Gå til innhold

USA: Stor sannsynlighet for at retten til abort forsvinner.


Tanuki

Anbefalte innlegg

Tjueto skrev (19 timer siden):

Man blir ikke gravid hvis man ikke har sex. 

Hørt om voldtekt? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

magic carpet skrev (17 timer siden):

Kvinner klarer virkelig ikke å ta noe som helst ansvar for sine handlinger i livet, de er villige til å drepe babyer kun fordi de vil ha muligheten til å hore rundt. Det er ingen menneskerett å ha sex, knip igjen beina.

Igjen, hørt om voldtekt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (12 timer siden):

Det vil være et stort tilbakesteg i kampen for kvinners rett til å bestemme over sin egen kropp og sitt eget liv. Det vil gå tilbake til «kloke koner» og strikkepinner og desperate gravide som tar farlige aborter i det skjulte. Slik det var i tiden før selvbestemmelse.

Det vil bli født mange fattige, uønskede barn.  De som har nok penger, kan jo bare dra «på ferie» til en annen stat, evt. utland og få ordnet problemet.

God inntektskilde for adopsjonsbransjen i USA som er big business. Og for å fylle opp fengslene der borte, som også er big business. 

 

Ikke tro at dette handler om barnets beste. De gir faen i barnet etter at det er født.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 4.5.2022 den 13.15):

Jeg må bare se på det med et skråblikk, at alle som i USA kommer med innlegg om at retten til abort er en grunnleggende lov, vet plutselig hva en kvinne er.

Det er ingen som har sagt, skrevet på twitter eller holdt opp en plakat: "Menstruerende skal ha retten til å bestemme over egen kropp!" Eller "Ikke prøv å bestemme over min kropp med vagina." eller at "Menn med vagina, kjemp for retten til abort".

Nå er det en rettighet for kvinner, og ingen bruker et annet ord.

Så sent som 2. mai leste jeg om en tweet fra Dr. Michelle Morse, chief medical officer, Department of Health, som kalte fødende for "birthing persons".

Bare for noen uker siden, sa en ny kandidat til Høyesterett at hun ikke kunne svare på hva en kvinne var, for hun var ikke en biolog.

Ah ja, transhat. Takk for at du bekrefter alle mine fordommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (22 timer siden):

Slik Roe vs Vade ble utformet, er det ikke noe beskyttelse for fosteret så lenge det er i magen. Uansett om det er uke 15 eller uke 

Jeg mener at fosteret også har rettigheter, og andre europeeiske land hadde ikke en slik lov om selvbestemt fjerning av en tvilling da Norge innførte det i 2016. Det var en veldig kontroversiell beslutning. Og det var nok av faglig støtte til å innføre en nemd igjen.

 

Så lenge fosteret er et FOSTER og i kvinnens mage, så burde det ikke ha rettigheter. Å gi det rettigheter fjerner samtidig rettigheten kvinnen har over egen kropp. Kvinnen blir redusert til en rugemaskin!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (6 timer siden):

Fordi konsekvensene av uønskede graviditeter og tenåringsgraviditeter går utover et uskyldig barn og hele samfunnet. USA bærer store sosiale konsekvenser av at unge jenter føder barn før de har fullført en utdannelse, og det skaper en ond sirkel som påvirker hele samfunnet. 

Å vokse opp som et barn som egentlig ikke var ønsket av mor er en beinhard oppvekst som i snitt ikke fører til noe godt i det hele tatt. 14 000 aborter er en bagatell i forhold til disse konsekvensene.

 

 

 

 

Å bli tvunget til å bære frem et barn er helt for jævlig! 

Men dette blir helt baklengs. Da jobber man jo for å få bukt med symptomet og ikke årsaken til problemet. "Vi må la folk få rane butikker, for om ikke de får lov til det, raner de nok banker istede!!"

Det er jo ikke et gyldig argument for å tillate abort. Gi meg noe vitenskapelig håndfast.

 

 

Hva med å heller la være å lage barnet? Nei Gud forby! Da går vi jo glipp av nytelse, ikke sant?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

Så lenge fosteret er et FOSTER og i kvinnens mage, så burde det ikke ha rettigheter. Å gi det rettigheter fjerner samtidig rettigheten kvinnen har over egen kropp. Kvinnen blir redusert til en rugemaskin!

Når et barn vokser i magen, er hun per definisjon en "rugemaskin". Hun har iallefall satt seg frivillig i den posisjonen at en penis har havnet i henne. Det kan få leie konsekvenser. Og det bør kvinner være forberedt på dersom de velger å ha sex.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap. Hvis jeg bodde i en av de statene hadde jeg flyttet til en mer kvinnevennlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

Igjen, hørt om voldtekt?

Så 14.000 aborter skjer hvert år pga abort?? Det rimer ikke helt med statistikken på voldtekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

God inntektskilde for adopsjonsbransjen i USA som er big business. Og for å fylle opp fengslene der borte, som også er big business. 

 

Ikke tro at dette handler om barnets beste. De gir faen i barnet etter at det er født.

 

Vinterjenta skrev (2 timer siden):

Ah ja, transhat. Takk for at du bekrefter alle mine fordommer. 

 

Du kommer jo ikke med et eneste logisk og fornuftig argument. Har du noe som helst faktabelegg for å si at adoptivbransjen der borte gjør masse penger på dette?

 

Og...transhat?!? Leste du den samme posten jeg leste?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Når et barn vokser i magen, er hun per definisjon en "rugemaskin". Hun har iallefall satt seg frivillig i den posisjonen at en penis har havnet i henne. Det kan få leie konsekvenser. Og det bør kvinner være forberedt på dersom de velger å ha sex.

Da mener du nok også at en mann som har gjort en kvinne gravid har satt seg selv i den situasjonen og må være forberedt på leie konsekvenser i form av barnebidrag i 18+ år hvis hun ønsker å beholde barnet. Bra.

Når det gjelder aborter vil nok tallene fortsette å være nesten like høye som nå selv om det kommer et forbud. Kvinnene vil bare få det gjort i andre stater eller med mer risikofylte metoder enn nå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Men dette blir helt baklengs. Da jobber man jo for å få bukt med symptomet og ikke årsaken til problemet. "Vi må la folk få rane butikker, for om ikke de får lov til det, raner de nok banker istede!!"

Det er jo ikke et gyldig argument for å tillate abort. Gi meg noe vitenskapelig håndfast.

 

 

Hva med å heller la være å lage barnet? Nei Gud forby! Da går vi jo glipp av nytelse, ikke sant?

Nå er vel abort også et symptom.

Seksualitet er en grunnleggende mennesklig funksjon som plugger rett forbi enhver rasjonalitet, så skal man bli kvitt uønskede aborter, må man begynne med hvorfor disse svangerskapene oppstår.

(Ikke i betydning av penis i vagina, men hvordan man hadde penis i vagina på en måte som var ubeskyttet uten å vite risikoen , og ta konsekvensene med etterprevensjon.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbud mot abort er absurd, og det samme er de mest liberale lovene i USA der abort tillates til og med tredje trimester. Jeg synes norsk lov er god på dette. 12 uker og 18 uker med nemnd er greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (2 timer siden):

Når et barn vokser i magen, er hun per definisjon en "rugemaskin". Hun har iallefall satt seg frivillig i den posisjonen at en penis har havnet i henne. Det kan få leie konsekvenser. Og det bør kvinner være forberedt på dersom de velger å ha sex.

Veldig fascinerende å treffe på en ekstremist av dette kaliberet. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (3 timer siden):

Når et barn vokser i magen, er hun per definisjon en "rugemaskin". Hun har iallefall satt seg frivillig i den posisjonen at en penis har havnet i henne. Det kan få leie konsekvenser. Og det bør kvinner være forberedt på dersom de velger å ha sex.

Det har ikke nødvendigvis gjort det frivillig nei, det er noe som heter voldtekt skjønner du … og hva med barn/mindreårige som ikke har skjønt slike konsekvenser ( tenåringsgraviditeter er et stort problem i USA ) .  Og fedrene blir ikke stilt til ansvar for å måtte passe barn som kommer til verden på den måten så hvorfor skulle mødrene gjøre det ? Hva med de som gjorde noe dumt og ikke tenkte på konsekvensene … Skal det da gå utover barnet ved å la det bli født inn i en dritt situasjon ?  Hva med de som blir gravide  som ikke har kapasitet mentalt eller  økonomisk eller av andre grunner ikke kan ta seg av barnet? Det nytter ikke bare si at det skulle du tenkt på før for det går utover ungen … 
 

Jeg er resultat av voldtekt ( i følge min mor ) , født til foreldre som var alt for unge og ikke ønsket å bli foreldre . Jeg har flere ganger ønsket at min mor tok abort. Disse barna som ikke er ønsket kommer ikke til å få en bra og trygg oppvekst. 

 

 

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Druid skrev (22 timer siden):

Nå er vel abort også et symptom.

Seksualitet er en grunnleggende mennesklig funksjon som plugger rett forbi enhver rasjonalitet, så skal man bli kvitt uønskede aborter, må man begynne med hvorfor disse svangerskapene oppstår.

(Ikke i betydning av penis i vagina, men hvordan man hadde penis i vagina på en måte som var ubeskyttet uten å vite risikoen , og ta konsekvensene med etterprevensjon.)

Alle over 10 år vet idag at sex kan føre til graviditet. ALLE vet. Vi får det inn via skole, samfunn og media. Det finnes ingen unnskyldning for unge og droppe prevensjon idag. Det står jeg for.

 

Vinterjenta skrev (21 timer siden):

Veldig fascinerende å treffe på en ekstremist av dette kaliberet. 

 

Det er ikke ekstremt å forsvare et forsvarsløst barn som ikke har en stemme! Det er sund fornuft! Om slepphendte kvinner og deres partnere tok mer ansvar, hadde vi sluppet hele abort diskusjonen. Det er ikke jeg som er ekstrem. Dere eier ikke skam i livet.

 

FruR skrev (20 timer siden):

Det har ikke nødvendigvis gjort det frivillig nei, det er noe som heter voldtekt skjønner du … og hva med barn/mindreårige som ikke har skjønt slike konsekvenser ( tenåringsgraviditeter er et stort problem i USA ) .  Og fedrene blir ikke stilt til ansvar for å måtte passe barn som kommer til verden på den måten så hvorfor skulle mødrene gjøre det ? Hva med de som gjorde noe dumt og ikke tenkte på konsekvensene … Skal det da gå utover barnet ved å la det bli født inn i en dritt situasjon ?  Hva med de som blir gravide  som ikke har kapasitet mentalt eller  økonomisk eller av andre grunner ikke kan ta seg av barnet? Det nytter ikke bare si at det skulle du tenkt på før for det går utover ungen … 
 

Jeg er resultat av voldtekt ( i følge min mor ) , født til foreldre som var alt for unge og ikke ønsket å bli foreldre . Jeg har flere ganger ønsket at min mor tok abort. Disse barna som ikke er ønsket kommer ikke til å få en bra og trygg oppvekst. 

 

 

🙄 Jeg skrev jo det. 14.000 aborter per år i norge aleine er IKKE voldtekter og konsekvens av ufrivillig sex! Er det voldtekt blir jo saken en helt annen og da har jeg forståelse for at kvinner ønsker å gjøre det. Gjør lovverket for ansvar strengere! For begge kjønn.

Abort har blitt en form for prevensjon for kvinner som ikke tar vanlig prevensjon alvorlig nok. Det er sannheten. Det er ille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (23 minutter siden):

Alle over 10 år vet idag at sex kan føre til graviditet. ALLE vet. Vi får det inn via skole, samfunn og media. Det finnes ingen unnskyldning for unge og droppe prevensjon idag. Det står jeg for.

 

Det er ikke ekstremt å forsvare et forsvarsløst barn som ikke har en stemme! Det er sund fornuft! Om slepphendte kvinner og deres partnere tok mer ansvar, hadde vi sluppet hele abort diskusjonen. Det er ikke jeg som er ekstrem. Dere eier ikke skam i livet.

