Gå til innhold

Barn hjemme alene en kveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt var barnet ditt da det første gang var alene hjemme en lørdagskveld, med legging alene, dvs at du ikke kom hjem før sent på kvelden?

Anonymkode: efb65...14c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15-16 kanskje? 

Anonymkode: a7c81...253

AnonymBruker
Skrevet

De var 14 og 11. Men da var vi bare fem min hjemme ifra, og mannen dro hjem mens yngste pusset tenner (ca 23.00). 

Nå er min 13 og 16, og de klarer seg helt fint alene til 02.30. Legger seg når de er trøtte. 
reglene er da, ikke besøk på kvelden og begge må være hjemme 

Anonymkode: 4ff61...69f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på barna. Noen tør ikke når de er 15 og andre tør når de er 10-11.   mine er 12 og 14 og de kan jeg godt la være alene sent og at de legger seg selv og har kunnet i flere år. Det skjer ytterst sjelden, men de er ikke redde (jenta er 12 nå).  Jeg liker ikke å dra langt unna riktignok når de er alene og de skal slippe å være alene en hel natt.    Ser på det som en del av det å være selvstendig. Husker foreldrene mine fikset barnevakt for meg aaaaltfor lenge og det irriterte meg, så vil gi ungene mine tillit om de tør.

Anonymkode: 6ba47...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Nå er yngste her 16, og de siste par årene før det var man jo nesten ikke ute... Men jeg vil anslå 13-14 kanskje?

Anonymkode: 0f077...4fb

AnonymBruker
Skrevet

15 og har ikke skjedd ennå

Anonymkode: 49bb0...2dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor gammelt var barnet ditt da det første gang var alene hjemme en lørdagskveld, med legging alene, dvs at du ikke kom hjem før sent på kvelden?

tvillingene var hjemme alene for første gang fra 15-23 idag, da jeg er jobbe, små søskene var hos besteforeldrene

Anonymkode: 19ab0...784

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Mine er 12 og 14. Har aldri skjedd hos oss. 

Anonymkode: 7400d...8e6

AnonymBruker
Skrevet

Har skjedd en gang her. De gledet seg og det gikk veldig fint. 11 og 13 år. Men de var jo to, så ikke helt alene. Vi voksne kom hjem ca kl 01, da sov begge.

Anonymkode: 08fe5...e43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tolv år tror jeg, hadde avtale med naboen om at jeg kunne komme dit om jeg ville da, mamma kom hjem etter at jeg hadde sovnet. Var vel tretten-fjorten år første gang jeg var alene hjemme hele natten da mamma var bortreist en natt og jeg nektet plent å være hos min far. Da kom naboen innom om kvelden og sa god natt til meg, sjekket at jeg hadde det bra og at jeg fremdeles var sikker på at jeg ville sove hjemme alene. Etter den natten var jeg bare overlykkelig hver gang jeg fikk lov å være alene om natten, for da var det ingen som sa når jeg måtte legge meg🤣

Anonymkode: 7c695...5f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har skjedd en gang her. De gledet seg og det gikk veldig fint. 11 og 13 år. Men de var jo to, så ikke helt alene. Vi voksne kom hjem ca kl 01, da sov begge.

Anonymkode: 08fe5...e43

Hadde aldri gjort det! For små..og sove..nei.Mye kan skje..

Anonymkode: c878b...2bb

AnonymBruker
Skrevet

Snart 15 her, og hadde helt fint kunne gjort det fra ett års tid siden men har ikke vært noen grunn til det hittil. Jeg skal i en bursdag neste helg og kommer hjem rundt 02 kanskje, men er kun 1 km unna da. Da skal hun ha en venninne på overnatting og de skal ordne seg taco og danse osv.

Anonymkode: 07f21...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...