AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Vi har hørt via venner som bor i Lillestrøm kommune om en familie som har fått (krevd) MYE fra Lillestrøm kommune vedr sitt barn med Downs syndrom. De får langt mer både i avlastning (barnet har hyppig opphold på institusjon så foreldre får hvile/ha barnefri) og de har fått utlånt veldig dyrt utstyr fra kommunens hjelpemiddelsentral. I forhold til vår situasjon i en annen kommune i sør-Norge er det SOLEKLAR forskjellsbehandlinger - da vår kommune avviser det aller meste. Forskjellene er enorme! (Og ja situasjonen er veldig like - deres barn har ingen ekstra utfordringer - heller ikke familien). Kan vi evnt klage til vår kommune og be de sammenligne situasjonen med Lillestrøm kommune sin saksbehandling? Skal ikke alle ha like rettigheter uansett hvor vi bor i Norge? De som bor i Lillestrøm kommune: Et barn ( nå ungdom i tenårene) med downs syndrom og et eldre friskt søsken. De har i mange år hatt barnet på institusjon annen hver helg (!!!) og noe ekstra om sommeren/i ferien. Visstnok også en kveld hver uke i tillegg. De har også fått utlånt elektrisk tandemsykkel for 2 + en motorisert bil som barnet kjører rundt med ute på tur selv (sånn typisk blanding av golfbil og kjørerullestol) Hun er helt oppegående (velfungerende), men orker vel kanskje ikke gå veldig lange strekninger da kanskje... Alt utlånt av kommunen. Barnet har ingen særskilte behov utover downs. Går på skole og er i normal aktivitet. Begge foreldre er friske og i jobb - så det har ingen sammenheng med at foreldrene har spesielle behov for avlastning. Og de har hatt det slik i mange år. Det er jo spesielt denne avlastningen annen hver helg + en kveld i uka året rundt vi ser mest på. Vi har også behov for pause/hvile fra vårt barn. Og vårt barn er jo fortsatt i barneskolelader. Og vi har i tillegg en lillesøster til vårt downs barn som vi gjerne skulle hatt litt alenetid med innimellom. (de i lillestrøm har jo ikke det engang - kun et eldre søsken som snart er myndig..) Vi får hverken tilbud om avlastning i det hele tatt eller slikt dyrt utstyr til flere hundre tusen.. Dette opplever vi veldig urettferdig og vurderer seriøst å flytte til Lillestrøm kommune kun pga de tydeligvis gir så mye støtte/hjelp til familier med downs barn Noen som har noen gode råd? Burde vi klage? Flytte? Noen med downs barn i andre kommuner som også får så mye avlastning og dyrt utstyr?? Eller er denne familien bare rågode på å forhandle til seg slike goder? Eller er det vanlig? (Vi ønsker ikke ta dette i downs foreningen av grunner jeg ikke kan oppgi her. Og jeg har hatt mye kontakt med vår kommune uten fremgang. De påstår til og med at vi overdriver - men vi vet med 100% sikkerhet at dette stemmer ifht Lillestrøm kommune og det de tilbyr) Anonymkode: f8660...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Er du ikke redd for å bli avslørt? Hvor mange unger med Downs er det i ditt område? Kan umulig være så mange. Kjedelig å fremstå så bitter, du skriver negativt om denne familien. Er det ikke bedre å bare ringe til Lillestrøm selv? Anonymkode: 3de17...fe3 6 1
Spell Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du ikke redd for å bli avslørt? Hvor mange unger med Downs er det i ditt område? Kan umulig være så mange. Kjedelig å fremstå så bitter, du skriver negativt om denne familien. Er det ikke bedre å bare ringe til Lillestrøm selv? Anonymkode: 3de17...fe3 Hæ? Ts har ikke skrevet noe om hvilken kommune hun tilhører, og Lillestrøm kommune er ganske stort, så det er liten fare for å "avsløre" noen der. Kritikken retter ts heller ikke mot denne familien i Lillestrøm, de ønsker bare at deres egen kommune også kan gi deres familie den samme avlastningen som Lillestrøm gjør. Til ts: Jeg er redd for at det dessverre er forskjell på kommunene og hvilke hjelpemidler de kan gi, og evt avlastning. Dette går nok under kommunebudsjettet, og