster og lunsj av mye brød. Ikke hadde barna rommet fullt av leker. Ikke hadde mødrene toalettskapet fullt av sminke. Ja, de fleste eide bolig, men mange barn delte rom osv. Det var hovedsakelig bolig, enkel mat og enkle klær pengene gikk til.

Synes det er latterlig at man kaller lønnsarbeid slaveri. Da tar man enten ikke slaveri på alvor eller man har et forvridd syn på hva et arbeidsliv kan være.

Anonymkode: eaa58...72a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Forventet høy levealder handler ingenting om å bli gammel med god helse, bare så det er sagt😉 

Anonymkode: 32a9d...768

Selvsagt er ikke alle som blir gamle friske, men det er definitivt en sammenheng mellom god helse og høy levealder. Noe annet er jo bare latterlig å påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
23 hours ago, AnonymBruker said:

Det går ikke bare på livsstil. Kostnadene er helt annerledes enn da flere av foreldrene våre fikk oss. 

De aller færreste har råd til at kun en forelder jobber eller at begge kan jobbe 50/50.

Anonymkode: f88fa...b66

Når ungene våre kan bruke halvannen million på tre uker for å rulle i buss, drikke og feste hele mai, nordmenn kjører kl 13 på fredag til områder som har blitt fullstendig rasert for å bygge gedigne hyttefelt, så handler det mye om livsstil. Ikke kom her og påstå at veldig mange av oss lever en helt annen velferdsmessig livsstil enn våre besteforeldre! 

Men Norge har stor mangel på arbeidskraft, så for Norge AS går det dårlig om flere skal jobbe redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.35):

Jeg lurer på om mine foreldre følte det på denne måten. Jeg tror faktisk ikke det. De fikk barn på 70tallet.

Undrer meg hvorfor denne selvrealiseringen har blitt så viktig for oss når vi samtidig ønsker oss barn og familieliv.

Anonymkode: 459a4...8e2

Ikke sant, samfunnet er pyton. Statens slaver er vi. En burde hatt ca. 12 års betaling for å gå hjemme med barn. På statens regning.  Eneste måten at folk vil ha over 2 barn på. Erna Solberg maser om flere barn...her er oppskriften...Det var bedre før i tiden. 

Anonymkode: 5bba7...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 10.50):

Hva hadde du forventet deg? Herregud. Hvordan kan man få barn uten visshet om at barna kommer til å bli livet deres 24/7? Var du så i babytåka at du ikke tenkte noe utover svangeskapsperioden og facebookgratulasjonene?

Anonymkode: 4209e...c7b

Såså, du kunne valgt en mildere måte å si dette på...   

Anonymkode: 5bba7...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...