Gå til innhold

Et mareritt å legge 2-åringen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han bruker altså 1 time på å sovne. En time med tull og fjas og styr. Uansett om han legges 18.30 eller kl 20. Sover 1 time i barnehagen. Noen tips for kortere legging?

Anonymkode: e51df...3b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips. Vår 4-åring har gjort det siden han var baby og gjør det enda. 
Eneste tipset er å ikke være der når han sovner.

Anonymkode: a0c93...82d

AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøve å sette på lydbok? Ha så lavt volum at han er nødt til å ligge stille ellers hører han ikke fortellingen. 

Anonymkode: 5d26f...cf2

AnonymBruker
Skrevet

Gå ut. Komme inn igjen hvert 10. minutt eller noe sånt

Anonymkode: f74db...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han bruker altså 1 time på å sovne. En time med tull og fjas og styr. Uansett om han legges 18.30 eller kl 20. Sover 1 time i barnehagen. Noen tips for kortere legging?

Kan du ikke bare legge deg ned sammen med han til han sovner? Hvorfor kaller du det han gjør for tull og fjas?? Det er ikke det for han,han er i utviklingsfasen!! Makan!

• Liker 5
Skrevet

Prøve å kutte ut dagsoving? Vår 2 åring hadde fryktelig ustabilt søvnmønster på natta. Etter vi slutta med dagsoving i juleferien kan man stille klokka etter henne. Hun sover 13 timer i strekk. Hun er i fin form hele dagen.

Ser du får tips om å legge deg med ungen. Det synes jeg er helt absurd og sikkert oppskrift på enda mer leggeproblemer. Støtter forslaget om å ikke være på rommet, men gå inn ca hvert 10.min å si natta (med mindre barnet gråter da). Vi har praktisert lignende og har en blid og fornøyd unge som sovner fort hver kveld. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn med toåringen her også. Det varierer sikkert, men etter erfaring fra forrige toåring, tror jeg det kan komme til å være slik frem til hun slutter å sove på dagtid. 

Vår sover ca to timer i barnehagen. I helgene hender det hun ikke sover dupp, eller bare har en kort power nap, og da sovner hun i løpet av minutter på kveldstid. Men hun trenger fortsatt den søvnen i barnehagen, og de er i mot å vekke (det er ok for oss, vi har ei som helt klart blir sliten av alle inntrykkene i barnehagehverdagen og har det best med en lang dupp der).

Jeg hører på podcast med headset mens jeg venter på at lillesøster skal sovne nå. Med storesøster fungerte det med noen faste sanger og ord, så lydbok, og gå inn og trøste hvis hun gråt, men ikke bli sittende der. Hun sovnet ikke raskere, men vi trengte ikke sitte inne på rommet. Nå tenker jeg egentlig bare at det blir bedre, og stunden (timen) inne på rommet med podcast er egentlig en unnskyldning både til å ta en pust i bakken og være sammen med minsta. 

Anonymkode: 0b58a...f74

Skrevet
myMa skrev (7 minutter siden):

Prøve å kutte ut dagsoving? Vår 2 åring hadde fryktelig ustabilt søvnmønster på natta. Etter vi slutta med dagsoving i juleferien kan man stille klokka etter henne. Hun sover 13 timer i strekk. Hun er i fin form hele dagen.

Ser du får tips om å legge deg med ungen. Det synes jeg er helt absurd og sikkert oppskrift på enda mer leggeproblemer. Støtter forslaget om å ikke være på rommet, men gå inn ca hvert 10.min å si natta (med mindre barnet gråter da). Vi har praktisert lignende og har en blid og fornøyd unge som sovner fort hver kveld. 

Absurd?? Barnet trenger nærhet med foreldre, ikke med tantene i bhg.! For et råttent samfunn Norge er!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars deg som må nødt til å ha barnet ditt i våkent tilstand hjemme, når han attpåtil er i bhg.....fysjjjj

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mumia skrev (5 minutter siden):

Stakkars deg som må nødt til å ha barnet ditt i våkent tilstand hjemme, når han attpåtil er i bhg.....fysjjjj

Hva feiler det deg? Du vet da ingenting om oss? Barnet har korte dager i bhg (6 timer), hentes tidlig og har masse tid med oss. Har da ikke noe problemer med det? Men jeg ønsker at når det er natta så er det natta, er det så rart?? Han står i senga og hopper og gauler, det er ikke kosetid, bare irriterende når man er sliten etter en lang dag. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er sånn med toåringen her også. Det varierer sikkert, men etter erfaring fra forrige toåring, tror jeg det kan komme til å være slik frem til hun slutter å sove på dagtid. 

