Gå til innhold

Er så lei meg nå 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt uteblitt menstruasjon i ganske lang tid og har tenkt det har vært pga stress og eller vaksine. Gikk til legen, tok blodprøver, og fikk vite i dag at det er pga begynnende overgangsalder. Jeg er så lei meg :cry3:💔🖤 Jeg har ikke fått barn, og det har vært et så utrolig sårt tema. Jeg er enebarn så jeg har altså ingen til å ta over noe som helst! Det er så sinnsykt sårt 😔 Måtte bare få det ut et sted. Det er vel ikke noe jeg kan gjøre heller 💔

Beklager så mye om dette er i feil forum. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

  • Hjerte 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, TS, så leit. 💕 Håper du har gode venner rundt deg som du kan støtte deg på, og at du etterhvert finner noe som gir deg all gleden du kan ønske deg i livet. Men gi deg selv tid til å sørge i mellomtiden. 

Anonymkode: 50661...6e7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ganmel er du? Det er mange muligheter for å få barn dersom det er derfor du er lei deg ❤️

Anonymkode: be6f4...377

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker deg barn og har omsorgsevne, hva med å adoptere? Eller være beredskapshjem? Ellers finnes det jo også muligheter for å få barn med medisinsk hjelp, både med og uten partner ☺️
 

Jeg skjønner at dette er sårt for deg, det må være skikkelig kjipt. Men det finnes fremdeles muligheter ❤️

Anonymkode: 2fd06...828

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vente med å få barn til du kommer i overgangsalder ? Eller er du i tidlig overgangs alder ?

Anonymkode: e60bf...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit ts 😕 føler med deg! 

Adopsjon som noen foreslår er sjelden et alternativ, det er utrolig lang ventetid og veldig dyrt... 

Vet ikke hva slags muligheter du har, men jeg er i samme båt som deg... mensen har begynt å krølle, og jeg er redd for at det er overgangsalderen som banker på... heller ikke fått barn, en av mine store sorger i livet. 

 

Anonymkode: 75b59...e2e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du er 55år, så er dette helt vanlig

Anonymkode: 6f188...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vent med å prøve på å få barn til du er 40. Halvparten av kvinner er så åsi infertile allerede da. Er eggene dine ubrukelige, har du testet dem ? Hvis ikke så gå igang straks ellers får du aldri ditt eget genetisk biologiske barn. 

Anonymkode: e60bf...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du ønsker deg barn og har omsorgsevne, hva med å adoptere? Eller være beredskapshjem? Ellers finnes det jo også muligheter for å få barn med medisinsk hjelp, både med og uten partner ☺️
 

Jeg skjønner at dette er sårt for deg, det må være skikkelig kjipt. Men det finnes fremdeles muligheter ❤️

Anonymkode: 2fd06...828

Adopsjon er i praksis umulig. Omtrent ingen barn legges ut for adopsjon og det er lange ventelister. Dessverre.

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kommet i overgangsalderen veldig tidlig (under 40?) Om ikke er det vel ingen overraskelse at den biologiske klokken tikker, og dersom barn er et stort ønske, så må man være realistisk nok til å starte prosessen før tiden er ute. Vi kvinner har bare et visst antall fruktbare år, det burde ikke være noen overraskelse for noen.

og det finnes fremdeles løsninger, MÅ du ha biologiske barn? personlig ville jeg fokusert på egen lykke, eget liv, egen utfoldelse. Jeg ville reist, opplevd verden og livet. Barn er ikke nødvendig for lykke og utfoldelse. Hva trenger du for å leve livet maks? For å være tilfreds og lykkelig?

Anonymkode: 7a2db...054

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har hatt uteblitt menstruasjon i ganske lang tid og har tenkt det har vært pga stress og eller vaksine. Gikk til legen, tok blodprøver, og fikk vite i dag at det er pga begynnende overgangsalder. Jeg er så lei meg :cry3:💔🖤 Jeg har ikke fått barn, og det har vært et så utrolig sårt tema. Jeg er enebarn så jeg har altså ingen til å ta over noe som helst! Det er så sinnsykt sårt 😔 Måtte bare få det ut et sted. Det er vel ikke noe jeg kan gjøre heller 💔

Beklager så mye om dette er i feil forum. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Føler veldig med deg :troest:

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (1 minutt siden):

Adopsjon er i praksis umulig. Omtrent ingen barn legges ut for adopsjon og det er lange ventelister. Dessverre.

Legges ut for adopsjon? På Finn.no, da eller?

Anonymkode: 7a2db...054

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem, føler med deg! 

Anonymkode: 1a744...60d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også overgangsalder påvist nettopp. Har ikke hatt mensen siden første vaksine i juni i fjor. 

Det rare er st på en rutinemessig undersøkelse for ett år siden, var det ingen tegn til overgangsalder. 

Jeg lurer oppriktig på om vaksinen kan ha fremskyndet overgangsalderen. 

Anonymkode: 7f88a...62e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

om du er 55år, så er dette helt vanlig

Anonymkode: 6f188...75b

45-52 år er gjomsnittet for overgangs alder. Alt utenom er untagene. Så ikke utsett det å få barn til du er i 40 årene om du vil være sikker på å få barn.

Anonymkode: e60bf...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Legges ut for adopsjon? På Finn.no, da eller?

Anonymkode: 7a2db...054

Beklager, dårlig valg av ord. «Frigjøres for adopsjon» er vel riktig terminologi. Og nei, ikke Finn. Myndighetene i det aktuelle landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har hatt uteblitt menstruasjon i ganske lang tid og har tenkt det har vært pga stress og eller vaksine. Gikk til legen, tok blodprøver, og fikk vite i dag at det er pga begynnende overgangsalder. Jeg er så lei meg :cry3:💔🖤 Jeg har ikke fått barn, og det har vært et så utrolig sårt tema. Jeg er enebarn så jeg har altså ingen til å ta over noe som helst! Det er så sinnsykt sårt 😔 Måtte bare få det ut et sted. Det er vel ikke noe jeg kan gjøre heller 💔

Beklager så mye om dette er i feil forum. 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Ingen til å ta over hva? Når vi dauer har vi ikke bruk for materielle ting lenger. Istedet for å fokusere på barn gjør heller det beste for å få et godt forhold til partner. 

Anonymkode: e4ec7...88e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk også overgangsalder påvist nettopp. Har ikke hatt mensen siden første vaksine i juni i fjor. 

Det rare er st på en rutinemessig undersøkelse for ett år siden, var det ingen tegn til overgangsalder. 

Jeg lurer oppriktig på om vaksinen kan ha fremskyndet overgangsalderen. 

Anonymkode: 7f88a...62e

Å komme i overgangsalder før 40 er ikke normalt,  men har hørt at det er flere som sliter med å bli gravide etter disse vaksinene...

Anonymkode: e60bf...f3d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, TS, så leit. 💕 Håper du har gode venner rundt deg som du kan støtte deg på, og at du etterhvert finner noe som gir deg all gleden du kan ønske deg i livet. Men gi deg selv tid til å sørge i mellomtiden. 

Anonymkode: 50661...6e7

Jeg har ingen venner. Jeg har bare en samboer og foreldre 😔 og ukjente venner her inne ❤️

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor ganmel er du? Det er mange muligheter for å få barn dersom det er derfor du er lei deg ❤️

Anonymkode: be6f4...377

Over 40.

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor vente med å få barn til du kommer i overgangsalder ? Eller er du i tidlig overgangs alder ?

Anonymkode: e60bf...f3d

Nei si det da. Det er ikke nødvendigvis slik at livet går som man ønsker. 

 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen venner. Jeg har bare en samboer og foreldre 😔 og ukjente venner her inne ❤️

Over 40.

Nei si det da. Det er ikke nødvendigvis slik at livet går som man ønsker. 

 

Anonymkode: 3ebcf...7d3

Da er det nok en naturlig forklaring på at du ikke blir gravid fordi eggene dine er blitt for gammel. Men har du sjekket egg kvaliteten hos legen ?

Anonymkode: e60bf...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...