Gå til innhold

Har blitt deprimert pga alt dramaet rundt bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært et stort pes og et drama uten like under hele planleggingen. Kjenner jeg har fått nok nå og har møtt veggen. Jeg ønsker ikke bryllupet lengre og gruer meg til mitt eget bryllup. Er gravid midt oppi det hele som ikke gjør saken noe bedre. 

Folk har blitt uvenner, kranglet, drama etter drama etter drama og jeg blir helt syk av dette. Har ikke fått sove på flere uker og er full av angst. Det er ingen pause i dramaet og jeg og mannen angrer på at vi bruker 200 000 på bryllup og ikke på å reise langt vekk og skape gode minner før barnet kommer.

Det var dagens utblåsning. Er det bare mitt bryllup som er slik?

Anonymkode: 71a99...d73

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell mer om dramaet. Hva har gått galt? Er det mulig å avlyse hele greia? 

Anonymkode: 852ce...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å avlyse en bryllupsfest som bare genererer stress og negative følelser. Spesielt ikke hvis dramaet også er synlig og/eller kjent for de nærmeste, for da er grunnen åpenbar (selv om de ikke nødvendigvis er enige, eller synes at dere overdriver). Gift dere med den seremonien dere ønsker dere, med vitner (og eventuelt andre inviterte) som vil dere vel. Blås i resten. I våre dager har bryllupet stort sett bare juridisk og hyggelig funksjon. Det juridiske kan løses enkelt, så om det som er ment å være hyggelig ikke lenger er hyggelig.. dropp det - gitt at DERE lever godt med det, selvfølgelig. Bryllupsfesten skal være koselig, ikke et pliktløp og heller ikke en belastning. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er blitt uvenner? Hva består dramaet i?

Kan dere ikke bare drite i hele greia og ha en liten borgerlig seremoni? Så ha dere vennefest etterpå.  Ingen som lager drama pga din og mannens dag, er verdt å feire med. 

Anonymkode: c2526...9ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys og reis vekk 💕

Anonymkode: 03ac4...dfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir dere innblandet i dramaet? Utrolig frekt av de inviterte isåfall. Hadde satt dem rimelig hardt på plass, du er også gravid.. Disse menneskene har tydelig ingen respekt for verken deg, mannen din eller det ufødte barnet. 
 

Har dere ikke forsikring? Bryllup kan vel bli dekt av forsikring på et vis? Eller om dere får penger tilbake hvis dere avlyser, man betaler jo ikke for tjenester man ikke skal ha likevel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gift dere likevel, dropp selskapet og ta en lengre reise dere to. Hvorfor betale 200 000 for noe som bare er pes?

Anonymkode: e0d4d...76d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svar her minner meg litt om de klassiske "bare ta med barna og gå fra mannen din"-svarene man får i samlivstrådene omtrent hver gang det er et problem. Det er jo selvfølgelig ekstremt lettvint å gjøre det på den måten, men med mindre det ikke er helt ekstreme greier så ville jeg kanskje tatt en pust og prøvd å løse det på annen måte først (mulig det bare er meg da).

Det skal sies at det ikke høres noe bra ut dette bryllupet da. Når skal du gifte deg? Skal selv gifte meg i juni for en tilsvarende sum og 100 gjester og kjenner absolutt på den at det hadde vært litt deilig å bare droppe det. Hadde det bare vært meg og mannen som fikk ordne og bestemme her så hadde det virkelig bare vært hygge og glede, men alle skal på død og liv ha sin mening og jeg blir litt sprø av det. Johanne og Jonas er skilt og tåler ikke trynet på hverandre, tante gerd er sur fordi vi ikke inviterte hennes kusine Astrid, Ingrid er sur fordi hun ikke får ha med trillingene på 5 år og Lars vil bare komme om vi kan love ham øl til middagen. På toppen av det hele er mor og svigermor (++ slektninger) som har kjempesterke meninger om alt vi skal gjøre fra innhold i vielse til matvalg til lokaler og min kjole som regel er det helt feil det meste vi ønsker. Kjenner du deg igjen, ts? ;)

Jeg har bare  bestemt meg for at andres drama ikke er mitt problem. Det er de som er frekke nok til å drive med svartmaling av vår dag. Blir de sure av det, så skal de inderlig få lov til det. Må gjerne droppe å komme også, for all del. Klaging blir herved møtt med smil og beskjed om at det er vårt bryllup og slik skal vi gjøre det da. Jeg er 100% mentalt ferdig med å tilpasse alles ønsker og angster og har bare bestemt meg for å overse det (da snakker jeg selvfølgelig ikke om reelle problemer som allergier og matpreferanser). Gleder meg fortsatt til dagen og selv om noen folk er kjipe så ønsker vi heller å fokusere på de mange andre og ikke minst, hverandre denne dagen🥰 

