AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Kort fortalt. Har et barn som sliter påskolen, etter mobbing. det har vært et tøft skoleår. Vi har hatt flere / mange inkompetente i «saken» alle sier ulikt og i henting blir gjort. Nå har det kommet enda en ny person i saken, og hun har ikke satt seg inn i situasjonen og har ikke peiling. Ringte meg en dag og kom med masse vas og tull, jeg ble helt lamslått og stresset. ringte bup og snakket med de, og de ble mildt sagt forbanna. Nå kommer vi til å kalle inn denne dama på et møte, for begeret mitt er fullt. Jeg tåler ikke mer nå. kommer til å gi henne beskjed om at hun skal ut av saken. Ringer til meg og sier barnet vårt er så psykisk syk at det må legges inn?? Hun har aldri møtt barnet vårt før og heller ikke oss foreldre. hun har akkurat startet i jobben sin ved skolen. bup er rasende, da barnet langt i fra er syk, men lei seg grunnet mobbing. Kjenner jeg er fullstendig tom og går snart i oppløsning. Har reist til foreldrene mine nå i helga, og mannen er hjemme. Jeg klarer snart ikke mer Anonymkode: 3b3f0...988 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Høyres ut som om BUP er på di og familien si side. Ei fattig trøst, men likevel ei trøst ❤️ Anonymkode: 02d94...aa1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #3 Skrevet 7. mai 2022 Hun sa hva?? Det er jo helt uakseptabelt! Skjønner godt at du er lei deg og fortvila! Det er aldri et barn sin feil at det blir mobba. Ikke rart ungen er lei seg Anonymkode: ed487...b8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun sa hva?? Det er jo helt uakseptabelt! Skjønner godt at du er lei deg og fortvila! Det er aldri et barn sin feil at det blir mobba. Ikke rart ungen er lei seg Anonymkode: ed487...b8c Det er så fortvilt. Denne tlf samtalen tok helt knekken på meg. Rett etter samtalen kjørte jeg på butikken og pantet en stor sekk med tomflasker. Skulle bare ha ei melk og tenkte jeg kunne betale med flaskepanten. Etter jeg hadde pantet og fått lapp, så hentet jeg melka og gikk til kassa. Hadde ikke med kortet og husket ikke at jeg hadde pantet. kollegaen min betalte melken og jeg vipset henne da jeg kom hjem. Først utpå kvelden kom jeg på at jeg hadde pantet flaskene. hodet mitt er et vakuum og jeg klarer ikke tenke klart Anonymkode: 3b3f0...988 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Om skolen er så inkompetente som det høres ut: Kan skolebytte være aktuelt? Anonymkode: 973f5...b45 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om skolen er så inkompetente som det høres ut: Kan skolebytte være aktuelt? Anonymkode: 973f5...b45 Da må vi selge huset, si opp jobbene våre og finne nye jobber. Men ja, vi vurderer det sterkt. Anonymkode: 3b3f0...988 1 1
Sensi Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Hvis mobbingen først har satt seg, så ville jeg faktisk gjort det. Mobbing kan prege barnet resten av livet. ❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da må vi selge huset, si opp jobbene våre og finne nye jobber. Men ja, vi vurderer det sterkt. Anonymkode: 3b3f0...988 Er det typ ti mil til nærmeste alternative skole? Anonymkode: a1f54...c39 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Du har skrevet om dette flere ganger før her inne. Saken er jo at du er misfornøyd med alle som har vært involvert, og med alt de har eller ikke har gjort. Du er ikke fornøyd med noe. Hva har DU gjort for barnet ditt annet enn å klage på alle andre? Hvis barnet har det så kjipt og det ikke er noen løsning så bytter man selvfølgelig skole så barnet har det bra, men det vil du ikke. Anonymkode: d92ea...855 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har skrevet om dette flere ganger før her inne. Saken er jo at du er misfornøyd med alle som har vært involvert, og med alt de har eller ikke har gjort. Du er ikke fornøyd med noe. Hva har DU gjort for barnet ditt annet enn å klage på alle andre? Hvis barnet har det så kjipt og det ikke er noen løsning så bytter man selvfølgelig skole så barnet har det bra, men det vil du ikke. Anonymkode: d92ea...855 Jeg er virkelig misfornøyd med mye. 9 mnd er gått og vi har hatt ørten møter, men ingen handling. Å bytte skole innebærer flytting, salg av bolig, si opp faste jobber, rive søsken ut av deres skolemiljø de trives i, flytte fra besteforeldre og nær familie osv. Anonymkode: 3b3f0...988
lillevill Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er virkelig misfornøyd med mye. 9 mnd er gått og vi har hatt ørten møter, men ingen handling. Å bytte skole innebærer flytting, salg av bolig, si opp faste jobber, rive søsken ut av deres skolemiljø de trives i, flytte fra besteforeldre og nær familie osv. Anonymkode: 3b3f0...988 Ja, du river opp i mye. Men du tar også et barn bort fra et miljø som er skadelig. Hva er grunnen til at hun nye reagerer så veldig da? har det hendt noe? Kanskje det hadde vært fint å finne ut av hva som får henne til å reagere sånn?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er virkelig misfornøyd med mye. 9 mnd er gått og vi har hatt ørten møter, men ingen handling. Å bytte skole innebærer flytting, salg av bolig, si opp faste jobber, rive søsken ut av deres skolemiljø de trives i, flytte fra besteforeldre og nær familie osv. Anonymkode: 3b3f0...988 Hvorfor det? Anonymkode: 3657b...aaf
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Har vert i lignende situasjon. Skolen mener det er noe galt med barnet. Bup sier det ikke er noe galt. Bup er på din side. Da skal det ordne seg til slutt. Anonymkode: 1a5a9...584
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har skrevet om dette flere ganger før her inne. Saken er jo at du er misfornøyd med alle som har vært involvert, og med alt de har eller ikke har gjort. Du er ikke fornøyd med noe. Hva har DU gjort for barnet ditt annet enn å klage på alle andre? Hvis barnet har det så kjipt og det ikke er noen løsning så bytter man selvfølgelig skole så barnet har det bra, men det vil du ikke. Anonymkode: d92ea...855 Jøss du tilbringer virkelig mye tid her inne. Anonymkode: c49a8...057
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Kan godt hende det stemmer at skolen ikke gjør noe i denne saken.. Men det KAN også være flere sider. Jeg jobber i skolen og har vært borti en sak hvor foresatte mener vi ikke gjør noe, ikke tror på de, osv. Og vi har gjort MYE. Har brukt enormt mye tid på dette barnet, prøvd alt mulig, masse tiltak. De mener at barnet blir utestengt, når det vi ser er et barn med sosiale problemer/angst, og foresatte som "hjelper" barnet på feil måte (skylder på andre, syr puter, osv). Barnet trenger mer hjelp i tillegg til det vi kan gi, f.eks psykolog, familiehjelp. Er selvfølgelig trist, men noen ganger er det mer sammensatt enn at "skolen driter i det". Men hvis det er tilfelle er det selvfølgelig overhodet ikke greit. Anonymkode: e9ae7...fda 3
fru Alving Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Pust med magen TS, det hjelper ikke barnet ditt at du faller sammen. Det er nok utrolig komplekst med slike saker, og barnet har selvsagt ikke noen skyld i at det er mobbet. Likevel kan det kanskje være flere sider av denne saken. Jeg har hatt barn på skoler i 10 år snart og ser jo at en del av de barna som faller utenfor gjør det av en grunn, og noen ganger er det også foreldrene som har gjort ting verre enn de trengte å bli. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå