Gå til innhold

Hundehaterlandet Norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Avstand
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mennesker med spesialbehov? Som f.eks folk som absolutt MÅ ha hunden sin med på kafe? Ja, der følger jeg deg. Sånne folk er litt plagsomme. 

Anonymkode: 10ba9...49d

Er verre med dere som skal ta opp så mye plass og ødelegge gleden. Kan dere ikke holde kaffeselskap hjemme hos dere selv? Men nei, dere skal jo sitte ute og flotte dere.

Endret av Avstand
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Avstand said:

Er verre med dere som skal ta opp så mye plass og ødelegge gleden. Kan dere ikke holde kaffeselskap hjemme hos dere selv? Men nei, dere skal jo sitte ute og flotte dere.

Jepp, det er det vi betaler for.

Anonymkode: a8459...6c2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Avstand
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, det er det vi betaler for.

Anonymkode: a8459...6c2

Ja. Men ha dere vekk. Hater når folk ødelegger gleden med å komme med redselen sin. Gå et annet sted liksom. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Million skrev (På 9.5.2022 den 17.22):

Det er mange grunner til det. Blant annet fordi hunder er grådige og glupske veldig ofte, og stjeler mat når de ser sitt snitt til det. Skulle tatt seg ut om de folkene på nabobordet var litt uoppmerksomme et øyeblikk og labradoren deres reiser seg på bakbeina og bare napper tak i og glefser i seg baguetten til de ved siden av, der den lå på tallerkenen... Eller at man sitter og prøver å spise i fred og så står det et digert siklende hundebeist rett ved siden av deg og tigger, og eieren ikke bryr seg om å dra den vekk...

For ja, hunder er mat-tyver. Jeg ville heller ikke likt at det flagret hundehår rundt overalt når jeg skal spise ute et sted, fordi det har vært tjue hunder innom den dagen i lokalene. Hunder røyter, og noen røyter enormt!

Jeg er hundeeier selv, men ja, jeg er veldig glad for at hunder ikke er tillatt der det spises mat eller lages mat eller oppbevares mat. De er for upålitelige rundt mat, og røyter, sikler og tygger for mye på ting, rett og slett.

Du har en livlig fantasi iallefall :) 

Anonymkode: 291c4...5d1

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Million
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har en livlig fantasi iallefall :) 

Anonymkode: 291c4...5d1

Jeg tok et lite søk på frasen "dogs stealing food" og fikk 20 500 000 treff. Tyder det på at det er "livlig fantasi" å mene at hunder stjeler mat om de får sjansen?

dog-stealing-food.png?itok=tx84K_n8

Kilde bilde: how to stop your dog stealing food

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Million skrev (3 timer siden):

Jeg tok et lite søk på frasen "dogs stealing food" og fikk 20 500 000 treff. Tyder det på at det er "livlig fantasi" å mene at hunder stjeler mat om de får sjansen?

Kilde bilde: how to stop your dog stealing food

Hva tror du hunder i politiet, tollvesenet, redningstjenesten, førerhunder osv. gjør når de er på jobb og finner noe de kan spise? De overser det, fordi de er trent til det. De hundeeierne som sliter med at hundene deres stjeler har ikke lagt ned jobben som trengs for å trene hunden til å ikke stjele. 

Anonymkode: 43a39...afe

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Rucula
Nicathv skrev (14 timer siden):

Jeg leser på utenlandske forum/sosiale medier (England, Nederland, Polen, jeg kan nederlandsk og polsk), og det kommer stadig folk som sier de samme tingene der, men om sitt eget folk.

Generaliseringer er dumme. I nesten alle tilfeller hvor jeg ser noen klage over hvor teite nordmenn/nederlendere/polakker/engelskmenn er, så er det ting som gjelder for de fleste samfunn og mennesker i hele verden. Skjønner ikke denne trangen til å nasjonalisere.

Tillegg: Tror noe av det kommer av at folk har vært på ferie i andre land og hatt det fint og opplevd solsiden av et land, og så tenker de at alle er sånn som de hyggelige menneskene man møtte. Uten å oppleve noen av dagliglivets utfordringer. Svært få som går gjennom en nabokrangel i landet de ferierer i, for å si det sånn.

ok, nå er det sånn at jeg halvt nederlandsk, har familie i landet, gått på skole der og har bodd i begge landene i flere år

Jeg har altså levd der og opplevd kulturen og holdningene på nært hold.

Jeg vet hva jeg snakker om

Lenke til innlegg
Del på andre sider
anonymperson1
TheHairyToothfairy skrev (På 10.5.2022 den 11.13):

en ting er å plukke opp dritt etter hunder i lekeparker, ære være etc.
men vis meg den som plukker opp pisset til hunden sin. det er ikke så jævlig behagelig å ha barna med seg for å leke der det oser av gult fra all slags hunder. 
om det er så forbasket viktig å ha hund, så ta med dyret i skog og mark - da får en selv litt mosjon også. 

Det der er det mest komiske jeg har lest noen gang tror jeg. Er du virkelig så dum?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 5/10/2022 at 10:54 AM, Rucula said:

Norge er det minst tolerante landet i verden når det kommer til hund, kanskje med unntak av de muslimske landene der hunder ansees som skitne. 

Jeg har mye kontakt med Nederland og Frankrike og er det ofte. Og toleransen for hunder er en HELT annen.. I frankrike er det egne hundestrender hvor hundene løper løs. Og de får være med inn på cafeer og butikker. 

Jeg vet ikke hvorfor Nordmenn er som de er mot hunder. Men Nordmenn er generelt et fryktelig lite tolerant folkeslag.  