Vår sover ca to timer i barnehagen. I helgene hender det hun ikke sover dupp, eller bare har en kort power nap, og da sovner hun i løpet av minutter på kveldstid. Men hun trenger fortsatt den søvnen i barnehagen, og de er i mot å vekke (det er ok for oss, vi har ei som helt klart blir sliten av alle inntrykkene i barnehagehverdagen og har det best med en lang dupp der).

Jeg hører på podcast med headset mens jeg venter på at lillesøster skal sovne nå. Med storesøster fungerte det med noen faste sanger og ord, så lydbok, og gå inn og trøste hvis hun gråt, men ikke bli sittende der. Hun sovnet ikke raskere, men vi trengte ikke sitte inne på rommet. Nå tenker jeg egentlig bare at det blir bedre, og stunden (timen) inne på rommet med podcast er egentlig en unnskyldning både til å ta en pust i bakken og være sammen med minsta. 

Anonymkode: 0b58a...f74

Vi har prøvd uten søvn på dagtid i helg, men han blir fryktelig sliten da. Så ikke helt der enda tror jeg. Det er vanskelig å fokusere på noe annet og ha en "avslapningstime", han er så innmari høylytt. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat det samme problemet med vår 2 åring. Bortsett fra at vi anser oss som heldige hvis han sovner etter 1 time. I dag har jeg prøvd å legge han siden kl.19.30, og han sovnet kl.21.30. Det er helt ekstremt. Vår sover 1,5 timer i barnehagen, mistenker nesten at de lyver, så mye energi som han hadde i dag. 

Anonymkode: 53330...3c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva feiler det deg? Du vet da ingenting om oss? Barnet har korte dager i bhg (6 timer), hentes tidlig og har masse tid med oss. Har da ikke noe problemer med det? Men jeg ønsker at når det er natta så er det natta, er det så rart?? Han står i senga og hopper og gauler, det er ikke kosetid, bare irriterende når man er sliten etter en lang dag. 

Ts

Ikke bry deg om det :) På dette forumet er det flust av verdensmestere som elsker å trykke andre mødre ned.

Anonymkode: 74284...0ff

Skrevet
Mumia skrev (21 minutter siden):

Absurd?? Barnet trenger nærhet med foreldre, ikke med tantene i bhg.! For et råttent samfunn Norge er!!

Her i huset er det plenty med nærhet og kos. 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Min snart 3-åring sovner ikke før tidligst 2130. Kommer til å være slik til sommerferien - da skal dagduppen bort! 

Anonymkode: 460a0...0c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi har akkurat det samme problemet med vår 2 åring. Bortsett fra at vi anser oss som heldige hvis han sovner etter 1 time. I dag har jeg prøvd å legge han siden kl.19.30, og han sovnet kl.21.30. Det er helt ekstremt. Vår sover 1,5 timer i barnehagen, mistenker nesten at de lyver, så mye energi som han hadde i dag. 

Anonymkode: 53330...3c0

Mistenker vår bhg også for å pynte litt på sannheten. Hender de sier at han sovner ved bordet og om han ikke kan få sove lenger de dagene. Det som skjer da er full fres til 23-tiden på kvelden og en trøtt og sur unge som må vekkes 730

Anonymkode: 460a0...0c1

• Liker 1
Skrevet

Vår droppet daglur ved 2,5 alder. Ikke bare var det vanskelig å få han til å sove på dagen, men lettere å legge på kvelden og etter lur-stopp. Så han var klar for det da. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det hjelper med å kutte dagdupp, det har jeg gjort og likevel sovner 2-åringen mellom 20 og 20.30 (legger klokka 19). Hjelper ikke å legge før, da blir han mer krakilsk. Legger jeg etter, så sovner han enda senere 😅

Jeg må legge meg med ham, om jeg er ute av rommet så står han bare opp og lever livet med leker og klatring på ting 🙈

Anonymkode: 69a04...893

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...