Gå til innhold

Damer er mindre effektive i arbeidslivet på grunn av mensen!


He-Man

Anbefalte innlegg

Nå er det bevist igjen at damer ikke jobber noe bra på grunn av menstruasjon.
Beviset er Spania hvor damer nå får fri når de har mensen. Arbeidsgiver må forholde seg til syklusen og slutter å ansette damer.

Vil dette føre til høyere arbeidsledighet hos kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spania betyr ikke hele verden. Menstruasjon kan være ganske vondt og mange blør mye. De 2 første dagene er som regel værst, og skulle gjerne hatt fri de to dagene. 

Men syter ikke. Drar på jobb under menstruasjonen jeg. Er like effektiv selv om jeg har mensen. Er bare på do litt oftere. Det er alt. 

Kvinner er fantastiske. Selv om de blør mye, har vondt og slikt så drar de på jobb og later som alt er fint.  Føler at mange menn ikke vet hva mensen innebærer. Tror dere vi bare blør og det er alt? Lite opplyste må jeg da si. 

Anonymkode: 06320...17e

  • Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er helt ubrukelige. De røyker hele tiden. Bruker 3 timer av arbeidsdagen på å drikke kaffe og røyke.

Anonymkode: 4399a...624

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det artige med denne nyheten er at folk i Spania ikke har fått med seg dette. Min spanske kompis var helt satt ut over at han ikke har hørt om dette i nyhetene. Helt rått eller hva?

Så nå må han jobbe mer for å betale for kvinner som hevder de får mensen en gang i mnd hver mandag, og så er de syke i 5 dager. Tenk så deilig å få 12 ekstra ferieuker i året ... betalt!

 

Anonymkode: 89ab2...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle legge ved nyheten hvor det står at de fridagene er... betalt. Helt vilt, men det er ikke noe nytt her i Norge heller. Hvert år kommer det frem at kvinner sluker til seg skattekroner mens menn nesten ikke får noe kastet etter seg. Menn betaler for kvinner her til lands også.

389845661_Screenshotfrom2022-05-1217-34-22.png.80def2c41a0fb7ab8a56a77b00f367dc.png

Anonymkode: 89ab2...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte så dårlig de to første dagene av syklusen at jeg må ta egenmeldings dager. Hvor dårlig man blir varierer fra kvinne til kvinne, ikke alle får så store smerter at de ikke greier å jobbe. Så en mer nøyaktig konklusjon blir vell «mennesker med store smerter er mindre effektive». I og med at langt fra alle kvinner får denne typen smerter og at menn med smerter også er ineffektive. 

Anonymkode: aa8c1...247

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke He-man helt på 1980-tallet btw?

Anonymkode: 57922...41d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-Man and the masters of the universe… 

Anonymkode: 0b76e...54a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-Man skrev (22 minutter siden):

Nå er det bevist igjen at damer ikke jobber noe bra på grunn av menstruasjon.
Beviset er Spania hvor damer nå får fri når de har mensen. Arbeidsgiver må forholde seg til syklusen og slutter å ansette damer.

Vil dette føre til høyere arbeidsledighet hos kvinner?

det er da ikke sant at de får fri når de har mensen. Hvor får du det fra?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og bruker prevensjon som får menstruasjon til å forsvinne. Anbefales.

Anonymkode: fbd86...405

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skulle legge ved nyheten hvor det står at de fridagene er... betalt. Helt vilt, men det er ikke noe nytt her i Norge heller. Hvert år kommer det frem at kvinner sluker til seg skattekroner mens menn nesten ikke får noe kastet etter seg. Menn betaler for kvinner her til lands også.

389845661_Screenshotfrom2022-05-1217-34-22.png.80def2c41a0fb7ab8a56a77b00f367dc.png

Anonymkode: 89ab2...962

Men hva innebefatter "smertefull menstruasjon"? Jeg regner med at her vil det fra statens side foreligge krav om legeerklæring samt dokumentasjon på regelmessig og syklusavhengig sykefravær, grunnet såkalt smertefull menstruasjon. 

Anonymkode: 80b13...0ed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å ha mensen (med unntak av de periodene de prøver å bli gravide). Finnes mange typer prevensjon som får det til å forsvinne. Jeg har ikke hatt mensen på 10 år. Leste nettopp et eller annet avisinnlegg der en lege sa at det er ingen grunn til å ha mensen. 

