Entern Skrevet 28. mai 2022 #41 Del Skrevet 28. mai 2022 Hannah80 skrev (23 minutter siden): Haha, tenk på meg da. Som vokste opp som pinsevenn😂 ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 28. mai 2022 #42 Del Skrevet 28. mai 2022 Hannah80 skrev (11 timer siden): Haha, tenk på meg da. Som vokste opp som pinsevenn😂 Er du ikke kristen lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 28. mai 2022 #43 Del Skrevet 28. mai 2022 CAPS LOCK skrev (1 time siden): Er du ikke kristen lenger? Nei, det er jeg ikke. Jeg ble jo "tvunget" inn i det, pga foreldrene mine. Valgte å forlate menigheten da jeg var atten. En befrielse! 😁 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StellaNova Skrevet 28. mai 2022 #44 Del Skrevet 28. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her og, vokste opp der. Mange gode minner og opplevelser, men også endel negative sider ved det som fortsatt preger meg som voksen Anonymkode: 4f1d7...933 Jeg har absolutt ingen gode minner, men det preger meg ikke så mye i hverdagen nå lengre, tok en del år da. Store deler av tjueårene ble brukt til å "justere" seg til den virkelige verden nesten, i mangel av bedre ord. Men føler at barndommen ble stjålet. Endret 28. mai 2022 av StellaNova . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 28. mai 2022 #45 Del Skrevet 28. mai 2022 StellaNova skrev (5 timer siden): Jeg har absolutt ingen gode minner, men det preger meg ikke så mye i hverdagen nå lengre, tok en del år da. Store deler av tjueårene ble brukt til å "justere" seg til den virkelige verden nesten, i mangel av bedre ord. Men føler at barndommen ble stjålet. Hvilken sekt var du medlem av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StellaNova Skrevet 29. mai 2022 #46 Del Skrevet 29. mai 2022 CAPS LOCK skrev (16 timer siden): Hvilken sekt var du medlem av? Smiths venner, jeg var ab 174 lengre oppe i tråden, men en annen person svarte meg så da tenkte jeg det ville være hyggeligere med et navn 😊 Men det ble jo litt rotete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #47 Del Skrevet 29. mai 2022 Nei, men jeg gikk på en kristen friskole og ser nå i ettertid at det var mye variasjon av folk der 😄 et tvillingpar som kun gikk i lange skjørt (også i gymtimene), filmer (altså gjerne filmer som vi fikk se på skoleavslutninger) var kun kristne filmer med kristent budskap (Harry Potter ble foreslått, men foreldrene kontaktet skolen pga det var magi og djevelskap), under andakt så pratet noen av lærerne i tunger, folk i klassen hadde ikke venner utenom kirken og skolen, og gikk heller ikke på fritidsaktiviteter (med unntak av f.eks. pianotimer), dansing var forbudt på skoleballet, noen av lærerne og elevene pratet om demoner og demonutdrivelse, og den ene timen med seksualundervisning i naturfagstimen dreide seg om at lyst var fyfy, måtte absolutt unngås, og at man heller skulle ha en kjærlighet for gud og jesus (og så etterfulgt av ektefelle og familie). Nå er jeg 25 og alle i klassen min (altså den store majoriteten som var religiøse, ikke oss få som gikk der pga det var en privatskole) er gift eller gift med barn. De fleste giftet seg innen de var 22, noe som ikke er helt standard i en norsk storby. Ellers anbefaler jeg redditkanalene /r/FundieSnarkUncensored og /r/DuggarsSnark/ . Min opplevelse med noen år på en kristen friskole har definitivt gjort meg interessert i kulter 😊 Anonymkode: 12dff...8f8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #48 Del Skrevet 29. mai 2022 Styr unna alle former for sekter. Det er ren hjernevasking og undertrykkelse. de som til slutt bryter ut er død for sekten. hold dere langt unna sekter Anonymkode: 643d6...41a 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #49 Del Skrevet 29. mai 2022 Jeg er vokst opp i JV. Jeg var aldri medlem men ble tvunget til å bli med på møtene og ha bibel studie, samt være med å ringe på dørene hos folk. Jeg fikk aldri være med venner som ikke var JV. Jeg ble fryst ut på skolen, klarte aldri å bygge meg ett nettverk ei heller sosial kompetanse. JV har ødelagt min barndom