Gå til innhold

Damer er mindre effektive i arbeidslivet på grunn av mensen!


He-Man

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, og uten menstruerende kvinner hadde ikke menneskeheten gått videre. Så sånn er det. Menn og kvinner er like viktige, bare litt forskjellige. Begge gjør en god jobb. Så så. 

Anonymkode: be3fa...ae5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men asså, hva så? Hva slags konklusjon skal man trekke av det? (Hvis det er tilfelle.)

Tror du Norge eller arbeidsgiverne hadde hatt det bedre uten kvinner i yrkeslivet av den grunn? 

For det første ville det ikke vært noen mennesker og dermed ikke arbeidsliv uten menstruerende kvinner, så det er greit å være litt ydmyk sånn sett For det andre er det ganske grunnleggende kunnskap at land der kvinner jobber styrker økonomien. 

Anonymkode: 0f128...b45

Ja, hva er alternativet? Halve arbeidsstokken hjemmeværende?

Anonymkode: 8d868...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Det er jo morsomt med smerter og kjenne at det strømmer blod hele tiden. Blir effektiv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn vil aldri kunne sette seg inn i og forstå hva mange kvinner går gjennom i menstruasjonsperioden, derfor bør de finne seg et annet tema. Selv om menstruasjon er en naturlig del av kvinners liv, og man karrer seg på jobb eller til studier likevel, så er mange svært redusert, spesielt de første dagene. Menn skulle prøvd å leve med dette et år eller to, så hadde nok pipen fått en annen lyd. De aner ikke hva det handler om.

 

 

Anonymkode: 872b2...87c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er smertene, løs avføring, føle seg slapp. Men når det blir hodepine da er det umulig å være på jobb. Å dette er ikke noe man hadde valgt frivillig. 

Anonymkode: 676ea...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer har mensen for kunne få barn. Finnes vel ingen "jobb' som er viktigere enn det i et samfunn. På tide anerkjenne at dette er en periode i den kvinnelige syklusen hvor vi trenger å ta det rolig. Grunnen til at så mange sliter med voldsomme mensensmerter er nok fordi man tror man skal kjøre på i samme tempo som en mann i denne fasen. Som om det liksom er en skam å være fruktbar kvinne.

Anonymkode: 551d0...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5/12/2022 den 17.49):

Jeg er kvinne og bruker prevensjon som får menstruasjon til å forsvinne. Anbefales.

Anonymkode: fbd86...405

Du mister kontakten med det mest kvinnelige i deg. 

Anonymkode: 551d0...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5/12/2022 den 17.52):

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å ha mensen (med unntak av de periodene de prøver å bli gravide). Finnes mange typer prevensjon som får det til å forsvinne. Jeg har ikke hatt mensen på 10 år. Leste nettopp et eller annet avisinnlegg der en lege sa at det er ingen grunn til å ha mensen. 

Anonymkode: 01395...e67

P-piller forstyrrer hormoner, ødelegger evnen til å velge rett partner etc. Jeg sluttet etter 10 år på p-piller og har aldri følt meg bedre.  Mensen er en perfekt periode for å se innover og kvitte seg med det gamle som ikke trenger å bli med inn i neste syklus. 

Anonymkode: 551d0...bd8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 17.52):

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å ha mensen (med unntak av de periodene de prøver å bli gravide). Finnes mange typer prevensjon som får det til å forsvinne. Jeg har ikke hatt mensen på 10 år. Leste nettopp et eller annet avisinnlegg der en lege sa at det er ingen grunn til å ha mensen. 

Anonymkode: 01395...e67

Det ikke alle av oss som kan gå på disse typene prevensjon dessverre. Så da må vi heller pine oss gjennom en fjerdedel av månden med smerter og dårlig psyke. 

Anonymkode: 08976...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 17.49):

Jeg er kvinne og bruker prevensjon som får menstruasjon til å forsvinne. Anbefales.

Anonymkode: fbd86...405

Jeg bruker ingenting for mensen annet enn ibux. Fordi jeg fungerer generelt ikke med p-preparater. Så å bruke ingenting, anbefales det også. Endelig meg selv igjen... 

Alt er relativt..... 

Anonymkode: 02438...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ubrukelige fordi de annenhver uke tar en tredagers for å ta langhelg på hytta. Blir borte på ons eller Tors og er på jobb igjen på mandag eller tirsdag. 

Hilsen ei med mensen som hadde en dag hjemme på 6år pga mens smerter. Og en halv dag på gulvet på spiserommet i samme periode. 

Anonymkode: 02438...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.15):

Og der sluttet spanske arbeidsgivere å ansette kvinner.

For en idiotisk lov.

Anonymkode: 40233...71f

De legger jo sikkert bare til enda en lov som sier at man må fylle en "kvinne kvote" for og drive butikk..