Så det er egentlig mitt tips, ts. Har du mulighet til å gi litt faen, så gjør det :) 

Anonymkode: bc894...f08

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tid... Jeg skjønner ikke hvem disse menneskene er, som legger seg oppi andres bryllup og krever ditt og datt og forventer sånn og ber om sånn, og klager på sånn og hever stemmen om sånn. Kan de dra til helvete? Kan dere som bruker mangfoldige tusen på bryllupet, som egentlig skal være en hyggelig dag for å markere kjærligheten, prøve å drite i dem og sette dem på plass, eller ignorere dem fullstendig? De trenger oppdragelse! Ikke enable dem! 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 9.25):

Det har vært et stort pes og et drama uten like under hele planleggingen. Kjenner jeg har fått nok nå og har møtt veggen. Jeg ønsker ikke bryllupet lengre og gruer meg til mitt eget bryllup. Er gravid midt oppi det hele som ikke gjør saken noe bedre. 

Folk har blitt uvenner, kranglet, drama etter drama etter drama og jeg blir helt syk av dette. Har ikke fått sove på flere uker og er full av angst. Det er ingen pause i dramaet og jeg og mannen angrer på at vi bruker 200 000 på bryllup og ikke på å reise langt vekk og skape gode minner før barnet kommer.

Det var dagens utblåsning. Er det bare mitt bryllup som er slik?

Anonymkode: 71a99...d73

Hva dreide kranglene seg om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.35):

Mange svar her minner meg litt om de klassiske "bare ta med barna og gå fra mannen din"-svarene man får i samlivstrådene omtrent hver gang det er et problem. Det er jo selvfølgelig ekstremt lettvint å gjøre det på den måten, men med mindre det ikke er helt ekstreme greier så ville jeg kanskje tatt en pust og prøvd å løse det på annen måte først (mulig det bare er meg da).

Det skal sies at det ikke høres noe bra ut dette bryllupet da. Når skal du gifte deg? Skal selv gifte meg i juni for en tilsvarende sum og 100 gjester og kjenner absolutt på den at det hadde vært litt deilig å bare droppe det. Hadde det bare vært meg og mannen som fikk ordne og bestemme her så hadde det virkelig bare vært hygge og glede, men alle skal på død og liv ha sin mening og jeg blir litt sprø av det. Johanne og Jonas er skilt og tåler ikke trynet på hverandre, tante gerd er sur fordi vi ikke inviterte hennes kusine Astrid, Ingrid er sur fordi hun ikke får ha med trillingene på 5 år og Lars vil bare komme om vi kan love ham øl til middagen. På toppen av det hele er mor og svigermor (++ slektninger) som har kjempesterke meninger om alt vi skal gjøre fra innhold i vielse til matvalg til lokaler og min kjole som regel er det helt feil det meste vi ønsker. Kjenner du deg igjen, ts? ;)

Jeg har bare  bestemt meg for at andres drama ikke er mitt problem. Det er de som er frekke nok til å drive med svartmaling av vår dag. Blir de sure av det, så skal de inderlig få lov til det. Må gjerne droppe å komme også, for all del. Klaging blir herved møtt med smil og beskjed om at det er vårt bryllup og slik skal vi gjøre det da. Jeg er 100% mentalt ferdig med å tilpasse alles ønsker og angster og har bare bestemt meg for å overse det (da snakker jeg selvfølgelig ikke om reelle problemer som allergier og matpreferanser). Gleder meg fortsatt til dagen og selv om noen folk er kjipe så ønsker vi heller å fokusere på de mange andre og ikke minst, hverandre denne dagen🥰 

Så det er egentlig mitt tips, ts. Har du mulighet til å gi litt faen, så gjør det :) 

Anonymkode: bc894...f08

Hvordan i alle verden kan du sammenligne skilsmisse med det å evt droppe et selskap??

 

Og hvis du selv ikke vil ha selskap, hvorfor gjør du det? Hvorfor bruker du like mye penger som Ola Nordmann bruker på ett års avdrag på huslånet på én fest du ikke en gang vil ha?

Det er absolutt ingen som blir lei seg om du dropper selskapet. Alle ønsker jo at brudeparet har en fin dag, og så lenge du ikke er kongelig, så har du absolutt ingen forpliktelser til å ha selskap. 

 

Jeg skjønner ikke slike ting. Det er absolutt ingen i 2022 som forventer og krever at andre mennesker skal ha en stor bryllupsfest. Vil man ikke ha det, så dropp det! 

