Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på denne situasjonen, lurer hvordan hadde dere opptrått ?

det kom to jenter og ringte på døren min og serverte meg en historie om at de hadde fått beskjed om å være ute helt til kvelden uten mat. De var så sultne og lurte på om de kunne få noe mat/komme inn.

begge hadde refleksvest på seg og hun ene hadde sfo skrevet på. De sa de gikk i barnehagen og var 5 år.

stillte de masse spørsmål der svarene var at foreldrene var på jobb, og de måtte ha på seg disse vestene siden de måtte være ute hele kvelden.

hun ene hadde skrubb sår rundt i ansiktet og begge var skitne. Det virket som de løy mye. Hun ene var utenlansk.

ga de noe mat tilslutt da, ble litt bekymret for de men de løy og snakket litt forskjellig og hadde vage svar så kan jo ikke konkludere med noe. 

var bare veldig spesielt

Anonymkode: 06908...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud.

jeg hadde islf tatt de inn, for å så ringe barnevernsvakta om du ikke kjenner de fra føe.

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som de har stukket av fra barnehagen/sfo. 
Jeg ville tatt en telefon til nærmeste sfo eller barnehage. 
Evt. Politiet.

Anonymkode: b4c61...6fa

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de leker...

Anonymkode: 67fae...1bf

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde ringt barnehagen eller skolen. Kjenner flere unger som er slik. De lyver så det renner av dem uten noen spesiell grunn. Og det er så åpenlyst at de lyver at det er helt latterlig. Hadde mine egne unger oppført seg slik, ville jeg satt dem på plass så det holdt.

Anonymkode: d7316...11e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Tipper det var unger som bare tullet ig ville ha det litt gøy ja. 😅

Jeg gjorde mye rart da jeg var liten og hadde barnevernet vært en like stor greie da så hadde vel barnevernvakta kjørt meg hjem ganske mange ganger.

Jeg tipper dette går helt fint og at jentene ler og koser seg med denne hendelsen de skapte seg imellom. 🤗

Neste gang kan man ringe nummeret som står på vesten til barnet, for å være sikker. 🤗

Endret av loveli
Skrevet
loveli skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde mye rart da jeg var liten og hadde barnevernet vært en like stor greie da så hadde vel barnevernvakta kjørt meg hjem ganske mange ganger.

Jeg tipper dette går helt fint og at jentene ler og koser seg med denne hendelsen de skapte seg imellom. 🤗

Jeg hadde aldri turt å la dette gå med «de hadde det sikkert gøy». Jeg ville ringt en gang for mye en en gang for lite. -Og når de kommer kan de peofesjonelle avgjøre alvorlighetsgrad

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ring politiet, de kan hjelpe til i slike situasjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden det sto sfo på refleksvesten til hun ene ville jeg ringt nærmeste sfo og høre om de manglet noen barn. 

Anonymkode: 093e4...c67

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ville ringt politiet og holdt dem igjen til politiet kom. Virker som de har stukket av fra SFO, tvilsomt at to 5 åringer går hjem igjen på egenhånd.🤷‍♀️ Uansett, dette kunne endt gale. Tenk om de hadde trappet opp hos en overgriper for eksempel, verste tenkelig scenario.

Anonymkode: d9492...fce

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kom på at de faktisk lurte på om jeg hadde hund. De ville gå tur med hunden. Men så sa jeg nei, det var da den historien ble servert. Sto ikke noe nr på vestene, den ene var fra lyse og den andre var fra en lokalbutikk (det var denne det sto sfo på) sto altså bare sfo på en vest.

men jeg har nok blitt lurt ? Eller noe.

men føler det skurrer noe fordet, hvorfor komme på sånne historier om det ikke stemmer litt? Selv om de er i sfo nå så virket det som de ikke hadde helt normale rammer hjemme, men det er jo vanskelig å si..

Løyner jeg tror var typsik at di sa de gikk i barnehagen men de gikk i forskjellige, foreldrene jobbet på kiwi, men så var det plutselig en som jobbet på kiwi og en annen på rema 🧐

Har en tendens til å være litt dumsnill

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto parkert utenfor skolen, og da kom det bort en jente som sikkert går i første klasse og spurte om jeg ikke kunne kjøre henne hjem.

Jeg sa at hun aldri måtte spørre noen om det igjen 😳

Anonymkode: 6ede2...b1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kom på at de faktisk lurte på om jeg hadde hund. De ville gå tur med hunden. Men så sa jeg nei, det var da den historien ble servert. Sto ikke noe nr på vestene, den ene var fra lyse og den andre var fra en lokalbutikk (det var denne det sto sfo på) sto altså bare sfo på en vest.

men jeg har nok blitt lurt ? Eller noe.

men føler det skurrer noe fordet, hvorfor komme på sånne historier om det ikke stemmer litt? Selv om de er i sfo nå så virket det som de ikke hadde helt normale rammer hjemme, men det er jo vanskelig å si..

Løyner jeg tror var typsik at di sa de gikk i barnehagen men de gikk i forskjellige, foreldrene jobbet på kiwi, men så var det plutselig en som jobbet på kiwi og en annen på rema 🧐

Har en tendens til å være litt dumsnill

ts

Du har blitt lurt? Det er to 5 åringer det er snakk om her, de vet ikke bedre og det er kjempe skummelt! Tenk om det hadde vært helt feil person de hadde ringt på til. Grøsser bare av tanken! 

Anonymkode: d9492...fce

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (20 minutter siden):

Neste gang kan man ringe nummeret som står på vesten til barnet, for å være sikker. 🤗

Barnevernet er vel stort sett det samme da som det er nå. Største forskjellen er sladrekjerringer- og gubber som ringer om alt mulig rart.

Anonymkode: 14d3e...d50

• Nyttig 1
Skrevet

Når på dagen var dette da ts?

AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (3 minutter siden):

Når på dagen var dette da ts?

Det var 12:30

ts

Skrevet

Du tar de åpenbart inn og spør hva mamma/pappa heter og hvilken barnehage de går i.

Så gir du de litt saft og forklarer at det bok er voksne som er bekymret og lurer på hvor de er, så nå ringer du til noen som sikkert kan hjelpe å si ifra at de har det greit. 

Jeg har gjort det med jente som stakk av, var såvidt hun gikk med på det. Men skolen og mora var jo dødsfortvila og på leting. Fulgte henne tilbake til skolen etter mye overtalelse. 

Sånne unger trenger lære at den type festlig lek kan ende veldig farlig. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Da er det nok en barnehage i nærheten som savnet to jenter 😳

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Dette skjedde nå? For en drøy time siden?

Om dette er sant er det svært uansvarlig av deg å ikke ta inn ungene mens du kontaktet barnehage/politi/barnevern. Så små unger bør ikke være ute på egen hånd uten at noen voksne vet hvor de er.

Anonymkode: 63cb3...7f5

• Liker 7
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Barnevernet er vel stort sett det samme da som det er nå. Største forskjellen er sladrekjerringer- og gubber som ringer om alt mulig rart.

Anonymkode: 14d3e...d50

Poenget var at få visste hva de egentlig dreiv med.

TuriE skrev (41 minutter siden):

Jeg hadde aldri turt å la dette gå med «de hadde det sikkert gøy». Jeg ville ringt en gang for mye en en gang for lite. -Og når de kommer kan de peofesjonelle avgjøre alvorlighetsgrad

Jeg hadde også ringt og håper de fleste ville gjort det. Men jeg tipper dette har gått helt fint selv om TS ikke ringte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...