Anonymkode: 9b755...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn kan heretter bruke våte bind, smertesimulator og medisiner som gjør dem uvel og kvalm tre-fire dager hver måned. Skal se det går kort tid før klagingen på at kvinner får fri går over da. Måtte selv da egenmelding ved menstruasjon før. Kastet opp, besvimte, fikk feber, ekstreme smerter og måtte bruke voksenbleier i tre døgn hver gang menstruasjonen kom. 

Anonymkode: 3db1e...255

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 17.52):

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å ha mensen (med unntak av de periodene de prøver å bli gravide). Finnes mange typer prevensjon som får det til å forsvinne. Jeg har ikke hatt mensen på 10 år. Leste nettopp et eller annet avisinnlegg der en lege sa at det er ingen grunn til å ha mensen. 

Anonymkode: 01395...e67

Fordi ikke alle tåler hormonprevensjon. Jeg blir deprimert av både p-piller og hormonspiral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Damer har mensen for kunne få barn. Finnes vel ingen "jobb' som er viktigere enn det i et samfunn. På tide anerkjenne at dette er en periode i den kvinnelige syklusen hvor vi trenger å ta det rolig. Grunnen til at så mange sliter med voldsomme mensensmerter er nok fordi man tror man skal kjøre på i samme tempo som en mann i denne fasen. Som om det liksom er en skam å være fruktbar kvinne.

Anonymkode: 551d0...bd8

Det er egentlig en veldig interessant problemstilling. Feminister har tross alt over tid jobbet for å skape en oppfatning av at kvinner kan klare alt minst like godt som menn og at det er en fordel for arbeidsgiver med flere kvinner. En anerkjennelse av at en i perioder "trenger å ta det rolig" på toppen av andre ting sitter nok derfor langt inne da det strider mot hovedbudskapet i "kampen". Lurer på hvordan en forente dette i Spania. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt fra jeg fikk mensen som 14 åring og frem til jeg var 17, så hadde jeg så sterke smerter de første 2 dagene at jeg lå i fosterstilling og spydde. Presset meg selv ved flere anledninger, fordi det er rett og slett ikke sosialt akseptert å ‘være syk’ pga menstruasjon. En gang på vgs skulle vi ha tentamen, da pressa jeg meg selv til å møte opp. Endte opp med ambulanse fordi jeg besvimte på toalettet. 
 

Fekk tips om å begynne på p-piller da jeg var 17, for å slippe så mye smerter. Da kunne jeg hoppe over hele mensen. Det var en befrielse. 
 

i voksen alder har jeg født 3 barn. Fra fødselen starta og frem til pressriene kom, har smertene føres helt like som menssmertene fra ungdommen. Fikk spørsmål ved hver fødsel om jeg ikke hadde vondt, fordi de målte riene og var vant med at den fødende var langt mer preget av smerten. For meg føltes det ‘bare’ som heftige menssmerter 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (4 timer siden):

Det er egentlig en veldig interessant problemstilling. Feminister har tross alt over tid jobbet for å skape en oppfatning av at kvinner kan klare alt minst like godt som menn og at det er en fordel for arbeidsgiver med flere kvinner. En anerkjennelse av at en i perioder "trenger å ta det rolig" på toppen av andre ting sitter nok derfor langt inne da det strider mot hovedbudskapet i "kampen". Lurer på hvordan en forente dette i Spania. 

Vi tar igjen dårligere effektivitet ved mensen ved å være mer effektive enn menn rundt eggløsning. Kvinner får høyere energinivå og bedre konsentrasjonsevner rundt eggløsning, og da jevner det seg ut. Det er bare at det tradisjonelle arbeidslivet er basert rundt menns syklus (testosteron på topp fra morgen til utover ettermiddagen, så synker den ca. midt på dagen). Vi klarer å jobbe like godt som menn men ikke på samme måte siden vi har annerledes syklus.

Anonymkode: 85c9f...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-Man skrev (På 12.5.2022 den 17.25):

Nå er det bevist igjen at damer ikke jobber noe bra på grunn av menstruasjon.
Beviset er Spania hvor damer nå får fri når de har mensen. Arbeidsgiver må forholde seg til syklusen og slutter å ansette damer.

Vil dette føre til høyere arbeidsledighet hos kvinner?

Ikke glem at damer også har angst, er bipolar, er deprimert og det som verre er. Likevel tror de at de er det sterkeste kjønn. 

Anonymkode: 14119...38b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke glem at damer også har angst, er bipolar, er deprimert og det som verre er. Likevel tror de at de er det sterkeste kjønn. 

Anonymkode: 14119...38b

Ja, for det er jo bare damer som kan bli bipolare, deprimerte og få angst 😅

Anonymkode: a0a93...1f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...