AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #21 Del Skrevet 4. mai 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye koster lappen nå? Anonymkode: bc0b8...a4a Vil variere veldig med antall kjøretimer man trenger. Alt det obligatoriske kommer på rundt 20 000, og så kommer kjøretimer i tillegg (700-900 kr per time). Snittet er visst nærmere 30 000 kroner. https://www.xn--kjresmart-m8a.no/pris/hva-koster-forerkort-klasse-b https://www.dinkjoreskole.no/priser/prisliste-bil-klasse-b/ Anonymkode: 3fe07...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #22 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er dyrt å ha bil og ta lappen, er det verdt det? Jeg er usikker, burde ta lappen men alt blir dyrere og jeg tenker at det er viktigere å spare penger til leilighet for eksempel. Hva mener du? Synes du det er verdt det? Anonymkode: f02d8...5d0 Sertifikat er førsteprioritet. Uten sertifikat så er det mange jobber som glipper for å kunne kjøpe leiligheten, uten sertifikat så er du avhengig av andre til den minste ting, alt fra flytting, ferier m.m. Med tid og stunder ønsker du deg kanskje barn. Hvem skal kjøre barnet på fritidsaktiviteter, hente det hjem fra fest, kjøre barnet til venner m.m. Sist men ikke minst, noe som jeg har reflektert over i det siste. Mannfolk (pensjonister) her i området er flinkere på å treffes på senteret eller en kafeteria, nettopp fordi de har den friheten å kjøre dit. Kvinnfolka må bli kjørt når de ønsker å være sosiale. Sertifikat er og blir en selvfølge, selv om du bor i en stor by, og det ikke er noe å si på kollektivtrafikken. Anonymkode: 0dbb2...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #23 Del Skrevet 4. mai 2022 Absolutt verdt pengene. Med lappen kunne jeg bosette meg 10 minutter unna sentrum til omtrendt halvparten av prisen. Skulle jeg kjøpt i sentrum så måtte jeg valgt en leilighet fremfor nå, som jeg har enebolig med hage. Jeg er ikke avhengig av en buss, jeg bestemmer selv når jeg skal gjøre hva, og jeg kan fint koble på en henger å kjøpe 'halve Ikea', om det er det som passer meg. Grøsser av tanken på å måtte mase på noen eller betale i dyre dommer hver gang jeg skulle kjøpt meg en kommode, feks. Eller hver gang bussen ikke går. Anonymkode: 42cdc...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #24 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vil variere veldig med antall kjøretimer man trenger. Alt det obligatoriske kommer på rundt 20 000, og så kommer kjøretimer i tillegg (700-900 kr per time). Snittet er visst nærmere 30 000 kroner. https://www.xn--kjresmart-m8a.no/pris/hva-koster-forerkort-klasse-b https://www.dinkjoreskole.no/priser/prisliste-bil-klasse-b/ Anonymkode: 3fe07...6d3 Jeg betalte 19,500 kr for 14 år siden, nå ser det ut til at kun det obligatoriske koster minst det... Anonymkode: 42cdc...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #25 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg betalte 26 000 kr for 20 år siden. Det var mye . Jeg lurer på om læreren lurte meg til å ha veldig mange kjøretimer for å tjene penger . Anonymkode: bc0b8...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #26 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hokksund, så litt gokk kanskje? 😄 Ts Anonymkode: f02d8...5d0 Litt? Veldig! Må huske at en gang var det ikke en by, men ei rundkjøring! (Klarte ikke dy meg, unnskyld!) Trenger ikke ha bil selvom man tar førerkort…. Men førerkort er kjekt å ha. Anonymkode: f99f8...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #27 Del Skrevet 4. mai 2022 Ingen tvil Anonymkode: f3b26...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #28 Del Skrevet 4. mai 2022 Det bli bare dyrere og dyrere ta den nå. Du trenger jo ikke ha bil fordi om du har lappen Anonymkode: caf2b...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #29 Del Skrevet 4. mai 2022 Det er absolutt verdt det. Om du ikke har bruk for det, vil nok merke det i fremtiden at lappen hadde vært kjekk å ha. Jeg stresset ikke med å ta lappen. Jeg tok den da jeg var 22 år (i fjor😆) og brukte vel ca. 25.000 kr. Jeg har ikke bil enda, men får låne av og til og det er utrolig deilig å ha lappen. Man føler seg mye friere og er ikke avhengig av andre. Som flere nevner er det kjekt å ha dersom du tenker å stifte familie etter hvert og at flere jobber også nå krever at man har lappen. Anonymkode: 5d521...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 4. mai 2022 #30 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er dyrt å ha bil og ta lappen, er det verdt det? Jeg er usikker, burde ta lappen men alt blir dyrere og jeg tenker at det er viktigere å spare penger til leilighet for eksempel. Hva mener du? Synes du det er verdt det? Anonymkode: f02d8...5d0 For meg var det absolutt verdt det, men jeg bor i en liten by med dårlig kollektiv tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #31 Del Skrevet 4. mai 2022 Uten tvil. Det er virkelig praktisk å kunne kjøre bil selvom du kanskje ikke har brukt for det akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #32 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye koster lappen nå? Anonymkode: bc0b8...a4a Rundt 30 000. Mer hvis man må ha mange kjøretimer på kjøreskolen. Anonymkode: fa387...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #33 Del Skrevet 4. mai 2022 For meg har det ikke vært verdt det fordi jeg er livredd, er blakk og sparer til hus. Jeg har en jobb som ikke krever førerkort, skal ikke ha barn, har samboer som har lappen, bor relativt sentralt (selv om jeg bruker 80 minutter på jobbreise, det er litt kjipt men klarer meg).. Så tenker jeg uansett at det jeg sparer inn på å ikke betale førerkort, bil, forsikring, bom og avgifter er mye mer enn hvis jeg en dag må leie noen inn til å gjøre boss for meg eller flytting osv, det er jo ikke så ofte så det lønner seg med stor margin. Hvis man plutselig får behov så er det jo ikke verre enn å ta lappen heller. Anonymkode: eedbf...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #34 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det kommer helt an på hvor du bor! Og om du har barn. Hvis du tenker å få barn i fremtiden, bør du sørge for å ha lappen før det. Anonymkode: fa387...888 Hvorfor må hun det? Jeg har to barn, vi har aldri hatt bil. Har klart oss utmerket. Anonymkode: e07f4...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #35 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må hun det? Jeg har to barn, vi har aldri hatt bil. Har klart oss utmerket. Anonymkode: e07f4...82b Om Dee er praktiske hverdager med barn uten lappen og bil kommer veldig an på hvor man bor og hvilke aktiviteter barna etterhvert driver med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #36 Del Skrevet 4. mai 2022 Ikke i Oslo Anonymkode: 9bcc2...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #37 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg tok det siden jeg trenger det av og til i jobb sammenheng, så er jobben også på bygda. Så du for se behovet ditt både nå og i framtiden. Jeg tok den ikke før jeg "måtte" og da var jeg 37. Anonymkode: 7a2c8...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 4. mai 2022 #38 Del Skrevet 4. mai 2022 Ja,absolutt. Fri som fuglen,kan kjøre hvor og når jeg vil. Eneste hinderet er de sinnsyke dieselprisene nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #39 Del Skrevet 4. mai 2022 Takk for alle svarene Ts. Anonymkode: f02d8...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #40 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mye koster lappen nå? Anonymkode: bc0b8...a4a Betalte rundt 32000 og jeg hadde ikke mer kjøretimer enn de obligatoriske da jeg øvelseskjørte mest privat. Kjøretimer er blitt ganske dyrt i senere tid. Tok lappen i april. Anonymkode: 7a2c8...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå