Gå til innhold

Innleggelse på Ahus - hva pakkes med til barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Barnet mitt på seks år skal legges inn på Ahus imorgen for tømming av magen via sonde i nesen. 

Hva er det jeg skal pakke med til henne? Vi blir der i tre dager. 

Jeg har aldri vært på sykehus med barn før og har fått null tips eller informasjon fra Ahus. 
Aner ikke om det kan brukes egne klær eller om hun må bruke sykehusets egne. 

Hjelp - jeg er helt lost!      :pasha:

Anonymkode: 0b389...6d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løse, gode klær (joggebukse etc), undertøy, kosebamse og leker/rolige aktiviteter barnet liker å pusle med, som puslespill eller tegnesaker. Evt ipad.

Barneavd har jo som regel litt å tilby også, men ville forsøkt å ta med noe jeg visste barnet likte 😊

Anonymkode: bf710...c75

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ta med behagelige klær, pysj, undertøy, toalettsaker, tøfler, kosebamse om det brukes, noe bøker/blader/leker/iPad som hun liker. Hun kan nok bruke sykehusklær. Men ikke gitt hun er komfortabel med det. Greit å ha med det som brukes i hverdagen i tilfelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leker, egen mat om barnet er litt kresen.

Bøker, kosebamse  osv

Jeg hadde mindre barn da vi var der, og da brukte vi egne klær.

Anonymkode: de60b...78d

AnonymBruker
Skrevet

Lov en skikkelig fin premie når sonden er ute igjen. Sonde er noe skikkelig dritt.

Ellers ville jeg tatt med en bamse eller lignende for trøst, iPad, klær hun liker/ pysj. De har sikkert et lekerom, så hun kan leke der hvis hun vil, men min erfaring er at det blir en del dødtid og venting på div leger og sjekker, så det er greit å ha med nettbrett. Vi har ikke erfaring fra ahus, men Ringerike, Rikshospitalet, Drammen og Innlandet. Det er det samme overalt… 

Anonymkode: 26877...d9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke Ahus akkurat. Men har erfaring fra barn på sykehus. Barn får sykehusklær på barneavdelingen her. Men det kan være lurt å ha med komfortable klær til dere begge, ipad/mobil med ladere,eventuelle kosedyr, toalettsaker hvis dere har adgang til dusj.

Lekerommene er sikkert åpne igjen nå etter å ha vært koronastengt. Tøfler eller andre komfortable innesko til dere begge.

Anonymkode: 5cc56...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (10 timer siden):

Ta med behagelige klær, pysj, undertøy, toalettsaker, tøfler, kosebamse om det brukes, noe bøker/blader/leker/iPad som hun liker. Hun kan nok bruke sykehusklær. Men ikke gitt hun er komfortabel med det. Greit å ha med det som brukes i hverdagen i tilfelle.

Hvorfor repeterer du halvparten av trådens ENESTE svar som var postet ni timer tidligere? 

Anonymkode: 1dac3...eda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Løse, gode klær (joggebukse etc), undertøy, kosebamse og leker/rolige aktiviteter barnet liker å pusle med, som puslespill eller tegnesaker. Evt ipad.

Anonymkode: bf710...c75

Luckiness skrev (11 timer siden):

Ta med behagelige klær, pysj, kosebamse om det brukes, noe bøker/blader/leker/iPad som hun liker.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Leker.

Bøker, kosebamse  osv

Anonymkode: de60b...78d

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ellers ville jeg tatt med en bamse eller lignende for trøst, iPad, klær hun liker/ pysj. … 

Anonymkode: 26877...d9d

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men det kan være lurt å ha med komfortable klær til dere begge, ipad/mobil med ladere,eventuelle kosedyr,

Anonymkode: 5cc56...ac7

Tror det KAN være lurt å ha med behagelige klær og ipad. Eller jeg er ikke helt sikker. Men bamse! Eller faktisk KOSEbamse!! Det er jeg helt sikker på siden fem av fem kg-brukere påpeker det!

Neida, jeg er slem nå. Men det går an å si «enig i det som er sagt,» og så gå videre med det som er deres unike tips :)

Ts, lykke til! I tillegg til mange gode forslag over ville jeg tatt med høytlesingsbok, hvis ungen kanskje ikke orker lese selv. Samt et strikketøy til meg (stille aktivitet mens ungen sover).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det KAN være lurt å ha med behagelige klær og ipad. Eller jeg er ikke helt sikker. Men bamse! Eller faktisk KOSEbamse!! Det er jeg helt sikker på siden fem av fem kg-brukere påpeker det!

Neida, jeg er slem nå. Men det går an å si «enig i det som er sagt,» og så gå videre med det som er deres unike tips :)

Ts, lykke til! I tillegg til mange gode forslag over ville jeg tatt med høytlesingsbok, hvis ungen kanskje ikke orker lese selv. Samt et strikketøy til meg (stille aktivitet mens ungen sover).

En dag vil du innse at å prøve å korrigere hele verden er et for stort prosjekt. Så faller du ned på å bli litt mer smidig og raus. Det er ikke sikkert trådstarter har noe imot gjentagelser. Og det er ikke sikkert alle som skriver har finlest alle svarene for å filtrere mot egne forslag.

Be Kind. Always.

Anonymkode: b32a3...59a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i tillegg til leker og sånt som er nevnt over her tatt med noe snacks og drikke, gjerne vannflasker som holder drikke kaldt. Husk ladere!

Anonymkode: bcec6...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å merke klær med navn. Aner ikke hvor mye tøy jeg har mistet på sykehus oppigjennom fordi det ikke har vært merket med navn.

Anonymkode: 6a07e...a72

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor repeterer du halvparten av trådens ENESTE svar som var postet ni timer tidligere? 

Jeg svarte hvertfall på hva TS ønsket svar på framfor å henge meg opp i hva andre svarer uten å bidra selv…

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...