Gå til innhold

Hva tenker du om folk som reiser til Dubai på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, tenker de om det. Kommer personlig aldri til å reise til et muslimsk land, rett og slett fordi at jeg ikke skjønner meg på muslimsk kultur. Det blir som i bakvendtland i forhold etikk og moral.

Anonymkode: 6bef5...c2a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at de er enkle, dumme mennesker. Jeg kjenner heldigvis ingen som drar til Dubai.

Anonymkode: 9e974...2fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Habibi, come to Dubai! 😂 Er de ungjenter, tenker jeg det som er nevnt tidligere i tråden. Portapotty.

Er det andre, tenker jeg at de har litt penger. Kanskje vil de spille golf. Eller bruke opp litt penger. At de er litt enkle i sjela. For Dubai ser sikkert flott ut, men mangler sjel.

Anonymkode: 88ff6...fcb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 9.11):

Dubai er harry, men ikke på nivå med Las Vegas hva gjelder tackiness. Har vært begge steder - og drar ikke tilbake. Skal holde meg langt unna undertrykkende land som UAE i fremtiden.

Anonymkode: 963ea...6f7

Las Vegas er et populærkulturelt ikon nettopp på grunn av at det er inkarnasjonen av den famøst dårlige amerikanske smaken. Det gjør stedet interessant interessant på et kulturhistorisk nivå. Dubai er bare harry, og fremstår på mange måter som en kopi av Las Vegas.

Anonymkode: afceb...8f5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er mennesker som bryr seg fint lite om menneskerettigheter og som er egoistiske nok til å lukke øynene for andres lidelse, fordi de nyter goder av disse lidelsene selv. 

Anonymkode: e0ba8...c0f

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOOL, dere tenker mye rart.

Tenk og henge seg opp i hvor andre drar på ferie, kanskje ta en titt i speilet? greit og reflektere litt når man tenker så mye om andre.

Anonymkode: 72169...d63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at dette er mennesker som bryr seg fint lite om menneskerettigheter og som er egoistiske nok til å lukke øynene for andres lidelse, fordi de nyter goder av disse lidelsene selv. 

Anonymkode: e0ba8...c0f

Håper du tenker likt om de som kjører EL bil, når man vet hvordan mineralene som trengs for og lage batteriene blir laget "Barnearbeid".

Anonymkode: 72169...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

LOOL, dere tenker mye rart.

Tenk og henge seg opp i hvor andre drar på ferie, kanskje ta en titt i speilet? greit og reflektere litt når man tenker så mye om andre.

Anonymkode: 72169...d63

Vi tenker ikke primært om andre, men har meninger om stedet Dubai.

Anonymkode: afceb...8f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de er/har en eller flere av disse 

-lite opplyste

-lite samfunnsengasjerte 

-god samvittighet

-føler lite ansvar for endring eller opplysning

-egoistiske 

-mye/nok penger

-opptatt av luksus og/eller anerkjennelse

-interesse for selve landet, historien, folket og kulturen i Dubai

Anonymkode: a0b40...762

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de har vel ganske god råd. Eller at hun er en prostituert hvis det er en "instagram modell" som har fått seg en sponset tur dit...

Anonymkode: 344b3...da5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de er litt enkle. Det viser mangel på kunnskap og / eller interesse for historie, kultur og verdenssamfunnet generelt. Å reise handler for meg om å møte andre kulturer samtidig som jeg skal kose meg. Å reise til Dubai, Abu Dhabi eller lignende steder fremstår som en ferie for overfladiske mennesker som ikke nødvendigvis skjønner hva de reiser til.

Det er blant de minst autentiske reisemålene i verden. Etisk forkastelig i mine øyne.

Jeg tenker kort og godt at man enten er for dum til å skjønne det, eller bare har et moralsk kompass som driver i det. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto

Det er mange her som bitcher om det, men de fleste går faktisk ikke dypt inn på hvorfor de har den meningen de har.

Det er alfa-omega å være i stand til å elokvent forklare hvorfor en har de tankene og meningene en har.
Istedet for å bare skrive piss som....

AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 11.04):

at de er noen umodne og bortskjemte drittunger og egoister    
Anonymkode: 4e3ca...51c

Kalikalinka skrev (På 10.5.2022 den 9.12):

At de er overfladiske, egoistiske idioter.

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 22.39):

Ja, litt 😄 

Anonymkode: 1af3d...98f

Turister drar som oftest til et land for å oppleve naturen og omgivelsene der, og kulturen.
Det har ingenting med deres moral og syn på "menneskerettigheter",
og deres valg av land å besøke, forteller heller intet om deres moralske kompass og oppførsel.
Mennesker er ikke så simple. De er meget kompliserte

Den logikken dere har er helt tilbakestående og veldig farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 5/11/2022 at 6:43 PM, AnonymBruker said:

Håper du tenker likt om de som kjører EL bil, når man vet hvordan mineralene som trengs for og lage batteriene blir laget "Barnearbeid".

Anonymkode: 72169...d63

Hvis den kritikken kommer fra noen som shopper klær og sko annenhver uke og flyr annenhver måned bør de ta en titt i speilet. Det varierer sterkt fra bil til bil hvor problematisk produksjonen er. Olje/bensin/diesel er jo som kjent heller ikke uproblematisk for fremtiden til verdens barn (og voksne).

Anonymkode: 2c98e...7b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe over det i det hele tatt.

La folk gjøre som dem vil.

 

Det som faktisk er flaut er de som påstår at man støtter regimet der nede om man dra på ferie dit. Mer feil enn dét går det ikke ann å ta.

Anonymkode: 466d5...953

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 14.5.2022 den 19.40):

Det er mange her som bitcher om det, men de fleste går faktisk ikke dypt inn på hvorfor de har den meningen de har.

Det er alfa-omega å være i stand til å elokvent forklare hvorfor en har de tankene og meningene en har.
Istedet for å bare skrive piss som....

Turister drar som oftest til et land for å oppleve naturen og omgivelsene der, og kulturen.
Det har ingenting med deres moral og syn på "menneskerettigheter",
og deres valg av land å besøke, forteller heller intet om deres moralske kompass og oppførsel.
Mennesker er ikke så simple. De er meget kompliserte

Den logikken dere har er helt tilbakestående og veldig farlig

Artig å sette menneskerettigheter i hermetegn. Tror du ikke på de?

Jeg personlig hadde aldri dratt til et sted hvor de driter såpass i kvinner og menneskerettigheter som de gjør i Dubai. Jeg støtter ikke opp om en slik kultur. De fleste i tråden her er oppegående nok til å mene det samme (ikke tilbakestående som du av en eller annen grunn hevder)

Anonymkode: 33a09...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...