Gå til innhold

Hvorfor er skjørt forbeholdt kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kilt er jo også er skjørt. Det ser deilig ut på menn 😍

Anonymkode: 8c589...12a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikkje mykje verdt, men dog: Eg håper den dagen kjem at menn òg kan bruke skjørt. For ja, det er deilig! (og stilig på mannfolk, imo)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morpheus skrev (4 timer siden):

Det har jeg lurt på også. Menn burde også hatt friheten til å velge. Nå kan mann bare bruke shorts, tights eller bukse. Men skal menn bruke skjørt, så hadde det passet bedre med skjørt i litt mer mannlig stil. Ikke  kvinnemodeller. Mer som de under:

 

b92b1952b2122ffafee8ceed51ef67f2--mens-b

b77d4c71-79e7-43cb-9ed6-b6826228df45_1.2

cargo-kilt-for-active-men-scottishkiltsh

Men-s-Plaid-Scottish-Tactical-Skirt-Camo

Dette er ikke skjørt, imo. Det er mer moderniserte kilter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes kulturer der menn går med skjørt. Men manneskjørt, da. Ikke sånn at menn tar på seg feminint dameskjørt og blir opphisset av seg selv da på grunn av skjørtet. 

Anonymkode: c5dc5...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enda mere interessant: Hvorfor gikk utviklingen den vei at kvinner beholdt skjørt og kjole, mens menn gikk over til bukser?

Anonymkode: 723f3...3ee

Fordi det er enklere for damer å tisse med skjørt. Og ubehagelig for menn å ride i skjørt.

Anonymkode: 1266a...a77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme jeg er litt svak for arabiske menn i sånne religøse drakter ☺️ (på ekte) 

Anonymkode: 92843...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi det er enklere for damer å tisse med skjørt. Og ubehagelig for menn å ride i skjørt.

Anonymkode: 1266a...a77

Det er enklere for menn å tisse med skjørt, og bli ridd med skjørt. Ref. Den sexscena i Braveheart ;)

Anonymkode: e4258...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes feminine menn er uattraktivt, og det syntes de aller fleste kvinner.

Anonymkode: 58f41...b63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker ofte det vi er vant med å se. Jeg tror at skjørt på menn vil bli mer og mer normalt i årene som kommer. De maskuline skjørtene kan absolutt være fine på menn. 

Anonymkode: 19984...1c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke skjørt er noe særlig fint på verken kvinner eller menn jeg

Anonymkode: 46801...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 14.24):

Skjørt er praktisk og gir stor bevegelighet, så menn kunne godt brukt det. Men jeg synes kvinner bør få ha noen plagg for seg selv. Jeg synes det er fint å understreke forskjeller på kjønnene, det er nok av de som jobber iherdig for å gjøre det motsatte, for å gjøre oss alle like. Det er gjerne de samme radikalliberale menneskene som heier fram mangfoldet. Forstå det den som kan. Er det kaos som er tiltrekkende?

Anonymkode: b812c...842

skjørt er da langt fra praktisk

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner fikk ikke lov til å bruke bukser før i tiden, så da måtte de finne på et annet plagg de kunne bruke. De kunne jo ikke gå naken heller. Så skjørt ble sett på er plagg for det svake kjønn, og ikke noe menn kunne bruke. Og denne holdningen lever nok i beste velgående enda.

Anonymkode: ca737...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Det var nok ikke alle menn som synes noe særlig om det når kvinner begynte å bruke bukse heller, men som alt annet har man vent seg til det.

Nå er det menns tur til å få få mer frihet i kleskoden. Så om en stund er det nok ingen som bryr seg om menn tar til seg dette plagget og det er like vanlig å se menn med skjørt, som shorts og bukser. 

Vokser frem en "meetoo" for menn som opplever trakassering for at de er så modige at de beveger seg litt utenfor de oppdiktede sosiale normene. 

Anonymkode: e4258...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var nok ikke alle menn som synes noe særlig om det når kvinner begynte å bruke bukse heller, men som alt annet har man vent seg til det.

Nå er det menns tur til å få få mer frihet i kleskoden. Så om en stund er det nok ingen som bryr seg om menn tar til seg dette plagget og det er like vanlig å se menn med skjørt, som shorts og bukser. 

Vokser frem en "meetoo" for menn som opplever trakassering for at de er så modige at de beveger seg litt utenfor de oppdiktede sosiale normene. 

Anonymkode: e4258...003

Tror nok ikke du skal vente i spenning på denne "metoo for menn. Blir ikke noe seksuell trakassering av menn i skjørt, siden de fleste damer liker menn som ser ut som MENN. 

Anonymkode: cad81...09e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 14.24):

Skjørt er praktisk og gir stor bevegelighet, så menn kunne godt brukt det. Men jeg synes kvinner bør få ha noen plagg for seg selv. Jeg synes det er fint å understreke forskjeller på kjønnene, det er nok av de som jobber iherdig for å gjøre det motsatte, for å gjøre oss alle like. Det er gjerne de samme radikalliberale menneskene som heier fram mangfoldet. Forstå det den som kan. Er det kaos som er tiltrekkende?

Anonymkode: b812c...842

Hvorfor skal vi ha noen plagg for oss selv?

Menn har knapt nok noen plagg igjen kun forbeholdt menn, og de har da klart seg bra. Da klarer vi kvinner oss også. 

Så blir det uansett ikke slik at alle menn kommer til å begynne med skjørt, selv om det skulle bli mer normalt.

For øvrig er det kjemperart at man kan beundre en kjekk skotte i kilt, samtidig som man synes det er rart med skjørt på menn. Jeg skal innrømme at jeg synes det selv. Men det er jo bare fordi jeg er ikke vant til det. Er overbevist om at vi kan bli vant til herreskjørt også. 

1_MYqxAGk3mPHpTk7hTx-Wbw.jpeg.jpg

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen menn i skjørt her i byen, helt ok for meg. Hvis flere menn begynner å bruke skjørt blir vi raskt vant til det, så kjør på om du føler for det. 

Menns maskulinitet ligger ikke i klærne de bruker, synes jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke skjørt bare et funksjonelt plagg kvinner bruker når de har soppinfeksjon i underlivet da? Menn pleier ikke å være så mye plaget med soppinfeksjon, så vidt meg bekjent.

Anonymkode: e1be0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke skjørt bare et funksjonelt plagg kvinner bruker når de har soppinfeksjon i underlivet da? Menn pleier ikke å være så mye plaget med soppinfeksjon, så vidt meg bekjent.

Anonymkode: e1be0...4da

Går du rundt hele sommeren og tror alle i skjørt har sopp?

🤣🤣🤣

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guppy88 said:

Går du rundt hele sommeren og tror alle i skjørt har sopp?

🤣🤣🤣

Ja? Er ganske sikker på at det er gjengs oppfatning, i hvert fall alltid det jeg har blitt fortalt. Har hørt det av flere. Dessuten får man vel lettere sopp når det er varmt og klamt i været, så jeg har aldri stusset på at damer går mest i skjørt om sommeren.

Anonymkode: e1be0...4da

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sminke og parfyme beregnet på kvinner i tillegg til skjørt. Tipper du kommer til å digge følelsen.

Anonymkode: 76552...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...