Anonymkode: 01395...e67

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for meg. Sliter med dette tre uker i måneden. Angst, depresjon, selvmordstanker, kroppen innbiller seg at den blir forkjøla med feber og tett nese. Diare og Forstoppelse over flere uker. Helt grusomt. Er desverre på vei til å bli 50 % ufør fordi jeg ikke fungerer i arbeidslivet. Har prøvd i 25 år, men klarer aldri en full måneden på jobb. Er så vidt jeg klarer å ta vare på familie. Så forstår at jeg koster ekstra penger. Å all forståelse for de som har det som meg.

Anonymkode: 56139...8ef

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Maleficenta said:

det er da ikke sant at de får fri når de har mensen. Hvor får du det fra?

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news

Scoll så ned til 10:31

Med mindre du mener at VG også driver med fake news?

Til info har de også vedtatt lover hvor alle som er LGBT og anklager andre for seksuell trakassering eller diskriminering blir trodd automatisk. Han fortalte foreldrene sine at han nå er livredd å se eller omgås andre som ikke åpenbart er LGBT, for han føler seg skyldig uansett hva pga loven.

Det som skjer der nede er en god leksjon i hva som skjer når kvinner får for mye makt og venstresiden kan holde på som de vil. Samme greia skjer her til lands også i stor grad.

https://euroweeklynews.com/2022/04/22/tik-tok-spanish-influencer-naim-darrechi-viral/

Denne gutten sier det som det er. Selv så anbefaler jeg alle unge gutter å bare bytte juridisk kjønn og kose seg med godene. Hvis noen nekter deg dra de til retten og saksøk for diskriminering og at de ikke respekterer at du føler deg som en kvinne 🤣

Anonymkode: 89ab2...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å ha mensen (med unntak av de periodene de prøver å bli gravide). Finnes mange typer prevensjon som får det til å forsvinne. Jeg har ikke hatt mensen på 10 år. Leste nettopp et eller annet avisinnlegg der en lege sa at det er ingen grunn til å ha mensen. 

Anonymkode: 01395...e67

Jeg har hatt hormonspiral i 8 år, har ikke hatt én blødning 😁 Tok den ut etter 2 år fordi vi valgte å prøve å få et barn til, etter at det barnet ble født så la jeg inn ny hormonspiral hos jordmor når baby var 6 uker gammel 🤗 Heaven!! 

Anonymkode: 80b13...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette gjelder bare for de som er skikkelig plaget med mensensmerter da. For de fleste går det jo fint å jobbe.

Anonymkode: dea65...6b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt hormonspiral i 8 år, har ikke hatt én blødning 😁 Tok den ut etter 2 år fordi vi valgte å prøve å få et barn til, etter at det barnet ble født så la jeg inn ny hormonspiral hos jordmor når baby var 6 uker gammel 🤗 Heaven!! 

Anonymkode: 80b13...0ed

Har du ikke økt sjanse for blodpropp  og andre ting pga spiral?

Anonymkode: e8ce5...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette gjelder bare for de som er skikkelig plaget med mensensmerter da. For de fleste går det jo fint å jobbe.

Anonymkode: dea65...6b6

Ja og egenmeldingsdager er for de som er syke, men allikevel brukes de fullt ut hvert år. Snakket med en programmerer som jobbet på et prosjekt som var forsinket, og prosjektlederen hans meldte ifra at hun trengte 3 egenmeldingsdager. Så ser han like etterpå at hun poster bilder fra en topptur. Når han konfronterer ledelsen med det han har funnet så er det han som får kjeft om at han skaper dårlig stemning. Sånne ting gjør etterhvert at man får en skjevfordeling mellom de som faktisk produserer verdier, og de som forbruker dem.

Anonymkode: 89ab2...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere menn i denne tråden ikke forstår, tydeligvis, er at svært mange kvinner ikke har problemer med mensen, enten fordi vi rett og slett ikke får noen smerter eller ubehag av den, eller at vi bruker prevensjon som gjør at den forsvinner. 

Men kjør på med misogynismen deres, det er veldig avslørende, for å si det sånn.

Anonymkode: f81ed...b40

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...