det er ikke like stort i alle kommuner. Det kan være at Lillestrøm kommune har gitt ekstra med midler til denne posten, og det kan være at familien i Lillestrøm får mer enn de kanskje har krav på, dersom det er budsjett til det. Det med elektrisk sykkel og "golfbil" er nok en satsing i denne kommunen, og man kan nok ikke forvente at dette gis til alle med downs ol. sykdommer/syndromer. Avlastning synes jeg likevel alle skal ha rett på dersom det etterspørres. Om ikke deres kommune har nok plasser, så kan dette kjøpes av andre kommuner som har det. Jeg kjenner en familie i Østfold med et barn med Downs. Denne kommunen satser også en del på dette heldigvis, men man må vite hva man har krav på. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Dere synes barnet er så krevende, at dere vurderer å flytte på grunn av det? Og likevel får dere et barn til? Og forventer at det offentlige skal ordne opp i det? Det er så interresant hvor forskjellig vi mennesker er Vi har valgt å kun ha et barn. Vi veg at det blir enda mer krevende med årene og velger derfor å ha non tid og krefter til å ta vare på dette barnet. Uten å forvente at andre skal gi oss «barnefri». Anonymkode: d15e2...950 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hei TS! Ja, det er forskjell. Jeg bor i en liten kommune. For ca tre år siden flyttet det en familie hit. Deres ene sønn er syk og trenger mye hjelp og tilrettelegging. Der de bodde før de kom hit, hadde de mye mer familie, hadde et nyere hus ++ Jeg forsto ikke i begynnelsen hvorfor de valgte å flytte hit, men da viser det seg at vår kommunen hadde mye mer å tilby enn der de bodde før ifht sønnen. Da faren sa dette, lurte jeg på om det var så ulikt fra kommune til kommune. Han sa ja, det var som natt og dag. De hadde sagt til kommunen at hvis de ikke fikk bedre tilrettelegging/hjelp, blei de å flytte. Kommunen sto på sitt og de valgte å flytte hit. Han sa de angrer ikke et sekund da hele familien fikk det bedre når de fikk den hjelpen og tilretteleggingen som de trenger. Anonymkode: 19e24...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Dette er dessverre helt normalt!💔 Det er stoooore forskjeller på kommunene når det kommer til helse og omsorg! Jeg bor i en nabokommune til Bergen og fikk behov for parkeringskort for forflytningshemmede i fjor, nevrologen min på Haukeland som skrev spesialisterklæring for meg sa at jeg måtte regne med avslag da det knapt er noen i Bergen kommune som får dette innvilget, så derfor skrev jeg en langt mer grundigere søknad enn hva som det var behov for. Fikk det innvilget på første forsøk, MEN en tidligere nabo som bor i Bergen og søkte to uker før meg fikk avslag, og hun er dårligere til beins enn meg… Du kan ta kontakt med Løvemammaene og be dem om råd, de er flinke på dette! Anonymkode: adde2...769 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 I forhold til nødvendige hjelpemidler, så vil jeg helst tro at Lillestrøm har rykende gode ergoterapeuter og saksbehandlere som kan skrive godt argumenterte søknader til NAV Hjelpemiddelsentral, for det er nok helt sikkert der det kommer fra. Men å shoppe tjenester fra kommuner som har bedre tilbud, er ikke uvanlig. Fattige kommuner legger lista lavt. Det ser jeg ofte innenfor rehabilitering og tilpasninger etter skader. Anonymkode: 2345f...9fb 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Jeg lagde tråd i går - men finner den ikke. I lillestrøm kommune får familier som har barn/ungdommer med downs syndrom masse avlastning og dyre tekniske hjelpemidler. Vi vet om bla en familie som har avlastning hver 2 helg hele året + enkeltdager. De har også fått invilget dyre hjelpemidler som feks motorisert "kjørstol/bil. Dette barnet er aktivt og oppegående, ingen andre funksjonshemminger etc utover downs. Det ser ut til at Lillestrøm kommune gjør mye for familier som har downs barn/ungdommer. (det er ingen spesifikke årsaker hos foreldre til behov for dette utover at barnet har downs.) I vår kommune er det ikke slike tilbud i det hele tatt. Utover tilpasning på barnehage/skole/sfo. Ingen avlastningsmuligheter eller dyre hjelpemidler. Vi er derfor nysjerrig på om det faktisk er SÅ ulik praksis i de ulike kommunene - eller har vi rettigheter vi ikke får innvilget? Noen som har downs barn som kan fortelle litt hva kommunen de bor i tilbyr av bistand/avlastning og ekstra utstyr? (Vi vurderer seriøst å flytte til Lillestrøm kommune da vi oppfatter denne kommunen som veldig bra sted for å få bistand. Slik som avlastning hver 2 helg så vi kan få hvilt ut og gitt lillesøsken alenetid med oss feks. ) Anonymkode: 47d75...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg lagde tråd i går - men finner den ikke. I lillestrøm kommune får familier som har barn/ungdommer med downs syndrom masse avlastning og dyre tekniske hjelpemidler. Vi vet om bla en familie som har avlastning hver 2 helg hele året + enkeltdager. De har også fått invilget dyre hjelpemidler som feks motorisert "kjørstol/bil. Dette barnet er aktivt og oppegående, ingen andre funksjonshemminger etc utover downs. Det ser ut til at Lillestrøm kommune gjør mye for familier som har downs barn/ungdommer. (det er ingen spesifikke årsaker hos foreldre til behov for dette utover at barnet har downs.) I vår kommune er det ikke slike tilbud i det hele tatt. Utover tilpasning på barnehage/skole/sfo. Ingen avlastningsmuligheter eller dyre hjelpemidler. Vi er derfor nysjerrig på om det faktisk er SÅ ulik praksis i de ulike kommunene - eller har vi rettigheter vi ikke får innvilget? Noen som har downs barn som kan fortelle litt hva kommunen de bor i tilbyr av bistand/avlastning og ekstra utstyr? (Vi vurderer seriøst å flytte til Lillestrøm kommune da vi oppfatter denne kommunen som veldig bra sted for å få bistand. Slik som avlastning hver 2 helg så vi kan få hvilt ut og gitt lillesøsken alenetid med oss feks. ) Anonymkode: 47d75...eb8 Jeg regner med det har å gjøre med moderering. Det er et eget sted på forumet du kan se hvilke tråder som er stengt for moderering. Jeg vil anbefale deg å ta opp disse spørsmålene i en støtteforening. Der vil du få bedre svar på det du spør om. Det ER forskjell på kommunene, det skyldes kommuneøkonomi og perspektiver på hva som er samfunnsøkonomisk lønnsomt. Alle kommuner er pålagt et vist antall oppgaver, som de er pliktig å gjennomføre. Det er derimot ikke alltid bestemt hvordan disse oppgavene skal gjennomføres i praksis. Når det er god økonomi i en kommune, hender det at kommunen velger å gi flere eller bedre tjenester til innbyggerne sine. Det står kommunene fritt til å gjøre og staten legger seg ikke opp i det. Hvorfor noen kommuner velger å gi bedre tjenester vet bare de som jobber i kommunen og politikerne som vedtar økonomiplanene. Men det kan være fordi de ønsker høy tilfredshet, og fordi de har økonomi til det. I tillegg kan det være god samfunnsøkonomi å holde folk i jobb/ bosatt i kommunen fordi det genererer skatteinntekter. Det kan også være at de har andre perspektiver og erfaringer på bruk av tjenester. Noen mener at det er samfunnsøkonomisk lønnsomt å gi feks. mer avlastning for et barn, for å forebygge andre helsetjenester til resten familien. Hvis foreldre og søsken blir utslitt av omsorgsbyrden, så koster det fort mye penger. Siden man er så avhengig av kommuneøkonomien, betyr det at man ikke er garantert at en kommune vil kunne gi samme tilbudet gjennom hele oppveksten til et barn. Når det gjelder barn med utviklingshemming er det en kostnad som staten til dels tar. Staten overfører en viss sats for disse barna til kommunene. Tror det ligger på rundt 600 000- 700 000 i året nå. Men alle kommunene bruker ikke pengene på samme måte. Det finnes et eget begrep for det dere som familie ønsker å gjøre nå. Det kalles "velferdsflykning". Hvis du googler begrepet vil du finne flere interessant avisartikler om emnet. Problemet med at folk blir "velferdsflykninger" er at hvis mange nok flytter til en annen kommune, bydel ol. så vil de også få dårligere økonomi og tilbudet reduseres tilsvarende. Så hvis alle med barn som har spesielle behov nå får det for seg at de skal flytte til Lillestrøm, så tar det ikke lang tid før Lillestrøm kommune ikke har råd til å gi noe bedre tilbud en kommunen man flytter fra.... Legger ved linker som tar for seg problematikken. Det finnes masse annet, men det meste er bak betalingsmur. Her går flyttelasset til en velferdsflyktning (handikapnytt.no) Norge er svar skyldig - Uloba Leder, Debattartikler | Velferdsflyktninger (tb.no) Når det gjelder hva andre familier har behov for og får innvilget, så vet man ikke det som utenforstående. Selv om man kan møte mennesker som er åpne rundt egne og barnas behov, betyr ikke det at de forteller folk absolutt alt. Så man kan faktisk ikke vite om en annen familie er mindre sårbar enn ens egne familie. Det å sammenligne seg blir håpløst, da mye også kommer an på hva dere som familie har av ressurser (psykisk og fysisk helse, toleranse for annerledeshet, nettverk og familie, jobbhverdag, søsken sine behov, økonomi, kunnskap og erfaringsbasert kompetanse dere kan benytte i situasjonen dere står i, kvaliteten på parforholdet, tilbud på bostedet, boligen dere bor i, osv. osv.) Anonymkode: 8c5d8...8a7 4
Cessa74 Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Til TS: Snakk med kommunen du bor i. Kanskje det er muligheter der du bor som du ikke vet om? Mssse lykke til!❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Ja, det er store forskjeller mellom kommunene. Synes det er veldig fortvilende at det er opp til kommuneøkonomien (og politikerne som bestemmer hvordan kommunen skal prioritere). Vårt barn har ikke Downs syndrom men en fysisk funksjonsnedsettelse. Han har behov for praktisk hjelp gjennom hele dagen. Vi ønsker oss BPA slik at vi kan få en håndfull faste personer å forholde oss til, som kjenner gutten vår og hans behov. Men kommunen vår gir ikke BPA, de gir kun hjemmesykepleie. (Og før noen kommer med regla om at BPA er en lovfestet rettighet over 32 t, så husk at det er kommunen selv som fastsetter timebehovet. Det vil se at kommunene kommer unna å måtte gi BPA fordi de beregner timetallet altfor lavt.) Når man har behov for så mye praktisk hjelp så blir det veldig forstyrrende med hjemmesykepleie som kommer og går i et kjør, der det er nye fjes hver gang. Å måtte bruk tid på å gi de samme beskjedene om igjen og om igjen oppleves som unødvendig. Men den største utfordringen er at barnet vårt misliker å måtte slippe nye, fremmede mennesker inn i sin aller innerste intimsone, og det fører til utagering. På skolen har han en fast person og der er det aldri utagering. Det er så unødvendig. Vi hadde fått en helt annen hverdag dersom han fikk BPA, og det hadde gjort så mye for hans livskvalitet. Selv om han er funksjonshemmet så skal han helst få et mest mulig normalt liv, og det får han ikke når han må ha hjemmesykepleie og ikke BPA. Ser for meg hva slags barne- og ungdomstid han vil få når han ikke kan henge med gutta fordi han må hjem i tide til at hjemmesykepleien kommer. Mens med BPA hadde han kunnet få hjelp når det passet for ham. Jeg synes dette er så trist. Vi ser oss om etter en bedre kommune og er i samtale med en kommune i Vestfold som vi vurderer å flytte til. Har egentlig ikke lyst til å flytte for det blir en påkjenning for gutten vår som har venner her, men vi tror det er det eneste rette hvis han skal få noen mulighet til å leve et normalt liv. Anonymkode: f7b0a...9a7 2 1
Rhodiola Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Tråden er ryddet for avsporing. Den er også slått sammen med tilsvarende emne. Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 (endret) Klart det er lov å innrømme. Jeg har ikke barn med downs, men med psykisk utviklingshemmed. Jeg valgte å få 1 barn til og det ble tvillinger. Jeg er 100% alene og en jobber hele tiden for i det heletatt å få informasjon på hva en har krav på. Skal du treffe på forståelse så er det blandt folk i samme situasjon. Jeg har ikke avlastning, men er nå på pleiepenger da han har epilepsi i tillegg med anfall hvor han besvimer og kaster opp. Fått beskjed om å være rundt han 24/7. De som har friske barn har lett for å kaste ut av seg spydigheter dessverre. Vil bare si at vi er fler som sliter,masse lykke til håper det ordner seg på best mulig måte for dere. Ta vare på hverandre ❤ Anonymkode: 1c537...9ef Endret 7. mai 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Mvh Rhodiola, mod. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 0.22): Fattige kommuner legger lista lavt. Anonymkode: 2345f...9fb Når fattige kommuner legger lista lavt er det forståelig. Men når rike kommuner gjør det er det avskyelig. Jeg følger for tiden med i lokalavisen på hvordan min nabokommune behandler alvorlig syke mennesker. Det er en av Norges rikeste kommuner, Bærum kommune. Lokalavisen har bl.a. skrevet om en kvinne med MS som fratas BPA-timer fordi hun har hatt barnebarnet på besøk i noen timer, og kommunen mener liksom at da trenger hun ikke hjelp til å gå på do mens hun har besøk. Er flere slike saker lokalavisen har skrevet om og det er virkelig avskyelig hvor stygt Bærum kommune behandler innbyggerne sine som er så uheldige å ha blitt syke eller fått en funksjonsnedsettelse. Når kommunene oppfører seg slik så burde ansvaret overføres til staten. Anonymkode: e156c...ddb 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tusen takk for godt svar. Herlighet for et drama det ble her. Jeg er forøvrig HELT uenig i kritikken som skrives. Det er ingen som henges ut. Dette er spørsmål om kommunes tilbud og hvilke rettigheter man har osv. Det er da ikke å henge ut noen som er helidg å bor i en kommune som gir god hjelp ifht avlastning og hjelpeutstyr??!! Virkelig ikke! Det er jo ikke sånn at de som bor i Lillestrøm kommune misbruker en tjeneste eller har svindlet til seg rettigheter.. DE bruker jo bare de tjenester kommunen tilbyr!!. Ærlig talt.. Jeg skal ærlig innrømme at å få avlastning annen hver helg høres ut som en drøm. For det ER slitsomt med barn med DS. I tillegg jobber jeg om mannen 100%. I vår kommune er det ikke snakk om avlastning i det hele tatt. Og heller ikke elsykkel og rullestolbil for den saks skyld. Og jeg synes Lillestrøm kommune fremstår som en fantastisk kommune for familier med barn med spesielle behov. Og ifht kritikken om at jeg anonymiserer egen familie stemmer ikke. Men første innlegget ble slettet. Men for all del; vi har et barn med DS som er gutt i barneskolealder, og en frisk lillesøster. Vi bor på sørlandet. Vi har begynt prosessen med å undersøke muligheter for å flytte til Lillestrøm da vi i vår kommune ikke er i nærheten av de mulighetene som Lillestrøm kan tilby. Og hvis noen har klart å hisse seg opp over innlegget mitt som handler om forskjell i muligheter for barn med spesielle behov - så tenker jeg de må gå inn i seg selv. Jeg skrev bare at den famlien ikke har andre "ekstrabehov" utover at barnet (som ikke er i barneskolealder engang lenger) for MYE hjelp/bistand/utstyr i deres kommune. Det må gjerne tolkes som misunnelse - men vi er provosert over forskjelssbehandlingen kommunene gir. Og da må man jo nevne sammenligningsgrunnlaget - som i vårt tilfelle er helt likt bortsett fra at vårt DS barn er endel år yngre.. Ikke rart man da blir velferdsflyktninger.. Det skulle vært lik praksis i alle kommuner - ikke at det skal ha betydning hvilken adresse man har for å få avlastning.. Men vi tar konsekvensene av sliks forskjellsbehandling videre til lokalpolitikere. Selv om vi trolig flytter ila 2022.. Anonymkode: f8660...c7c De skriver ikke hvilken kommune dere bor i? Anonymkode: d15e2...950
