Gå til innhold

Så mye fatshaming her - blir nesten litt nervøs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung kvinne med ganske god selvtillit, og en god del selvinnsikt. Jeg vet jeg er stor. Jeg er 173cm og 127kg sist jeg sjekket. Jeg sjekker ikke ofte, heller, men så lenge jeg kan gjøre det jeg vil, så er det ikke et problem. Uansett: når jeg ser tråd etter tråd om "feite damer som ikke eier selvkontroll" eller "feite folk koster samfunnet så mye", eller at vi rett og slett er "ekle", så blir jeg litt trist. Tingen er nemlig at jeg er sykepleier. Hadde du fått angst om tjukke meg kom og skulle hjelpe deg om du var syk? Tenker du virkelig at alle overvektige er late og mangler selvkontroll?

Anonymkode: 40602...538

  • Liker 5
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ❤️ 

Anonymkode: f55e7...b58

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er feit selv jeg så jeg vet godt at dette med overvekt ikke alltid har så mye med selvkontroll å gjøre eller latskap. Er mye som kan ligge bak overvekten, alt fra sykdom til gener og miljø. Her på kg så kommer jo dritten lett fram, mye som samler seg her og de med størst issues er ofte de som er best på fatshaming, noe må man jo gjøre for å føler seg bedre tenker jeg og da er det vel lett kaste dritt på andre. Uansett, kg er kg og det er begrenset hvor seriøst man skal ta ting her inne...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett er dessverre fullt av surmaga folk som tror at folkeskikk ikke gjelder når man er anonym. De evner ikke å forstå at det sitter ekte mennesker på den andre siden som har sitt å stri med. Å jeg vet at de som måtte føle seg truffet gir faen i at noen mener slik om de, så jeg har ikke store forhåpningene om at de endrer oppførsel, men man må være klar over de og klare å gi faen. 

Anonymkode: d25db...ac5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider