Gå til innhold

Hva feiler det enkelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søstra mi vil at hennes datter skal låne min datters bunad på 17.  mai. Hun fikk den til konfirmasjonen nå i høst, en nydelig øst-telemarks bunad, og vil selvfølgelig bruke den selv. Min tanteunge ønsket seg ikke bunad til sin konfirmasjon ( de er like gamle) og fikk penger i stedet.  Men nå har hun skjønt at alle venninnene skal ha på seg bunad og da vil hun også. Min datter er ikke noen typisk ungdom, går sine egne veier og bryr seg lite om hva som er in og hva andre tenker om henne. I følge min søster, så burde min datter forstå hvor viktig det er for hennes kusine å passe inn og derfor låne bort bunaden sin. 

Bare så det er sagt, det kommer ikke til å skje. Men hva i all verden er det som feiler folk når de er så ekstremt selvsentrert?

Anonymkode: d4755...91c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke. Din familie så du burde kjenne dem best.

Anonymkode: c4d62...872

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Søstra mi vil at hennes datter skal låne min datters bunad på 17.  mai. Hun fikk den til konfirmasjonen nå i høst, en nydelig øst-telemarks bunad, og vil selvfølgelig bruke den selv. Min tanteunge ønsket seg ikke bunad til sin konfirmasjon ( de er like gamle) og fikk penger i stedet.  Men nå har hun skjønt at alle venninnene skal ha på seg bunad og da vil hun også. Min datter er ikke noen typisk ungdom, går sine egne veier og bryr seg lite om hva som er in og hva andre tenker om henne. I følge min søster, så burde min datter forstå hvor viktig det er for hennes kusine å passe inn og derfor låne bort bunaden sin. 

Bare så det er sagt, det kommer ikke til å skje. Men hva i all verden er det som feiler folk når de er så ekstremt selvsentrert?

Hadde ledd rått og sagt no Way hosey.

Anonymkode: edb43...6d9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Haha, det er jo helt fjernt 😄Men dette kan jo umulig være den første gangen din søster komme med noe slikt, hun virker jo heeelt borte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Haha, det er jo helt fjernt 😄Men dette kan jo umulig være den første gangen din søster komme med noe slikt, hun virker jo heeelt borte.

Altså. Alt handler alltid om å legge til rette for hennes barn, men noe sånt som dette har hun ikke prøvd seg på før. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din høres temmelig virkelighetsfjern ut. 🤷‍♀️
Dersom datteren hennes fikk penger til konfirmasjonen så får hun ta av disse pengene da, og lete etter en brukt bunad på Finn hun kan kjøpe før 17. mai. 

Anonymkode: bf2a4...a5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo din søster. Å si «hva f* mangler det deg? Hører du hvor selvsentrert det du har utav deg fremstår nå?» er definitivt innafor. Og så får du se da, hva hun svarer. Jeg vil tro det er av interesse. Eller om ikke annet, av en viss underholdningsverdi. 

Anonymkode: b7a04...7b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun får leie en bunad - eller låne av noen andre som ikke skal bruke den denne dagen. Tips henne om det.

Anonymkode: f905e...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (11 minutter siden):

Kjenner jeg vil høre flere eksempler på hva søsteren har kommet med😂😂

Anonymkode: b13b0...d76

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså. Alt handler alltid om å legge til rette for hennes barn, men noe sånt som dette har hun ikke prøvd seg på før. 

Meget spesielt.

Hun mener at din datter skal forstå hvor viktig det er for hennes datter å passe inn, derfor skal hun bare la henne låne bunaden, altså hvis dette er så viktig hvorfor forklarte ikke din søster sin datter at hvis hun valgte bort bunad kom hun til å angre på det for mange jenter går jo for bunad på slike dager som 17.mai og at hun da ikke vil passe inn med de, jeg mener hvis det å passe inn er så himla viktig. Dette for din søster og niese gnåle om seg i mellom for dette har ingenting med dere å gjør, er råfrekt å ta det som en selvfølge at din datter som ikke har issues med å passe inn bare skal låne vekk det mest dyrebare plagget hun har fordi din niese ikke er trygg nok på seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å spørre er nå en ting, men å forlange er noe helt annet. Og personlig ville jeg vært svært forsiktig med hvem jeg lånte bunad til så kommer jo an på jentungen også. 

Anonymkode: a6ca3...72d

• Liker 1
Skrevet

Herlighet for et spørsmål, eller krav fra søsteren din. Det hadde jeg ikke gått med på og det er godt å høre at det ikke er aktuelt. 
Din niese kan leie eller kjøpe brukt bunad hvis det plutselig har blitt så veldig viktig for henne.

Eller så er det jo en begynnende trend å sy sin egen festdrakt, foreslå det for søster og niese. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her.

Rhodiola, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...