Kunne ikke vært mer enig!

I siviliserte , mye mer progressive byer jeg har bodd rundt i verden enn Oslo?

Egne giga badestrender, masse hundeparker,velkomne på jobb ( ofte tilrettelagt for det!) , kan ta med stort sett overalt om en ønsker/den ikke kjaser.

Man får gode venner for livet ved å  prate med andre hundeeiere❤ og folk har en myyyyyyye kulere og mer avslappet innstilling til hunder.

Masse hundebarnehager.

Bodd steder der de BETALER det det koster å adoptere en hund fra uheldige kår. Syns jeg ser det i Norge ??!!🤪

Anonymkode: 8f2bc...e38

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Og nordmenn generelt er det mest gravalvorlige nitriste folkeslaget- sorry det er sant. Ser så innbitte , forknytte  og ofte sure ut!  Begynner å ta etter den stilen selv er jeg i Norge over tid.😪

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rucula
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og nordmenn generelt er det mest gravalvorlige nitriste folkeslaget- sorry det er sant. Ser så innbitte , forknytte  og ofte sure ut!  Begynner å ta etter den stilen selv er jeg i Norge over tid.😪

det er dessverre sant, men nordmenn ser det ikke selv

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 17.02):

Jeg synes ingen av reglene vi har er noe problem å følge, problemet er generelle holdninger. Når jeg går på tur med hunden i bånd, jeg både plukker opp etter den og tar med meg annet søppel som ligger rundt, ser jeg folk som står og skuler mot meg. Jeg er fritt vilt på gang og sykkelstier, når det gjelder syklister. Jeg holder min hund stramt i bånd, likevel er det så vidt jeg ikke blir påkjørt. 

Jeg har mer enn en gang fått slengt etter meg at jeg må ta opp etter hunden før den er ferdig, at jeg ikke kan kaste posen i offentlig søppelbøtte, at hunden ikke får bjeffe (jo, det hender den lager lyd, men skal man ikke tåle noe?). Unger kommer løpende for å "hilse" og sier jeg at det ikke passer får jeg spørsmål om hunden er farlig. Nei, den er ikke det, den er bare ikke til for å gi dine barn underholdning. Verken den eller jeg har behov for at barn river den i pelsen eller ørene eller prøver å skremme den. Ja, dette skjer.

Anonymkode: 4ffcb...8af

Syklister er jo greit, de er en fare for både voksne, barn, hunder, og alt annet som dessverre skulle være i nærheten. Tror ikke det har noe med holdning mot  hunder å gjøre egentlig.

Men at folk skuler når du plukker opp etter hunden høres merkelig ut. Tror du skal prøve å tenke at de ikke gjør det altså, hvorfor skulle de det?

Og at en ikke skal kunne kaste i offentlig søppelkasse? Hvor har de det fra? Tror du har møtt på noen spesielle mennesker!

Barn er jo gjerne begeistret for hunder, og det er jo bare koselig. Men det er selvsagt lov til å si nei, til hundens beste. Jeg gjør selv alltid det, for min er veldig liten og er ikke trygg på fremmede barn som lett er uforutsigbare. Men det er jo på grunn av hunden, ikke barna! Og eventuelle uoppdragne, hensynsløse unger finnes det nok dessverre over alt, men tror disse er til plage for flere enn hunder.

Anonymkode: 2c422...90b

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Synes veldig mange hunder bjeffer og de bjeffer høyt. Irriterende å høre på. Står det en hund ute å bjeffer så hører hele nabolaget det. Er glad i hunder men de tar enormt mye plass når de bjeffer.

Anonymkode: 8575b...08d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Svinet
Million skrev (På 9.5.2022 den 17.22):

Det er mange grunner til det. Blant annet fordi hunder er grådige og glupske veldig ofte, og stjeler mat når de ser sitt snitt til det. Skulle tatt seg ut om de folkene på nabobordet var litt uoppmerksomme et øyeblikk og labradoren deres reiser seg på bakbeina og bare napper tak i og glefser i seg baguetten til de ved siden av, der den lå på tallerkenen... Eller at man sitter og prøver å spise i fred og så står det et digert siklende hundebeist rett ved siden av deg og tigger, og eieren ikke bryr seg om å dra den vekk...

For ja, hunder er mat-tyver. Jeg ville heller ikke likt at det flagret hundehår rundt overalt når jeg skal spise ute et sted, fordi det har vært tjue hunder innom den dagen i lokalene. Hunder røyter, og noen røyter enormt!

Jeg er hundeeier selv, men ja, jeg er veldig glad for at hunder ikke er tillatt der det spises mat eller lages mat eller oppbevares mat. De er for upålitelige rundt mat, og røyter, sikler og tygger for mye på ting, rett og slett.

Ja, en stor hund vil ikke bruke lang tid før den har tømt borden rundt , og sleiket tallerkene, antakelig også drukket sjampisen.. før den så vil huke og gjøre ifra seg på gulvet..kanskje kaste opp hvis den glefste i seg for fort..det viktige er at vi har toleranse..Jeg satt god og fyllesyk på rørosbanen der en kvinne kom inn med en hund som ble dårlig, både dreit og spydde i midtgangen..jeg fulgte på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Føler ikke på hat i det hele tatt. Jeg syns det er helt greit at hunder ikke får være med inn på butikker og lignende. Eneste som plager meg er at det kan være vanskelig å leie bolig dersom man har hund, og det syns jeg er veldig dumt.

Anonymkode: f56a2...b5d

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...