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Det virker som det er store forskjeller i kommunene rundt i Norge. Jeg tror hva man får hjelp til og hjelpemiddel er veldig personavhengig. Vi har en veldig dyktig ergoterapeut og fysioterapeut som skriver veldig gode søknader, så vi har fått innvilget alle hjelpemiddel vi har søkt om. Jeg tror du ha misforstått når du sier at barnet/ungdommen har fått utlånt utstyr av kommunen sitt lager. Man søker jo til NAV hjelpemiddelsentral og da blir jo hjelpemiddelet utlånt til barnet eller foreldrene selv, fra nav, ikke kommunen - ikke at det har så stor betydning sånn sett. Angående avlastning så skriver dere vell søknader om det selv. Jeg har fått gjennom alle søknader om avlastning som vi har søkt om. Har da lagt ved en døgnklokke der jeg beskriver i detalj hva vi gjør ekstra med barnet vårt utover hva som er normalt for et barn på samme alder. Dersom du får på løvemammaene sin nettside ligger det gode maler på søknader og døgnklokke. Dersom du er medlem kan du få hjelp av løvemammaene sine veiledere i din sak! Det skal sies at samarbeide med kommunene var helt jævlig i starten, kom ingen vei og fikk ikke hjelp. Men etterhvert har vi satt oss i respekt der og nå får vi hjelp…. Helt utrolig at det er sånn det er men… håper virkelig dere får den hjelpen dere behøver uten å måtte flytte! Anonymkode: 44ba2...6fc 2
Dynetrekket Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Hei. Jeg synes det er trist å høre at dere ikke får den hjelpen dere føler at dere har behov for. Har dere søkt avlastning og fått avslag på det? Da har dere fått et vedtak hvor det står informasjon om retten til å klage. Jeg vil absolutt anbefale å benytte seg av den retten. Da blir kommunen nødt til å gjøre en ny vurdering av saken deres, og hvis de da fremdeles ikke ønsker å gjøre om på utfallet, vil det gå videre til statsforvalteren (tidligere fylkesmannen) for behandling. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 (endret) Takk for svar. Nå blir det kanskje litt spesifikt - men burde vi kontakte Lillestrøm kommune før eller etter vi har flyttet dit? Og burde vi søke om "alt" på engang og referere til andre brukerer i kommunen -eller litt og litt? (avlastning hver 2 helg + + 1 dag i uka + noe ekstra sommeravlastning). Og er det samme konsulent som går igjennom ifht elektriske hjelpemidler? (Ville j vært en stor forde å få en konsulent å forholde seg til det hele med). Takk for svar ! Anonymkode: f8660...c7c Endret 7. mai 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Mvh Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Har dere søkt om avlastning ? Og vedrørende hjelpemidler så er det ergoterapeut som gjerne skriver søknaden. En får jo svært sjelden ting lagt til rette for seg uten kamp. Og hva vet du egentlig om dette barnet sine ekstra behov utenom selve grunndiagnosen ? Det er ikke alt alle sier til alle. Jeg regner med at dere også har en ergoterapeut og fysioterapeut inne rundt barnet som kan søke for dere. Anonymkode: 26c0b...5a1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #20 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 9.30): Har dere søkt om avlastning ? Og vedrørende hjelpemidler så er det ergoterapeut som gjerne skriver søknaden. En får jo svært sjelden ting lagt til rette for seg uten kamp. Og hva vet du egentlig om dette barnet sine ekstra behov utenom selve grunndiagnosen ? Det er ikke alt alle sier til alle. Jeg regner med at dere også har en ergoterapeut og fysioterapeut inne rundt barnet som kan søke for dere. Anonymkode: 26c0b...5a1 Tro meg - vi har søkt og klaget. Men blir ikke hørt. Det er derfor vi nå vurderer å flytte til lillestrøm (nei det barnet har ikke andre ekstra behov - vi stiller faktisk helt likt.) Anonymkode: f8660...c7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå