Gå til innhold

Hvordan fikk dere råd til bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye som koster når man arrangerer bryllup. Mat, drikke, lokale, kjole, fotograf, ringer, brudebukett, frisør, invitasjoner, takkekort, bryllupskake, bordkort, lys og servietter osv. Uansett om man prøver å gjøre mye selv og velge rimelige løsninger, så blir det dyrt for den ene dagen! 

Spørsmålet er, hvordan fikk DU råd? Sparte lenge, tok lån, foreldre betalte, brukte arv, hadde 100.000 ekstra stående på konto..? 

Anonymkode: c4323...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brukte vel 170 

dette var i 2015

Mannen tjener godt, 

Anonymkode: 59634...c1c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ ikke ha et dyrt bryllup.Kunne ikke falt meg inn å ta opp lån til det. Har alltid buffer og hadde brukt av den. 

Anonymkode: b534f...ab2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mye som koster når man arrangerer bryllup. Mat, drikke, lokale, kjole, fotograf, ringer, brudebukett, frisør, invitasjoner, takkekort, bryllupskake, bordkort, lys og servietter osv. Uansett om man prøver å gjøre mye selv og velge rimelige løsninger, så blir det dyrt for den ene dagen! 

Spørsmålet er, hvordan fikk DU råd? Sparte lenge, tok lån, foreldre betalte, brukte arv, hadde 100.000 ekstra stående på konto..? 

Anonymkode: c4323...51b

Lite bryllup. Brukte 40.000. Sparte i ett år 

Anonymkode: 30480...052

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, trenger ikke alt det for å bli gift :) å bli gift kan være gratis, så kommer det an på feiringen.

Vi giftet oss i rådhuset. Dro og tok bilder, og så gikk vi på restaurant og spiste med de nærmeste. 

Betalte for fotograf, antrekk for han (jeg hadde bunad), brudebukett, mat og drikke, ringer. Jeg sminket meg selv og en venninne ordnet håret mitt.

Vi la mest penger i mat, så ringer, så fotograf. Det betydde mest for oss. Vi sparte, ville aldri startet ekteskapet med å ta opp lån for bryllupsfesten.

Har du ikke råd så spar, kutt ned på utgifter i hverdagen. 

Anonymkode: 8edd3...bc5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et budsjett på 35 000, de pengene sparte vi opp fort. Dette inkluderte også flybilletter og hotell, siden vi giftet oss i mannens hjemland. (I Norden, så ikke langt unna) Var helt uaktuelt for oss å bruke 100 000+ på EN dag. 

Anonymkode: 9c753...020

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neida, trenger ikke alt det for å bli gift :) å bli gift kan være gratis, så kommer det an på feiringen.

Vi giftet oss i rådhuset. Dro og tok bilder, og så gikk vi på restaurant og spiste med de nærmeste. 

Betalte for fotograf, antrekk for han (jeg hadde bunad), brudebukett, mat og drikke, ringer. Jeg sminket meg selv og en venninne ordnet håret mitt.

Vi la mest penger i mat, så ringer, så fotograf. Det betydde mest for oss. Vi sparte, ville aldri startet ekteskapet med å ta opp lån for bryllupsfesten.

Har du ikke råd så spar, kutt ned på utgifter i hverdagen. 

Anonymkode: 8edd3...bc5

Godt å høre at noen greier å ha et slik syn på det. Altfor mye overdådig syns jeg. 

Anonymkode: b534f...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi hadde et budsjett på 35 000, de pengene sparte vi opp fort. Dette inkluderte også flybilletter og hotell, siden vi giftet oss i mannens hjemland. (I Norden, så ikke langt unna) Var helt uaktuelt for oss å bruke 100 000+ på EN dag. 

Anonymkode: 9c753...020

vi hadde ikke EN dag..

hadde 4 dagers feiring

Anonymkode: 59634...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 60k, hvorav 15k var til åpen bar. Bryllup med 28 gjester. Giftet oss på Rådhuset og hadde selve festen dagen etterpå i leid lokale med mat inkludert. 

Anonymkode: 694e5...596

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye bryllupet mitt kostet, men det kan ikke ha vært særlig mye.

Vi gifta oss på Rådhuset, en venn tok bryllupsbiler, deretter hadde vi en liten fest med forlovere og to vennepar hjemme hos oss. Sminke og hår ordna jeg selv. Kjolen var en helt enkel hvit sommerkjole.

Anonymkode: 9df6e...23d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 140. Det tok vi fra sparekonto, Itilleg til at vi fikk generøse gaver fra mine og hans foreldre.

Anonymkode: 88014...bb0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gratis å gifte seg. 

Det som koster noe, er jo feiringa. Men man må ikke feire, og man må i alle fall ikke ha en stor fest. Mange som tar middag med forloverne, f.eks. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 20000 på ALT! Klær, ringer, mat. Vi giftet oss på rådhuset. Har lite familie og få venner. Men for en fantastisk, intim og bra dag det ble! 

Anonymkode: 1ff07...3c3

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte 200.000,-. Vi brukte sparepenger , og så hjalp mine foreldre oss. Bryllupet vårt ble et Drømmebryllup ❤️

Anonymkode: 6fd43...a4d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagefest med partytelt. Ønske dere i gave at gjester tar selv drikke med. 
Digitalt takke- og invitasjons kort
Brukt kjole
Hobbyfotograf
Lys og servietter - IKEA
Venninne som setter opp håret

Anonymkode: d3ce4...2b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye som koster når man arrangerer bryllup. Mat, drikke, lokale, kjole, fotograf, ringer, brudebukett, frisør, invitasjoner, takkekort, bryllupskake, bordkort, lys og servietter osv. Uansett om man prøver å gjøre mye selv og velge rimelige løsninger, så blir det dyrt for den ene dagen! 

Spørsmålet er, hvordan fikk DU råd? Sparte lenge, tok lån, foreldre betalte, brukte arv, hadde 100.000 ekstra stående på konto..? 

Anonymkode: c4323...51b

Sang på gata med mannen min. Han spilte gitar, jeg sang, og da fikk jeg øvd på spansken min i tillegg. Noen ganger dansa vi tango, mens folk kasta penger i hatten. Da fikk vi råd til et lite bryllup. ❤️ 

Anonymkode: ad441...570

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar til dere som svarer på spørsmålet 😄 

Jeg vet selvfølgelig at man ikke MÅ ha brudekjole eller gjester eller noe som helst. Jeg ba heller ikke om tips til hvordan gjøre bryllup på budsjett. 

Anonymkode: c4323...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa betalte mye, vi betalte resten. 100 gjester, ca. 150.000kr for 10 år siden. 

Anonymkode: e5c43...917

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde maten selv, hadde koldtbord. Vi, og nær familie, bakte kaker. 

Giftet oss i bunad. 

Litt usikker på hva vi brukte. Tror vi brukte rundt 3000 på mat og drikke og blomster osv. Og så en slant på ringene. 

Var 35 gjester. 

For oss var dette den rette måten å feire dagen på. 

Anonymkode: 3ffab...e9e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ca 120-150 k. Vi bare betalte etterhvert som utgiftene kom. Vi brukte fem mnd fra forlovelse til bryllup, så vi betalte vel ca 20-30 k «ekstra» hver mnd.

Anonymkode: 44cb8...7e4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...