Anonymkode: ef688...692

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke folk har bestilt reiser som ikke kan refunderes:

Avlys og reis alene utenlands :) 

Anonymkode: a3f78...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 9.25):

Det har vært et stort pes og et drama uten like under hele planleggingen. Kjenner jeg har fått nok nå og har møtt veggen. Jeg ønsker ikke bryllupet lengre og gruer meg til mitt eget bryllup. Er gravid midt oppi det hele som ikke gjør saken noe bedre. 

Folk har blitt uvenner, kranglet, drama etter drama etter drama og jeg blir helt syk av dette. Har ikke fått sove på flere uker og er full av angst. Det er ingen pause i dramaet og jeg og mannen angrer på at vi bruker 200 000 på bryllup og ikke på å reise langt vekk og skape gode minner før barnet kommer.

Det var dagens utblåsning. Er det bare mitt bryllup som er slik?

Anonymkode: 71a99...d73

Det er DERES dag og DERE som betaler skyhøy pris for noe dere skal ha glede av. Tenk hvilken fantastisk reise dere kunne fått for den prisen. En reise som ville gitt dere minner for livet og verdifull kjærestetid før barnet blir født. Fremfor en dag med stress og mye jobb bare for bitteLitt moro. Om noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen.

Jeg har hørt alle si at det alltid blir så mye drama rundt bryllupsplanlegging, og at det skaper flid i familier og greier. Har alltid tenkt at det er jo helt latterlig - at det bare er å overse de som lager trøbbel, og å kjøre sitt eia løp hele veien. Bare gjøre det som man selv mener blir best. Det er jo tross alt _din_ dag.

Men så begynte jeg å planlegge selv. Et lite, veldig uformelt lite bryllup. Oh my jeg har lært. Folk viser seg seriøst fra sine verste sider i tider som dette. Krav fra familie om ditt og datt, og "hensyn ta meg" "hør på meg" "dette passer ikke for meg", bla bla. Folk må seriøst roe seg ned. Skjønner ikke at folk ikke innretter seg etter brudeparet, i stedet for å rope "meg meg meg". Familien kommer med innspill og prøver hersketeknikker for å få gjennom sine ideer. Jeg kjenner at hele greia har gitt meg et ganske dårlig syn på enkelte mennesker. Man vet folk er egoister, men det kommer virkelig frem når de prøver å ta over i en tid som virkelig ikke handler om dem.

Jeg tenker å bare vær ærlig fremover... om noen kommer med sine synspunkter, så nei takk. Vi gjennomfører slik vi hadde tenkt, så kan alle andre bare holde munn.

Anonymkode: 0bade...19b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2022 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Hvordan i alle verden kan du sammenligne skilsmisse med det å evt droppe et selskap??

 

Og hvis du selv ikke vil ha selskap, hvorfor gjør du det? Hvorfor bruker du like mye penger som Ola Nordmann bruker på ett års avdrag på huslånet på én fest du ikke en gang vil ha?

Det er absolutt ingen som blir lei seg om du dropper selskapet. Alle ønsker jo at brudeparet har en fin dag, og så lenge du ikke er kongelig, så har du absolutt ingen forpliktelser til å ha selskap. 

 

Jeg skjønner ikke slike ting. Det er absolutt ingen i 2022 som forventer og krever at andre mennesker skal ha en stor bryllupsfest. Vil man ikke ha det, så dropp det! 

Anonymkode: ef688...692

Ah, du misforstår fullstendig, kjære deg. Jeg sammenlignet TYPE svar. A la absolutt letteste løsning. Det er så veldig lettvint å foreslå det, men det er ikke så lettvint å gjennomføre det. Forstår du nå? Kunne like gjerne skrevet om de som bare foreslår å slutte tvert i en jobb man er misfornøyd med. Uten at jeg da sammenligner arbeidsplass og bryllup hehe..

Jeg er i samme situasjon som bruden (men kanskje litt mindre drama) og det hadde vært veldig mye mer jobb å bare avlyse hele greia og reise bort nå. Lett å foreslå, ikke så lett å gjennomføre. Er det 3+ mnd til så kan det jo kanskje gå, men jeg hadde nok bare gjennomført med mindre det ikke er fullstendig krise.

Anonymkode: bc894...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Og vi hadde drama light. 

Vi planla å ha med forlovere og barna på kontor å spise en middag. Det var frekt. Så endte med å lage fest for 80stk. Da vi er fra to store familier. 

Det angrer jeg bittert på. Både iht at det som skulle være en fin tid å planlegge en fin fest på lavbudsjett (en av grunnene til første plan) jeg er god på lavbudsjett. Og på noe måtte vi ta litt utradisjonelle avgjørelser. Men som jeg hadde lest meg opp på iht bryllups lader at var helt innafor å gjøre. Jeg endte med at det ble en av mine værre tider i livet. Og følte meg på ingen måte løftet frem som noen brud. Ikke det at jeg egentlig var så opptatt av det. Men hadde vel ønsket noe annet enn å bli degradert som menneske. 

Alt vi gjorde, fikk vi beskjed om var frekt. Siden vi hadde bodd sammen i 15 år. Så hadde vi alt og endel dobbelt. Så vi ønsket penger til bryllups reise. Det var frekt. Fikk 800kr, så ved å legge i litt selv, ble bryllups reisen ett år senere på Kiel fergen. 

Noen ville ha ønskeliste, det var et krav. Men andre halvdel av gjestene, mente det var frekt. Selv om vi satte opp liste på service, glass og bestikk ellers kunne de ordne hva de selv ville. Så uten liste var krise for de som ville ha det, og frekt for de som ville finne på noe selv. 

Jeg sa at vi ikke hadde råd til 80 gjester, når vi nevnte første planen. Men lot oss overtale til stor fest, for ellers var vi frekke egoister, så ble løsningen at utenom til mat og kaker måtte de handle selv i baren, også et krav fra lokalet. Det var frekt. De skjønte ikke at budsjettet hadde blitt 3 ganger så høyt ved å la de få gratis bar. Penger jeg helt i starten sa vi ikke hadde. 

Også kan vi legge til de som ikke kunne se hverandre, iht krav om boikott dersom den og den ble invitert osv. Så der satte jeg ned foten, vi stenger ingen ute, så her blir det alle eller ingen. Og med 80 gjester er jeg helt sikker på at det finnes andre å snakke med, enn de de ikke tåler trynet på. 

Jeg syntes ikke pengebruken var verdt det. Å høre så mye stygt om oss og andre gjester var ikke ok, og å føle på at ingen ønsket oss alt i alt en god dag, gjorde ikke festen verdt det. Så skulle gjerne heller ha brukt pengene på en fin reise vi hadde uansett ikke endt opp mer eller mindre egoistisk med å gjøre det. 

Anonymkode: 9e2a5...30a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ah, du misforstår fullstendig, kjære deg. Jeg sammenlignet TYPE svar. A la absolutt letteste løsning. Det er så veldig lettvint å foreslå det, men det er ikke så lettvint å gjennomføre det. Forstår du nå? Kunne like gjerne skrevet om de som bare foreslår å slutte tvert i en jobb man er misfornøyd med. Uten at jeg da sammenligner arbeidsplass og bryllup hehe..

Jeg er i samme situasjon som bruden (men kanskje litt mindre drama) og det hadde vært veldig mye mer jobb å bare avlyse hele greia og reise bort nå. Lett å foreslå, ikke så lett å gjennomføre. Er det 3+ mnd til så kan det jo kanskje gå, men jeg hadde nok bare gjennomført med mindre det ikke er fullstendig krise.

Anonymkode: bc894...f08

Nei. Jeg forstår ikke. For det er faktisk fryktelig enkelt å droppe et bryllupsselskap. Det får ingen konsekvenser for noen. Det er enkelt å både foreslå, og å gjøre. 

 

Det kan ikke sammenlignes med hverken skilsmisse eller oppsigelse på jobb. Da dette er ting som får konsekvenser. 

Anonymkode: ef688...692

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut festen etterpå. Det skal være en gledelig tid, men om den gir deg depresjon så er det jo ikke verdt det. Festen skal jo være et høydepunkt. 

Ta det offisielle på rådhuset. Dropp fest. Ta en siste reise uten barn. Nyt hverandre. 
 

Om folk spør, så si det som det er. Dere lager drama ut av det. 

Anonymkode: 3fb04...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 9.25):

Det har vært et stort pes og et drama uten like under hele planleggingen. Kjenner jeg har fått nok nå og har møtt veggen. Jeg ønsker ikke bryllupet lengre og gruer meg til mitt eget bryllup. Er gravid midt oppi det hele som ikke gjør saken noe bedre. 

Folk har blitt uvenner, kranglet, drama etter drama etter drama og jeg blir helt syk av dette. Har ikke fått sove på flere uker og er full av angst. Det er ingen pause i dramaet og jeg og mannen angrer på at vi bruker 200 000 på bryllup og ikke på å reise langt vekk og skape gode minner før barnet kommer.

Det var dagens utblåsning. Er det bare mitt bryllup som er slik?

Anonymkode: 71a99...d73

Avlys! Ta en herlig intim vielse i utlandet istede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...