Gå til innhold

Sur vernepleier som får venninnen min til å gråte (langt innlegg)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Huff, denne vernepleieren høres virkelig ikke helt god ut. Noen burde ikke jobbe med mennesker, og spesielt ikke med mennesker i sårbare situasjoner.

Alle skulle hatt en venninne som deg! :smilyblomst:

Anonymkode: a862d...5e0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta opptak av neste samtale med vernepleieren og ta det videre til sjefen hennes.

Anonymkode: 0e6d4...59b

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
kløverpiken

Oppi alt dette, ville jeg bare sende en 🌸 til deg for å være en god venninne!

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Fyttikatta jeg ble rasende av å lese dette. 

Du høres ut som ei god venninne, og håper du har mulighet til å hjelpe venninna di. Sånn skal man ikke ha det, uff. 

Anonymkode: 405ec...ccd

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mange rare folk i systemet ja. Jeg hadde hjulpet venninna mi med å få en ny vernepleier også hadde jeg klaget inn denne vernepleieren. Makan til ufyselig oppførsel.

Anonymkode: 6a558...daf

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 22.18):

Har ikke venninnen din lov til å ta med seg en støtteperson i samtaler med vernepleieren? I så fall kan du jo bli med, og se hvordan hun er ovenfor venninnen din da. 

Syns det er rart at det er vernepleieren som har diagnostisert venninnen din med depresjon. Trodde ikke vernepleiere kunne gjøre det? Venninnen din trenger åpenbart en bedre hjelp enn det vernepleieren tilbyr også, så psykolog er noe du kan foreslå til henne. 

Utover det ville jeg nok sendt inn klage på vernepleieren ut fra samtalen du overhørte. 

Anonymkode: 033c9...d50

Vernepleiere kan ikke sette diagnoser. Og hun oppfører seg fullstendig uakseptabelt. Og denne atferden vil ikke bidra til å løfte og støtte venninnen din eller hjelpe henne. Dette gjør bare vondt verre for henne. Hun burde klage og vite at venninnen din ikke har gjort noe galt. Så bør hun slutte hos henne og få seg ny behandler. 

Anonymkode: 22e0e...39c

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

n_97
On 5/14/2022 at 7:17 AM, AnonymBruker said:

Ta opptak av neste samtale med vernepleieren og ta det videre til sjefen hennes.

Anonymkode: 0e6d4...59b

Hvis ts skal ta opptak av samtalen må hun selv delta. Så da må ts selv eller venninnen opplyse om at ts er tilstede. Hvis ikke kan venninnen komme i enda mer trøbbel med denne vernepleieren pga at lovverket blir brutt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
n_97

Ts, flott at du bryr deg. Venninnen din bør virkelig få seg ny behandler. Du kan høre om hun vil skrive et klagebrev og si at du gjerne hjelper henne med å skrive. Og være med som støtteperson i et felles møte. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg sliter med å forstå hvilken setting dette skjer i. Vernepleiere er koordinator og tilbyr støttesamtaler? 

Videre er det som andre sier at en vernepleier ikke kan diagnostisere noen. Ellers bør venninnen din gi beskjed når hun ringer at har på høytaler med flere tilstede. Slikt er ikke greit å gjøre syntes jeg, og virker som dere ville få noe å ta henne på.

Venninnen din kan klage og /eller be om og få byttet koordinator. Jeg tenker at enten har hun vært maks uheldig med denne vernepleiere, eller så er det mye som skjer som ikke venninnen din forteller deg. Men vernepleieren skal uansett holde seg profesjonell. 

Anonymkode: 5fa59...e09

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg må bare oppfordre deg/dere til å klage, om dette ikke allerede har blitt gjort. Dessverre vet jeg av erfaring at det er litt for mange slike typer som har ansvar for brukere/pasienter. Folk som generelt oppfører seg som bedrevitere, selv burde vært innlagt, og/eller bare vil ha enkle oppgaver passer ikke til å jobbe med mennesker i en vanskelig livssituasjon. 

Tenker det er fint at hun i det minste har en så lojal og god venn som deg, som er tilstede og følger opp. Det betyr helt sikkert mye for henne. Håper denne saken etter hvert blir mye bedre. Lykke til. 

Anonymkode: a412f...913

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
sicario
AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 22.56):

Jeg sliter med å forstå hvilken setting dette skjer i. Vernepleiere er koordinator og tilbyr støttesamtaler? 

Anonymkode: 5fa59...e09

Dette er ikke uvanlig. Koordinator oppnevnes vanligvis i den tjenesten med størst vedtak.

Vi har mange vernepleiere som er koordinatorer. Samtidig er det mange som har «støttesamtaler» som en del av sitt vedtak her. 

Da blir det koordinatoren man har støttesamtalene med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...