 

🙄 Jeg skrev jo det. 14.000 aborter per år i norge aleine er IKKE voldtekter og konsekvens av ufrivillig sex! Er det voldtekt blir jo saken en helt annen og da har jeg forståelse for at kvinner ønsker å gjøre det. Gjør lovverket for ansvar strengere! For begge kjønn.

Abort har blitt en form for prevensjon for kvinner som ikke tar vanlig prevensjon alvorlig nok. Det er sannheten. Det er ille.

Du skjønner at hvis abort er ulovlig så kommer veldig mange kvinner til å skade  seg ved å stikke strikkepinner opp der i desperasjon …. Dette er tragedier som lovforbudet vil skape… 
 

Å gjennomgå en abort er ganske tøft for kroppen så det er ikke en måte noen vil foretrekke å bruke som prevensjon nei … 

Du svarer heller ikke på det jeg skriver om vi er flere som er født av foreldre som ikke ville eller ikke var istand til å ta ansvar fir oss eller være glad i oss som har lidd stort pga det og at som et slik barn så har jeg mange ganger tenkt at det var bedre om jeg ikke ble født … 


 

De kommer jo ikke til å endre lovverket for ansvar og hvis de gjorde det så er det ikke bra for barnet at foreldre som ikke vil hadde blir tvunget til å de . Barn merker sånt . …. 
 

Du sier at lær alle at sex fører til barn .. vel kåte tenåringer har sex alikevel … dessuten så er de konservative kreftene som er mot abort i usa de samme som er i mot sexual undervisning i skole… 

 

Jeg prøvde å Google men fant ingen statestikk på hvor stor andel av aborter som blir gjort som skyldes voldtekt … uansett så vil jeg understreke det jeg sa om at et barn fortener  å slippe å bli født til foreldre som ikke kan eller vil eller er i stand til å ta vare på det . 

Endret av FruR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (2 timer siden):

Du skjønner at hvis abort er ulovlig så kommer veldig mange kvinner til å skade  seg ved å stikke strikkepinner opp der i desperasjon …. Dette er tragedier som lovforbudet vil skape… 
 

Å gjennomgå en abort er ganske tøft for kroppen så det er ikke en måte noen vil foretrekke å bruke som prevensjon nei … 

Du svarer heller ikke på det jeg skriver om vi er flere som er født av foreldre som ikke ville eller ikke var istand til å ta ansvar fir oss eller være glad i oss som har lidd stort pga det og at som et slik barn så har jeg mange ganger tenkt at det var bedre om jeg ikke ble født … 


 

De kommer jo ikke til å endre lovverket for ansvar og hvis de gjorde det så er det ikke bra for barnet at foreldre som ikke vil hadde blir tvunget til å de . Barn merker sånt . …. 
 

Du sier at lær alle at sex fører til barn .. vel kåte tenåringer har sex alikevel … dessuten så er de konservative kreftene som er mot abort i usa de samme som er i mot sexual undervisning i skole… 

 

Jeg prøvde å Google men fant ingen statestikk på hvor stor andel av aborter som blir gjort som skyldes voldtekt … uansett så vil jeg understreke det jeg sa om at et barn fortener  å slippe å bli født til foreldre som ikke kan eller vil eller er i stand til å ta vare på det . 

Jeg kan garantere deg med 500% sikkerhet at 14.000 aborter i året ikke skyldes voldtekter eller ufrivillig sex.

Jeg syntes ikke "ja men tenk om noen bruker strikkepinner fordi abort blir ulovlig" er et gyldig argument. Hvorfor har vi da forbud mot så mye annet? Må vi fjerne alle forbud da i tilfelle noen vil ty til farligheter for å omgå lovverket?

Seksualundervisningen i skolen må bli langt bedre! Dediker mye tid på å lære ungdommen konsekvensene av et seksualliv uten kontroll. Alle vet hva en graviditet medfører for en ung jente. Jeg har selv vært tenåring og steinkåt. Men vi har evne til å ta beslutninger tross alt.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louisiana stemmer allerede over kriminalisering av bruk av spiral, med å stevne kvinner for mord ved bruk. 

Så der er konsekvensene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...