AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Del Skrevet 3. mai 2022 Det er dyrt å ha bil og ta lappen, er det verdt det? Jeg er usikker, burde ta lappen men alt blir dyrere og jeg tenker at det er viktigere å spare penger til leilighet for eksempel. Hva mener du? Synes du det er verdt det? Anonymkode: f02d8...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. mai 2022 #2 Del Skrevet 3. mai 2022 For meg var det absolutt verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 3. mai 2022 #3 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er dyrt å ha bil og ta lappen, er det verdt det? Jeg er usikker, burde ta lappen men alt blir dyrere og jeg tenker at det er viktigere å spare penger til leilighet for eksempel. Hva mener du? Synes du det er verdt det? Anonymkode: f02d8...5d0 Kommer helt an på om du bor midt i Oslo eller langt uti gokk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #4 Del Skrevet 3. mai 2022 Det kommer helt an på hvor du bor! Og om du har barn. Hvis du tenker å få barn i fremtiden, bør du sørge for å ha lappen før det. Anonymkode: fa387...888 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Del Skrevet 3. mai 2022 rampeguri skrev (Akkurat nå): Kommer helt an på om du bor midt i Oslo eller langt uti gokk. Hokksund, så litt gokk kanskje? 😄 Ts Anonymkode: f02d8...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 3. mai 2022 #6 Del Skrevet 3. mai 2022 Definitivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 3. mai 2022 #7 Del Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hokksund, så litt gokk kanskje? 😄 Ts Anonymkode: f02d8...5d0 Kommer an på kollektivtrafikken, men vil si at det kan lønne seg å ha lappen. Du trenger nødvendigvis ikke å ha bil - det går jo an å leie om du en sjelden gang har behov. Jeg bor midt i Elverum med lappen uten bil. I det daglige går det greit, men byr på noen utfordringer innimellom, spesielt siden jeg har unger. Faren deres har bil da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Del Skrevet 3. mai 2022 Veldig verdt det! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det før! Anonymkode: 30526...5b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg gadd ikke da jeg bodde i Oslo, syntes ikke det var verdt pengene. Men så fikk jeg det betalt via jobben, og jeg trives så utrolig med å kjøre at jeg skulle ønske jeg hadde tatt lappen 10 år tidligere! Anonymkode: 68152...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg tok lappen da jeg var 18 og har aldri angret. Anonymkode: 84642...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 3. mai 2022 #11 Del Skrevet 3. mai 2022 Kommer helt an på hvor du bor. Jeg tok lappen to dager etter jeg ble atten, og er helt avhengig av å kjøre bil. Men ikke alle har over to mil til jobb og så og si ingen muligheter for kollektivtransport. 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 3. mai 2022 #12 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) Ja, jeg synes det. Jeg bor i by nå og har ikke egen bil, men jeg leier bil av og til når jeg skal spesielle ting eller har ting og kaste eller hente for eksempel. Pleier å planlegge litt sånn at jeg gjør flere ting mens jeg har bilen. Så veldig greit å ha lappen. Jeg har ikke så mange å spørre om de kan hjelpe med ditt og datt. Bodde mer landlig tidligere og da måtte jeg ha lappen. Så alt i alt så var det verdt det og man må også tenke på at man har lappen i mange år så det er ikke den som koster mest sånn i det store og det hele. Endret 3. mai 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #13 Del Skrevet 3. mai 2022 Det kan stå om en jobb, enkelte stillinger krever førerkort. Anonymkode: d3090...c1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. mai 2022 #14 Del Skrevet 4. mai 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er dyrt å ha bil og ta lappen, er det verdt det? Mange arbeidsgivere og stillinger foretrekker at ansatte har førerkort. Kommer selvfølgelig an på yrket man har valgt. Men om man som ingeniør plutselig blir innkalt til et møte på byggeplass pga. et problem er det kjekt å kunne kjøre avgårde. Eller om man får barnehageplass litt vel langt unna huset. Jeg ville brukt halvannen time på å ta kollektivt hjemmefra til barnehagen. Og like lang tid til kontoret. Og halvannen time fra kontoret til barnehagen og rundt en time og kvarter hjem. Totalt 5 timer og 3 kvarter. Blir lange dager på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hokksund, så litt gokk kanskje? 😄 Ts Anonymkode: f02d8...5d0 Bor i Kongsberg selv, og kunne aldri, aldri klart meg uten lappen 😅 Vil ikke tro det er mye bedre i Hokksund, men du er kanskje heldig med å ha alt av aktiviteter og kjente rett i nærheten/med grei bussforbindelse? Særlig med barn, dyr og sånt så hadde det vært så utrolig mye mer styr med buss + måtte droppet sikkert halvparten av det vi gjør pga ikke-eksisterende eller tidkrevende bussruter. Bare da jeg leverte bilen på verkstedet fem minutter kjøring unna tok det faktisk en time å reise hjem igjen... Nei, kunne klart meg uten bil i Oslo, men også det er så vidt 🙂 Anonymkode: c4f4b...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Del Skrevet 4. mai 2022 Hvor mye koster lappen nå? Anonymkode: bc0b8...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. mai 2022 #17 Del Skrevet 4. mai 2022 (endret) For meg var det verdt det. Tok den som 18-19 åring og har etter det aldri vært avhengig av noe kollektivt transport eller andre for å komme frem og tilbake dit jeg skal. Så min mening er at det er verdt det. Det er gøy og befriende og kunne kjøre hvor du vil og når du vil. Ikke være avhengig av kollektiv transport. Det er så deilig😍 Endret 4. mai 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg tok lappen da jeg var 18, for 10 år siden. Jeg har venner som den gangen de fylte 18 sa "gidder ikke ta lappen nå, venter til jeg har råd eller det blir billigere". Nå 10 år senere har lappen blitt nesten dobbelt så dyr (har jeg skjønt) og de venter fremdeles på lavere pris 😂 Mitt råd er derfor, ta lappen (helst i går) om du tror at du noen gang vil ønske å kjøre bil. Har du ikke behov for lappen akkurat nå så har du det kanskje om 10-20-30 år. Anonymkode: 3fe07...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 4. mai 2022 #19 Del Skrevet 4. mai 2022 Veldig verdt det om du bor utafor ring 1 i Oslo. Og særlig hvis andre ofte må skysse deg hit og dit. Jeg har en bekjent som sier at han ikke trenger lappen fordi han alltid får sitte på med andre...skulle hatt juling 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 4. mai 2022 #20 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg tok lappen noen dager etter jeg fylte 18, og har ikke angret, til tross for at jeg mesteparten av tiden har bodd sentrumsnært. Ting kan snu senere i livet. Plutselig flyttet jeg ut av byen med samboer, og da ble bil en nødvendighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå