AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #1 Skrevet 7. mai 2022 Er jeg den eneste småbarnsforelderen som gjør det? Våkennetter og syke barn var jeg forberedt på, men at det å kunne hente seg inn igjen når man er syk var jeg ikke klar over hvor mye jeg kom til å savne. Våkna i dag med vondt i hals, ører og generelt kroppen , og feber. Før jeg fikk barn ville jeg da avlyst alle planer i helga og sovet meg frisk, så jeg hadde vært klar for jobb på mandag. Erfaringsmessig går det fort over om jeg tar det med ro, men hvis jeg ikke slapper av blir det hengende i en evighet! Men når resten av familien også blir syke samtidig kan man ikke bare legge bort alt ansvaret! (For ordens skyld så skal det veldig mye til før barna våre bare ligger og sover/slapper av når de er syke. De blir bare ekstra grinete og klengete og sover mindre/dårligere både dag og natt Puh! Dagens klageinnlegg. Nå skal jeg hive innpå litt mer Paracet og ta meg av de syke barna mine sammen med den syke mannen min, legge meg når barna sovner og håpe de ikke våkner altfor mye Anonymkode: 64ef6...fcc 7 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #2 Skrevet 7. mai 2022 Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d 1 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d Tar du alt folk sier om sine liv så personlig hele tiden? Må være slitsomt. Du har ikke enrett på å være sliten og lei bare fordi du er kronisk syk. Anonymkode: a98fc...42a 62 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar du alt folk sier om sine liv så personlig hele tiden? Må være slitsomt. Du har ikke enrett på å være sliten og lei bare fordi du er kronisk syk. Anonymkode: a98fc...42a Neida, men- jeg har vært begge steder. Er uttalt langvarig syk og sengebunden nå, var ikke det i småbarnsårene i bhg. Asså, festlig er det ikke med omgangssyke nr 5 den høsten og så lus i barnehagen. Men…..SÅ drøyt slitsomt i lengden var det ikke. Selv om jeg hadde ekstrem langvarig søvnmangel (akkurat det var fælt og veldig tungt). Men at de vanlige sykdommene er så tunge med barn/jobb osv? Gøy var det aldri, men tungt var det virkelig ikke. Anonymkode: 3ce41...35e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida, men- jeg har vært begge steder. Er uttalt langvarig syk og sengebunden nå, var ikke det i småbarnsårene i bhg. Asså, festlig er det ikke med omgangssyke nr 5 den høsten og så lus i barnehagen. Men…..SÅ drøyt slitsomt i lengden var det ikke. Selv om jeg hadde ekstrem langvarig søvnmangel (akkurat det var fælt og veldig tungt). Men at de vanlige sykdommene er så tunge med barn/jobb osv? Gøy var det aldri, men tungt var det virkelig ikke. Anonymkode: 3ce41...35e Neivel- og så da? Dette er jo ingen konkurranse om å ha det verst. Skjønner godt hva ts mener. Har kronisk migrene og da jeg våknet i morges var det slått ut for fullt. Men med to barn har jeg ingen mulighet til å bli liggende. Jeg og mannen har aldri avlastning eller alenetid. Anonymkode: df7a2...f11 16 1
Mt3 Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Skjønner deg godt TS, å kunne være syk uten å måtte varte opp andre er ett privilegium som faller bort som mor. Og det å få sitte på do HELT I FRED OG RO uten barn som vil inn, spør, maser, hyler 😅 Så klart så finnes det alltids noen som har det verre, men dette er snakk om tidligere privilegier en har tatt som en selvfølge som brått er borte. 10 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neivel- og så da? Dette er jo ingen konkurranse om å ha det verst. Skjønner godt hva ts mener. Har kronisk migrene og da jeg våknet i morges var det slått ut for fullt. Men med to barn har jeg ingen mulighet til å bli liggende. Jeg og mannen har aldri avlastning eller alenetid. Anonymkode: df7a2...f11 Da skjønner du jo per definisjon ikke hva TS mener - om du har kronisk migrene altså 😅🤷♀️ Jeg vil tro TS ikke mente det. Ikke viktig for meg altså, synes ikke kortvarig sykdom som frisk var en fryd heller jeg altså. Anonymkode: 3ce41...35e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jeg den eneste småbarnsforelderen som gjør det? Våkennetter og syke barn var jeg forberedt på, men at det å kunne hente seg inn igjen når man er syk var jeg ikke klar over hvor mye jeg kom til å savne. Våkna i dag med vondt i hals, ører og generelt kroppen , og feber. Før jeg fikk barn ville jeg da avlyst alle planer i helga og sovet meg frisk, så jeg hadde vært klar for jobb på mandag. Erfaringsmessig går det fort over om jeg tar det med ro, men hvis jeg ikke slapper av blir det hengende i en evighet! Men når resten av familien også blir syke samtidig kan man ikke bare legge bort alt ansvaret! (For ordens skyld så skal det veldig mye til før barna våre bare ligger og sover/slapper av når de er syke. De blir bare ekstra grinete og klengete og sover mindre/dårligere både dag og natt Puh! Dagens klageinnlegg. Nå skal jeg hive innpå litt mer Paracet og ta meg av de syke barna mine sammen med den syke mannen min, legge meg når barna sovner og håpe de ikke våkner altfor mye Anonymkode: 64ef6...fcc Har hangla sånn siden før påske nå fordi jeg ikke tar det med ro. Anonymkode: f69bd...b13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 Jepp, det er luksus å få være syk i fred. Anonymkode: b7bec...ca2 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Neida, men- jeg har vært begge steder. Er uttalt langvarig syk og sengebunden nå, var ikke det i småbarnsårene i bhg. Asså, festlig er det ikke med omgangssyke nr 5 den høsten og så lus i barnehagen. Men…..SÅ drøyt slitsomt i lengden var det ikke. Selv om jeg hadde ekstrem langvarig søvnmangel (akkurat det var fælt og veldig tungt). Men at de vanlige sykdommene er så tunge med barn/jobb osv? Gøy var det aldri, men tungt var det virkelig ikke. Anonymkode: 3ce41...35e Så fint at det gikk så bra for DEG da. Men du som har barn antar jeg er voksen, å da regner jeg også med at du er fullstendig klar over at folk er forskjellige. Eller syns du det hadde vært hyggelig å bli klaget på når du skulle finne på å uffe deg? dette er ikke en konkurranse om å ha det verst. Anonymkode: a98fc...42a 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Neida, men- jeg har vært begge steder. Er uttalt langvarig syk og sengebunden nå, var ikke det i småbarnsårene i bhg. Asså, festlig er det ikke med omgangssyke nr 5 den høsten og så lus i barnehagen. Men…..SÅ drøyt slitsomt i lengden var det ikke. Selv om jeg hadde ekstrem langvarig søvnmangel (akkurat det var fælt og veldig tungt). Men at de vanlige sykdommene er så tunge med barn/jobb osv? Gøy var det aldri, men tungt var det virkelig ikke. Anonymkode: 3ce41...35e Jeg har trillinger, en hest og en høne og er alenemor med ett ben og skoliose! At de kronisk syke med ett barn har det tungt? Gøy er det aldri, men TUNGT er det virkelig ikke. …..🙄 Anonymkode: 6845f...49c 9 3 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d Ja, jeg er heldig som ikke er kronisk syk, men bare fordi det finnes noen som har det verre så skal jeg ikke få lov til å savne det å kunne legge meg ned og bli frisk(og spare arbeidsgiver for vikarutgifter ved å komme raskere tilbake) når jeg sitter der med høy feber og tar meg av syke barn? AnonymBruker skrev (1 time siden): Neida, men- jeg har vært begge steder. Er uttalt langvarig syk og sengebunden nå, var ikke det i småbarnsårene i bhg. Asså, festlig er det ikke med omgangssyke nr 5 den høsten og så lus i barnehagen. Men…..SÅ drøyt slitsomt i lengden var det ikke. Selv om jeg hadde ekstrem langvarig søvnmangel (akkurat det var fælt og veldig tungt). Men at de vanlige sykdommene er så tunge med barn/jobb osv? Gøy var det aldri, men tungt var det virkelig ikke. Anonymkode: 3ce41...35e Hvor har jeg sagt at det er SÅ drøyt slitsomt? Jeg vet at det går over(det klarte jeg ikke å se da jeg var fullstendig utmatta av søvnmangel det første halvåret med første, jeg har vært der også), men det betyr ikke at jeg ikke savner å bare ta hensyn til hva jeg trenger for å bli frisk. og selv om det ikke er langvarig og jeg til vanlig er frisk: for meg er det slitsomt å ta vare på en 10 mnd gammel baby eller en snart treåring, begge syke, når jeg selv har feber som stadig spretter opp i 39,6, 39,7. Mt3 skrev (2 timer siden): Skjønner deg godt TS, å kunne være syk uten å måtte varte opp andre er ett privilegium som faller bort som mor. Og det å få sitte på do HELT I FRED OG RO uten barn som vil inn, spør, maser, hyler 😅 Så klart så finnes det alltids noen som har det verre, men dette er snakk om tidligere privilegier en har tatt som en selvfølge som brått er borte. Godt sagt! Det er jo ikke det at jeg ikke vet at noen har det verre, men uansett hvor privilegert man er vil msn jo alltids kunne savne det man ikke lenger har. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hangla sånn siden før påske nå fordi jeg ikke tar det med ro. Anonymkode: f69bd...b13 God bedring! -ts Anonymkode: 64ef6...fcc 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d Og førstepremien går til... Gratulerer. Alltid hyggelig med "takk deg lykkelig" - kommentarer som det der. Sjukt nyttig. Veldig hjelpsomt og du viser stor medmenneskelighet. Anonymkode: 76db5...589 6
Kakaoen Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Skjønner deg godt jeg TS. Var heller ikke forberedt på at jeg kom til å bli så ofte syk med små smittebærere i heimen. Som mor kan man ikke legge seg ned og være syk. Og jeg tror også sykdommen da dras ut i lengre løp. Fordelen med korona var vel at man var hjemme bare man var litt syk, og ble fortere frisk. Heldigvis blir det litt enklere når barna etterhvert kommer over i skolealder. Tror det værste vi har vært gjennom var da vi fikk omgangsyka som angrep alle 4 samtidig. Å måtte tørke opp etter en ettåring som også spyr deg ned mens du føler selv du skal dø av utmattelse.. Det var low-point! Ta en dag av gangen. Håper dere blir friske snart 🙂 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Jo akkurat den der kom som en overraskelse. Sammen med at jeg selv blir syk hver gang ett av barna er syke = jeg er syk heeeleee tiden. Skikkelig dritt faktisk. Verre enn min kroniske sykdom som gjør meg ufør 🤓 Anonymkode: d302d...200 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører slike utsagn fra venninner også, men helt ærlig så provoserer det meg. Er alvorlig syk, kronisk, kommer aldri til å bli bedre. Har en liten gutt på 3 år og livet mitt er grusomt. Det er ikke akkurat som at jeg har satt av TID til å ligge i sengen, det er ikke et forbanna valg! Takk deg lykkelig for at du er frisk nok til å stå på beina. Dagens klageinnlegg. Anonymkode: 6d96a...a7d Denne klagingen er vel mer på sin plass hvis noen sier du er heldig som kan ta det med ro pga sykdommen din. På samme måte som at mine medelever var misunnelige på at jeg fikk lengre tid på eksamen på grunn av sykdom. God bedring, ts. At man ikke lengre kan ta hensyn til bare seg selv når man er syk, og av og til krangler med mannen om hvem som er sykest er noe av det verste med å ha barn. Anonymkode: 99f02...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har trillinger, en hest og en høne og er alenemor med ett ben og skoliose! At de kronisk syke med ett barn har det tungt? Gøy er det aldri, men TUNGT er det virkelig ikke. …..🙄 Anonymkode: 6845f...49c Jøss, trillinger- hest OG skoliose? Det høres kjipt ut. Men mitt tips til de som ellers er normalt friske og føler de ikke kan hente seg inn ved kortvarig sykdom: EGENMELDING. Eller en kort sykemelding. Da får en hentet seg inn Anonymkode: 3ce41...35e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 Ah.. Skjønner deg! Har vært noen dager hvor jeg har hangla litt, hatt litt småfeber (ikke veldig, men litt, hadde ikke tid til å måle), og alt ejg ville var å sove eller bare sitte litt i sofaen i det minste. But No. Jeg måtte lage mat, henge opp tøy (som innebærer å bære ettåringen ned og opp kjelleren med en stor tung bag med våte klær), legge dem begge og rydde opp etter dagen..var dritsliten og måtte vente på mannen som kommer 23 fordi han vil ha sex og så er det opp igjen kl 06. Jeg ville bare at noen skulle servere meg kremet pasta med laks og sagt "her er teppet og film, og et stort glass cola, så er det rett i seng". Hater å være syk når det ikke passer.. Anonymkode: 159a8...056 1
Gjest Albbas Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: EGENMELDING. Eller en kort sykemelding. Da får en hentet seg inn Anonymkode: 3ce41...35e Ikke hvis ungene også er syke. Eller man er syk for tredje gang på en måned. Eller samtidig er nyansatt uten rett på egenmelding. Akkurat vært der! Helt enig med deg ts, det ER tungt! Jeg har knapt vært syk på 15 år, men etter jeg fikk covid har tydeligvis immunforsvaret mitt kollapset helt og alle sykdommer ønskes velkommen. Dette kombinert med at jeg aldri fikk hentet meg inn. Uten rett på egenmelding har jeg prøvd å jobbe hjemme i stedet, med det resultat at jeg fikk elendig samvittighet for både jobb og meg selv. Gang nr 2 ba jeg om sykemelding, men lå bare og gruet meg til ungene kom hjem. "Mamma? Mamma? Hvorfor slapper du av mamma? Leke mamma? Vil du ikke leke med meg??? 😭😭😭" etterfulgt av full meltdown fra treåringen og så påskeferie med ungene hjemme. Da hadde jeg influensa. Sykdom nr 3 på en måned ble vi alle syke, hipp hurra. Som noen nevnte, det er ikke kjekt når man nesten krangler med mannen om hvem som er sykest. Har heldigvis sluppet unna omgangssyka denne gang, men det er virkelig det verste ja, når alle har det samtidig. Det er kjipt! Betyr ikke at noen ikke har det verre, men det er tungt! Og man havner så bakpå så disse periodene med sykdom henger med en i ukesvis selv om man er frisk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Jeg er SÅ enig TS!😫 Vi har hatt alt som er nå etter Norge åpnet opp, og i julen koste vi oss med omgangssyke i 12 dager, fra 16.des til 3. juledag😵💫 Jeg og mannen kastet opp, hadde diaré og samtidig tok vare på tre barn som også hadde det begge veier. Måtte ha bleie på de største barna også, for hver gang de brakk seg kom det🥵 Det var ikke snakk om 24t her, vi kastet opp tre dager hver, og diaré hadde jeg i 5 dager, mannen 4, ungene 6, 6 og 7 dager😫 Da var det flere ganger jeg ønsket Gud tok meg hjem altså. Jeg vet man hadde dårlig samvittighet før barn om man var syk, men man kunne i det minste sove ut. Anonymkode: b63b5...074 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå