Gå til innhold

Hvem ville du reddet?


Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvis et sykt barn er like mye verdt som et friskt barn, hvorfor er ikke en katt like mye verdt som et friskt barn (for den/de som er glade i katten hvertfall)? Det er jo dere som er så opphengt i at andre ville valgt dyret sitt som liker å rangere liv. Hvordan er det dere rangerer da hvis det ikke er slik?

Hvorfor lever du ikke som du predikerer da? Tenk hvor mange liv du kunne reddet i verden. Eller er det bare de som i en tenkt situasjon ville reddet katten sin som kan klassifiseres som egoistiske? I det virkelige liv hvor du faktisk kan gjøre en forskjell for flere barn så er det plutselig ikke så nøye? Det er noe jeg vil kalle en motbydelig tankegang.

Har aldri fått noe bedre svar på det enn "fordi det bare er slik, fordi mennesker er mer verdt". Logisk sett er vi jo ikke det?

Anonymkode: 5aa25...ef0

Fordi barnet er mer verdt enn katten. Sånn vil det alltid være, uansett hvem sin katt det er.

Du har en helt forskrudd tenkemåte, og en merkelig måte å vri og vende på ting. Det er ingen som vil drive med selvutslettende livsstil, for å gi til andre. 

Jo, mennesker er mer verdt enn en katt. Egentlig fortjener du ikke noe svar på denne posten engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Villfisker skrev (10 timer siden):

Fordi barnet er mer verdt enn katten. Sånn vil det alltid være, uansett hvem sin katt det er.

Du har en helt forskrudd tenkemåte, og en merkelig måte å vri og vende på ting. Det er ingen som vil drive med selvutslettende livsstil, for å gi til andre. 

Jo, mennesker er mer verdt enn en katt. Egentlig fortjener du ikke noe svar på denne posten engang.

Så ikke noe ordentlig svar på det fra deg heller da, intet nytt under solen.

Kan godt være jeg er forskrudd, men jeg lever faktisk sånn. Kan jeg spare på å feks ikke kjøpe 4 forskjellige jakker så gjør jeg det, pengene spart blir fordelt på diverse hjelpeorganisasjoner.

Du trenger da ikke fortelle meg at mennesker er mer verdt enn en katt, jeg har da aldri skrevet at jeg mener motsatt?! jeg bare lurte på hvorfor enkelte (her var deg og en til bruker) gidder å hisse seg så opp over andres meninger. Jeg lurte også på argumentasjonen din for at det er du som har rett men det var visst bare det samme pjattet som alltid "fordi det bare er slik".

Kanskje jeg ikke fortjente et svar og det hadde vært like greit om du ikke ga noe svar. Du bidro nemlig med....... nada ny innsikt i hvordan og hvorfor.

 

 

Anonymkode: 5aa25...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så ikke noe ordentlig svar på det fra deg heller da, intet nytt under solen.

Kan godt være jeg er forskrudd, men jeg lever faktisk sånn. Kan jeg spare på å feks ikke kjøpe 4 forskjellige jakker så gjør jeg det, pengene spart blir fordelt på diverse hjelpeorganisasjoner.

Du trenger da ikke fortelle meg at mennesker er mer verdt enn en katt, jeg har da aldri skrevet at jeg mener motsatt?! jeg bare lurte på hvorfor enkelte (her var deg og en til bruker) gidder å hisse seg så opp over andres meninger. Jeg lurte også på argumentasjonen din for at det er du som har rett men det var visst bare det samme pjattet som alltid "fordi det bare er slik".

Kanskje jeg ikke fortjente et svar og det hadde vært like greit om du ikke ga noe svar. Du bidro nemlig med....... nada ny innsikt i hvordan og hvorfor.

 

 

Anonymkode: 5aa25...ef0

Jeg skjønner i alle fall lite av hva poenget ditt er. Annet enn at du blir irritert over dem som reagerer på at noen sier at de vil la et barn brenne for å redde en katt. Som er en veldig merkelig ting å bli irritert over.

Anonymkode: 5d1aa...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor så mange ville valgt alenemoren foran en 18åring. Det må da være mye verre for etterlatte å miste 18-åring sin, enn sin mamma. Det står to barn hjemme, så barna kan godt være 17år. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å miste barnet mitt, hvis det er sånn at vi skal tenke på de etterlatte. 

Anonymkode: b80a2...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner i alle fall lite av hva poenget ditt er. Annet enn at du blir irritert over dem som reagerer på at noen sier at de vil la et barn brenne for å redde en katt. Som er en veldig merkelig ting å bli irritert over.

Anonymkode: 5d1aa...a27

Neida, jeg er ikke irritert over det, hadde selv reddet barnet. Jeg bare skjønner ikke hvorfor enkelte skal dra det inn i tråd etter tråd (og det er ikke katte elskerne som gjør det).

Jeg er også veldig nyskjerrig på mennesker som synes at deres syn på ting må være det eneste rette, sette seg selv til herre over hva som er riktig og galt i denne verden. Jeg får liksom ikke noe ordentlig svar på hvorfor de mener de har rett. Kanskje du har noen tanker om det?

Jeg reagerer også på dobbelt moralen til mange av disse menneskene. De hyler som griser over at noen ville reddet katten i en fiktiv situasjon men gjør heller lite eller slettes ingenting for å hjelpe barn som faktisk eksiterer. Det skal katte elskerne ha, mange av de jeg kjenner ofrer selv ting for å gi penger til dyrevern.

Skjønner du nå hva poenget mitt er?

Anonymkode: 5aa25...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 18-åringen var sykelig overvektig da?

Anonymkode: 442ba...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis 18-åringen var sykelig overvektig da?

Anonymkode: 442ba...386

Da flyter hun på flesket, og trenger strengt tatt ikke plass i livbåt. Fett virker isolerende, så temperatur bør heller ikke være et problem for henne.

Anonymkode: 06011...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da flyter hun på flesket, og trenger strengt tatt ikke plass i livbåt. Fett virker isolerende, så temperatur bør heller ikke være et problem for henne.

Anonymkode: 06011...e41

Du sier noe der

Anonymkode: 442ba...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (På 7.5.2022 den 5.58):

Fordi barnet er mer verdt enn katten. Sånn vil det alltid være, uansett hvem sin katt det er.

Du har en helt forskrudd tenkemåte, og en merkelig måte å vri og vende på ting. Det er ingen som vil drive med selvutslettende livsstil, for å gi til andre. 

Jo, mennesker er mer verdt enn en katt. Egentlig fortjener du ikke noe svar på denne posten engang.

❤️👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Jeg hadde hoppet ut av båten selv og gitt plassen til 18 åringen og den nest yngste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 5.5.2022 den 19.46):

Hadde hund/katt vært et av alternativene, så hadde flere her inne valgt dyret først. Det går jo igjen i utallige tråder her inne. Folk hadde reddet katten sin istedenfor nabobarnet. 

Ja, jeg hadde lett valgt å redde katten. 

Men av de ts lista opp hadde jeg enten redda alenemora eller jenta på 18. 

Anonymkode: 3fb13...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...