Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid, etter en tids prøving og er selvsagt kjempeglad, ispedd de vanlige bekymringene. Vi har vært sammen i flere år, og tatt ting veldig sakte av hensyn til barna som mannen har fra før.

Ett av barna er jeg ganske sikker på at vil reagere negativt, det andre har uttrykt seg ganske positivt i utgangspunktet, men jeg er redd det vil snu med tiden. 

Så vet jeg ikke hvordan jeg kommer til å ha det i graviditeten. Jeg er vanligvis en veldig sindig person og ganske tålmodig, men om jeg skulle bli mye dårlig og sliten, så er jeg redd min tålmodighet vil snevres inn. Vi har allerede noen problemer med barna når de er her, da de begge har mye temperament. 

Kunne de av dere som har fått barn med en som har barn fra før dele deres erfaringer?

Hvis dere fikk noen spesifikke utfordringer - hvordan løste dere disse?

Vil gjerne at diskusjonen holdes ordentlig, og det er ikke nødvendig å hive om seg med fordommer eller edder og galle. KUN dere som faktisk har vært i denne situasjonen :)

Anonymkode: 53c9f...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd: involver stebarn i den grad det er naturlig, og kall babyen søster/bror. Ikke bruk halvbror/søster, barna blir søsken ❤️ Hvordan de kommer til å reagere tenker jeg avhenger veldig av hvor gamle barna er 😊 Mine stebarn var 6 og 13, 13 åringen taklet det ikke så bra den gangen lillebror kom, men nå går det fint, de er 23 og 10. 6 åringen gikk det knirkefritt med 😊 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Involver dem. Godta at de kan bli misfornøyde, dem trenger tid til å fordøye nyheten og tid til å finne ut at babyen ikke vil ta i fra dem pappaen deres. De er søskene til babyen, ikke halvsøsken. Ikke forskjellsbehandle dem, skal de være en god søskenflokk så ødelegger forskjellsbehandlingen det. 

Anonymkode: 5a671...59b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...