Gå til innhold

Trenger en god hobby å drive på med alene


Bergenalene

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 24 og pendler ukentlig fra Ålesund til Bergen. Jobber som ingeniør og er varierende hvor mye jeg er i Bergen, men når jeg er her på helgene kjeder jeg vette av meg (på kvelden også med de er ikke så lange). Mine kollegaer (bare menn), på min alder driver mest med sykling og fylla som jeg ikke er så begeistret for. Hva kan jeg finne på i Bergen alene? Jeg kjenner ingen utenfor jobben og jeg er lei av tv og videospill. Jeg klarer ikke fylle mer enn 3 timer med trening i helga og det begynner å bli deprimerende å gå på tur alene. Ønsker å komme meg ut særlig på solskinnsdager som i dag. Jeg prøver å spare penger så ønsker ikke å sløse på kafé eller shoppe. Hva annet er det å gjøre? Særlig med tanke på at jeg reiser mye og ikke kan gjøre ting fast.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foto ☺️. Gatefoto og naturfoto er fint hvis du vil komme deg ut og du reiser en del. Anbefaler å kjøpe et brukt kamera på Finn, da blir det ikke så dyrt. 

Anonymkode: 95a96...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tur, har ikke helt sansen for forografi, kan ta bilde på telefonen 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe aktivitetstilbud der hvor du kan møte og sosialisere med andre? 

Anonymkode: 4432e...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde deg inn i turlaget? Ds kan du gå tur sammen med noen i helgene.

Anonymkode: 0310e...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære et nytt språk? Er skypeundervisning hvor du kan sitte ute og snakke med en lærer feks :) Og du kan lese litt grammatikk eller gjøre Duolingo på kvelden når du ønsker.  Der jeg lærte spansk, på Cuba, tilbys det fjernundervisning,via nett 

Anonymkode: ea213...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd kreativ fargelegging? Eller vil du helst ha hobby utendørs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det også finnes språkkafeer i de store byene, hvor en da også møter folk, selvfølgelig 

Anonymkode: ea213...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde seg på en klatreklubb? Det er sosialt, gøy, og god trening! Eller se om DNT har noen turer du kan melde deg på i ditt område, så slipper du å gå tur alene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glemte å si at det også finnes språkkafeer i de store byene, hvor en da også møter folk, selvfølgelig 

Anonymkode: ea213...b87

Interessant, kan du fortelle mer? Kunne tenkt meg og øve mer på tysken, er det sånt man gjør der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd kreativ fargelegging? Eller vil du helst ha hobby utendørs? 

Har gjort mye pusling, tegning, strikking, målet er å komme seg ut ja :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergenalene skrev (3 minutter siden):

Interessant, kan du fortelle mer? Kunne tenkt meg og øve mer på tysken, er det sånt man gjør der?

Vet mest om spansk men det er garantert mulig å få undervisning på tysk via nett også, lærerne som underviser språk er fleksible på tid. Og det finnes nok helt sikkert noen i Bergen som møtes for å øve på tysk og

Anonymkode: ea213...b87

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv fresbeegolf gøy både for dg selv eller md andre,mye frisk luft og aktivitet🥏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet mest om spansk men det er garantert mulig å få undervisning på tysk via nett også, lærerne som underviser språk er fleksible på tid. Og det finnes nok helt sikkert noen i Bergen som møtes for å øve på tysk og

Anonymkode: ea213...b87

Feks https://www.superprof.no/kurs/tysk/online/?utm_source=google&utm_medium=ads_el&utm_campaign=EL_NO_SEARCH_Decouverte2&gclid=Cj0KCQjw1N2TBhCOARIsAGVHQc4I4KRqiYCQHDGGXEjfLcPqRpwQUgIUobOoq2NSRHJsV-kM61H1UpEaAjHPEALw_wcB

Anonymkode: ea213...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergenalene skrev (22 timer siden):

Jeg er en dame på 24 og pendler ukentlig fra Ålesund til Bergen. Jobber som ingeniør og er varierende hvor mye jeg er i Bergen, men når jeg er her på helgene kjeder jeg vette av meg (på kvelden også med de er ikke så lange). Mine kollegaer (bare menn), på min alder driver mest med sykling og fylla som jeg ikke er så begeistret for. Hva kan jeg finne på i Bergen alene? Jeg kjenner ingen utenfor jobben og jeg er lei av tv og videospill. Jeg klarer ikke fylle mer enn 3 timer med trening i helga og det begynner å bli deprimerende å gå på tur alene. Ønsker å komme meg ut særlig på solskinnsdager som i dag. Jeg prøver å spare penger så ønsker ikke å sløse på kafé eller shoppe. Hva annet er det å gjøre? Særlig med tanke på at jeg reiser mye og ikke kan gjøre ting fast.  

Da jeg var student gikk jeg byen på langs og tvers. Og det kan høres ut som verdens kjedeligste hobby, men den var skikkelig artig, og også nyttig. Først så kommer du deg ut og får gått, og så får du sett gater, smug og steder du aldri ellers møter på., slik at du blir usedvanlig godt kjent i byen. Jeg begynte i en tilfeldig ende av byen og gikk gate for gate, smug for smug. Tittet inn i bakgårder og kaféer, butikker og parker, tok meg god tid, satt på benker og så på utsikten og drakk te fra termos. Byer er mye mer enn sentrum, og på veien dukket det opp mye en kan gjøre også. Plutselig ser du reklame for smalfilmforeningen. Kanksje er den noe for deg? Og der er et hus der folk driver med pottemaking som hobby. Det går an å stikke innom og snakke med dem. Kanskje er det din hobby? Der er et lite museum åpnet. Snakke litt med dem. Kanskje få se inn, helt gratis. Rusle videre - se mer by.

Du kan også spørre om du får lov til å delta på ting bare en gang. Altså teste ut fekting eller steinsliping eller noe. Og liker du det er det oftere enn man tror mulig å delta sporadisk. 

Biblioteket er også en av våre finere steder. Har du en god bok, en kopp kaffe og noen timer kjeder ingen seg.

Neste forslag er turgåing. Gjør som bergenserne, gå på fløyen mens solen går opp lørdag eller søndag.

Anonymkode: d56fc...034

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 11.47):

Foto ☺️. Gatefoto og naturfoto er fint hvis du vil komme deg ut og du reiser en del. Anbefaler å kjøpe et brukt kamera på Finn, da blir det ikke så dyrt. 

Anonymkode: 95a96...732

Hva tenker du man gjør med de bildene? Ramme de inn å henge de opp i stua? Legge de ut på Instagram?

Anonymkode: 9e9b7...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du man gjør med de bildene? Ramme de inn å henge de opp i stua? Legge de ut på Instagram?

Anonymkode: 9e9b7...f29

Fine bilder kan man vel bare ha for egen del også? Lage fine fysiske eller digitale album og bruke til ulike ting som passer, kort, dele på Instagram, bilde på veggen osv.

Anonymkode: fc13e...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening. 

Bidra til Wikipedia. :briller2: 

Anonymkode: 3f107...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...