og ungdomstid. Anonymkode: bf404...5c9 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #50 Del Skrevet 29. mai 2022 Jeg ble ufrivillig dratt med på Livets Ord møter som liten, pga min fars familie. Tror aldri jeg har sett så mye psykisk sykt som jeg gjorde der. Man må huske på at mennesker som gjerne tiltrekkes mot sånt, ofte har ganske mange demoner i seg. Var de ekstreme før, så fortsetter de gjerne å være ekstreme etterpå. Det hele endte opp med at grunnleggeren Ulf Ekman konverterte til katolisismen; samme tro han sto på scenen og fortalte var ondskap og korrupt noen år tidligere... Det har ikke preget meg annet enn at jeg er skeptisk til ALT som ligner på en sekt. Om det så er religion, kryptovaluta, politikk osv. Det er mange elementer som går igjen. Anonymkode: 06b47...e94 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. mai 2022 Forfatter #51 Del Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er vokst opp i JV. Jeg var aldri medlem men ble tvunget til å bli med på møtene og ha bibel studie, samt være med å ringe på dørene hos folk. Jeg fikk aldri være med venner som ikke var JV. Jeg ble fryst ut på skolen, klarte aldri å bygge meg ett nettverk ei heller sosial kompetanse. JV har ødelagt min barndom og ungdomstid. Anonymkode: bf404...5c9 Så vondt å høre.. Stor klem til deg ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #52 Del Skrevet 30. mai 2022 tweet skrev (6 timer siden): Så vondt å høre.. Stor klem til deg ❤ Takk ❤️ Anonymkode: bf404...5c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #53 Del Skrevet 30. mai 2022 Vet ikke om dette kan defineres som sekt siden det ikke tas inn flere medlemmer. Men jeg anser meg selv som sektleder her i hjemmet, og samboer må innfinne seg med å være sektmedlem. Eller var det omvendt😂 Hennes ord veier tyngst har jeg funnet ut av, hun bestemmer det meste, så det er bare å føye seg etter henne. Gjør man ikke det så blir det konsekvenser. Anonymkode: 1899d...219 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #54 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg vokste opp i et strengt antroposofisk miljø og gikk på steinerskolen. Selv om det ikke regnes som en sekt, så var miljøet rimelig sekterisk. Vi gikk bare kledd i naturmaterialer og så å si alt vi eide var av naturmaterialer. Jeg tror knapt det fantes noe av plast i hele huset vårt. TV hadde vi selvfølgelig ikke og det var forbudt å spille fotball på skolen. Jeg fikk høre at man ble dum av å spille fotball, ettersom man bare brukte underkroppen i spillet. All mat var selvfølgelig hjemmelaget og mye var biodynamisk. Popmusikk var forbudt, i likhet med TV, så vi hørte bare på klassisk musikk og folkesang. Hvis jeg besøkte andre som så på TV, hørte på popmusikk eller spiste godteri og kjøpemat (som jeg kalte det), ble jeg drillet når jeg kom hjem og fikk kjeft dersom jeg hadde gjort noe av det. Alt av feil mat, syntetiske klær og plastleker, godteri og tegneserier ble umiddelbart kastet hvis det kom inn i huset. Jeg ble aldri tatt med til legen, bortsett fra hvis det var noe svært alvorlig, og jeg fikk aldri smertestillende eller antibiotika. Heller ikke ble jeg vaksinert, for skolemedisinen var farlig. Jeg fikk hull i tennene hvert eneste år gjennom hele oppveksten, for vi brukte ikke fluortannkrem heller, ettersom fluor festet seg til skjelettet og aldri gikk bort. Jeg hadde det vanskelig på skolen og ble mobbet, men den eneste "hjelpen" jeg fikk var å bli sendt til helseeurytmi, der jeg skulle gjøre øvelser som virket inn på eterlegemet. Det siste der sa de selvfølgelig ikke til meg, men det er nå likevel antroposofenes mening at det er slik. Da jeg så dokumentaren De utvalgte barna, gråt jeg, for det var mitt liv jeg så. Anonymkode: 8ea03...289 3 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 30. mai 2022 #55 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 0.54): MDG er riktignok ekstreme på sitt vis, men fundamentalistene i Extension Rebellion benytter seg av barn for å fronte budskapet sitt; rart at man ikke reagerer mer på at denne grupperingen også har kommet til Norge: Anonymkode: 34a4f...422 Absoulutt en sekt bare se hvordan de går kledet https://www.google.no/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.nationen.no%2Fnyhet%2Fbritisk-antiterrorpoliti-satte-extinction-rebellion-pa-liste-over-ekstremistiske-ideologier%2F&psig=AOvVaw3W5ngUTYw6Bnx8yz8FY14b&ust=1653976782911000&source=images&cd=vfe&ved=0CAoQjhxqFwoTCMDk7ebFhvgCFQAAAAAdAAAAABAD 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. mai 2022 #56 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vokste opp i et strengt antroposofisk miljø og gikk på steinerskolen. Selv om det ikke regnes som en sekt, så var miljøet rimelig sekterisk. Vi gikk bare kledd i naturmaterialer og så å si alt vi eide var av naturmaterialer. Jeg tror knapt det fantes noe av plast i hele huset vårt. TV hadde vi selvfølgelig ikke og det var forbudt å spille fotball på skolen. Jeg fikk høre at man ble dum av å spille fotball, ettersom man bare brukte underkroppen i spillet. All mat var selvfølgelig hjemmelaget og mye var biodynamisk. Popmusikk var forbudt, i likhet med TV, så vi hørte bare på klassisk musikk og folkesang. Hvis jeg besøkte andre som så på TV, hørte på popmusikk eller spiste godteri og kjøpemat (som jeg kalte det), ble jeg drillet når jeg kom hjem og fikk kjeft dersom jeg hadde gjort noe av det. Alt av feil mat, syntetiske klær og plastleker, godteri og tegneserier ble umiddelbart kastet hvis det kom inn i huset. Jeg ble aldri tatt med til legen, bortsett fra hvis det var noe svært alvorlig, og jeg fikk aldri smertestillende eller antibiotika. Heller ikke ble jeg vaksinert, for skolemedisinen var farlig. Jeg fikk hull i tennene hvert eneste år gjennom hele oppveksten, for vi brukte ikke fluortannkrem heller, ettersom fluor festet seg til skjelettet og aldri gikk bort. Jeg hadde det vanskelig på skolen og ble mobbet, men den eneste "hjelpen" jeg fikk var å bli sendt til helseeurytmi, der jeg skulle gjøre øvelser som virket inn på eterlegemet. Det siste der sa de selvfølgelig ikke til meg, men det er nå likevel antroposofenes mening at det er slik. Da jeg så dokumentaren De utvalgte barna, gråt jeg, for det var mitt liv jeg så. Anonymkode: 8ea03...289 Antroposofi er jo en religiøs tro, og Steinerbevegelsen kan nok kalles en sekt, de fleste er bare ikke klar over bl.a. Steinerbevegelsens spiritualistiske røtter. Hvis det er noen trøst hadde jeg like mange hull fordi vi ikke visste at appelsinjuice var skadelig for tennene 😅 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. mai 2022 #57 Del Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg ble ufrivillig dratt med på Livets Ord møter som liten, pga min fars familie. Tror aldri jeg har sett så mye psykisk sykt som jeg gjorde der. Man må huske på at mennesker som gjerne tiltrekkes mot sånt, ofte har ganske mange demoner i seg. Var de ekstreme før, så fortsetter de gjerne å være ekstreme etterpå. Det hele endte opp med at grunnleggeren Ulf Ekman konverterte til katolisismen; samme tro han sto på scenen og fortalte var ondskap og korrupt noen år tidligere... Det har ikke preget meg annet enn at jeg er skeptisk til ALT som ligner på en sekt. Om det så er religion, kryptovaluta, politikk osv. Det er mange elementer som går igjen. Anonymkode: 06b47...e94 Det var de som prøvde seg på meg...jeg mistet min barnetro og var ekstremt antikristen i årevis etterpå 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jøyemeg Skrevet 30. mai 2022 #58 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg har vokst opp i sekt. Var sterkt hjernevasket. Det var helt grusomt og selv om det er veldig lenge siden jeg rømte der i fra, sliter jeg enda. Er ufør pga det 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #59 Del Skrevet 30. mai 2022 Ser ut som denne kommer på Netflix snart 😊 Anonymkode: 12dff...8f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #60 Del Skrevet 30. mai 2022 Har vært medlem av Knutby-sekten. Det var ikke noe særlig. Anonymkode: 5aa0c...f2b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå