Gå til innhold

Irritert på naboens barn, grr...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at barn er våkne nå? Og hopper i det jævla trampolina. Mine barn trenger søvn og ute er det skrik og mas og full bråk fra naboens barn som tydeligvis ikke har leggerutiner.. Får lyst til å gå å si ifra men det går ikke heller.. 

Anonymkode: 68439...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn må lære seg å sove med lyd, ikke er det seint heller nå, alle barn legger seg ikke 1830 liksom. 😄 Det er lysere tider nå så barn og lek må du bare lære deg å leve med.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Klokka er 19.20, så ja, det er vanlig at barn er våkne nå.

Det som derimot ikke er vanlig, i alle fall ikke blant oppegående foreldre, er å ikke lære barna å ikke bråke på trampolina.

Har selv trampoline og det er null bråk når barna hopper der. Naboen har også trampoline og jeg hører det ikke en gang når deres barn hopper. God oppdragelse og hensynsfull oppførsel heter det. 

Anonymkode: a1051...e2e

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klokka er ikke halv 8 engang. Du kommer til å få en lang sommer om barn går deg så på nervene allerede 

Anonymkode: 1fd70...7a3

Altså jeg er så irritert.. Ungen min er 2 år og disse naboene har besøk hele jævla tida med unger på slep og da blir det bråk. Nesten så jeg savner vinteren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Mine barn har rutiner. Naboens barn har det sikkert de og, men dette er jævlig irriterende. Flere ganger i uka har de besøk og de bråker så fælt. De mest bråkete i hele nabolaget er de, og de er nærmeste naboer. Ingen andre i nabolaget er så bråkete. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. Her er det likevel vanlig at det ikke er lov med hyling og skriking. I tillegg skal det være stille etter klokken 20 på hverdager. Dette blir gjerne strukket til 21-21.30 i sommerferien. Dette er så klart ikke nedskrevne regler, men det har likevel blitt sånn at alle følger disse uten at det egentlig har blitt snakket om noen gang.

Anonymkode: 8a015...dfd

• Liker 4
Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan barn leke uten å skrike. Men barnelyder og lek må du tåle, du har jo plassert deg i et nabolag med barn og mennesker i det hele tatt og da blir det lyd. Du virker veldig "hårsår"...

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hå ut og snakk med barna og forklar på en hyggelig og forståelig måte. 
Læreren greier å lære barna ting og det må vi foreldre også kunne få til 

Anonymkode: 413f8...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på vanlige lyder fra barn og hyling hele tiden... Om det er mye skrål så skjønner jeg godt at man blir lei, av og til er greit, men ikke titt og ofte. Vår nabo hadde barn som var ute til 11-12 om kvelden, hoppet på trampolina rett utenfor soverommet vårt "spoink...spoink.." i tillegg til roping, ble heldigvis bedre når vi snakket med foreldrene. Nå er ungene større, så nå er det bare mor sjøl som står midt i boligfeltet og brenner bål i hagen, 3 meter fra husveggen vår..

Anonymkode: e6eea...bd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på vanlige lyder fra barn og hyling hele tiden... Om det er mye skrål så skjønner jeg godt at man blir lei, av og til er greit, men ikke titt og ofte. Vår nabo hadde barn som var ute til 11-12 om kvelden, hoppet på trampolina rett utenfor soverommet vårt "spoink...spoink.." i tillegg til roping, ble heldigvis bedre når vi snakket med foreldrene. Nå er ungene større, så nå er det bare mor sjøl som står midt i boligfeltet og brenner bål i hagen, 3 meter fra husveggen vår..

Neida, så ille er det ikke. De har aldri vært så sent oppe. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ploppe hodet utenfor og spørre vennlig om de kan roe ned ropingen bittelitt siden du har liten som trenger sove nå men at det er vanskelig med så mye lyd? 

Anonymkode: 23fbd...ccf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

😂

Anonymkode: e9ebd...a47

AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn som man vil skal sove tidlig blir man veldig selvopptatt.  Ungen får dessverre vende seg til at andre mennesker har et liv, det kan være isbil (den bråker fælt her nå), gressklipping, hekklipping, motorsaging, hamring. Normale mennesker må få NOE tid før barnevognsmafian slår til.

Anonymkode: 4c5ac...8f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sunt for barna å hoppe på trampoline 😄 hadde vært en annen sak om de holdt på til midnatt, men om du går og klager klokka halv 7 på kvelden fremstår du bare som den sure nabokjerringa 😛 

Anonymkode: 70023...209

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de bråker fortsatt de.. Leker og tramper i plattingen og går inn og ut og smeller dører. Kunne spart besøket til lørdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, de bråker fortsatt de.. Leker og tramper i plattingen og går inn og ut og smeller dører. Kunne spart besøket til lørdagen. 

Hva sa de eller foreldrene da du spurte om de kunne ta hensyn? Nektet de?

Anonymkode: e165f...1f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva maser du om?  Klokka er ikke halv 9 enda. Barn kan fint leke ute nå. Og jeg har som deg unger som prøver å sove nå.  Likevel har jeg aldri tenkt på at naboungene skal ta hensyn til det. 

Må egentlig le, i går så jeg et innlegg om at ungene ikke skulle hoppe 17-19 fordi folk spiser da, og nå skal de ikke hoppe etter 19. Hva skal man med trampoline da? 

Anonymkode: 26328...a02

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært gøy å se endringene i holdningene når dine barn er blitt så gamle at de kan være ute å leke. Tviler på at du roper dem inn kl. 18, i tilfelle noen med mindre barn skal legge sine barn da.

Anonymkode: 3cedc...2b6

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Flytt på bygda uten naboer, veldig godt 😃

Anonymkode: d4606...2bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...