AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Trenger desperat hjelp!! Hva hadde dere gjort hvis dere fant ut at sønnen deres (18år) hadde slått kjæresten sin (17år). Skjedde for en time siden og jeg observerte det bare fra en avstand så ingen av de vet at jeg så det. Rakk ikke gripe inn i situasjonen eller noe fordi han satt seg i bilen kort tid etterpå og hun gikk fort vekk. De har vært sammen i 6 måneder og hun er virkelig helt fantastisk. Har alltid hatt inntrykk av at han er veldig forelsket i henne og utrolig redd for å miste det de har. Jeg ble så utrolig sjokket fordi sønnen min er alt annet enn voldelig. Han er veldig omsorgsfull, snill og veldig oppegående samt moden for alderen. Det var ikke sånn at han slo henne ned, men det så ut som at de kranglet og så fiket han hardt til henne i ansiktet. Kommer selvfølgelig til å kjefte masse på han når han kommer hjem, men aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Må jo ha vært en grunn til at han slo henne. Burde jeg snakke med henne alene også? Høre om det har skjedd før? Hva ville dere gjort? Anonymkode: abebf...21d 3 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 28. april 2022 Snakk med henne og si at hun ikke skal finne seg i dette. Ingenting unnskylder bruk av vold. Hun kan faktisk anmelde og du kan vitne for henne. Anonymkode: db033...243 124 5 18
Gjest Hottentått Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Ville absolutt snakket med henne alene ja! Virkelig. Og være forberedt på både anmeldelse og brudd. Håper hun får støtte til å komme seg ut av det forholdet.
NiceOrNothing Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger desperat hjelp!! Hva hadde dere gjort hvis dere fant ut at sønnen deres (18år) hadde slått kjæresten sin (17år). Skjedde for en time siden og jeg observerte det bare fra en avstand så ingen av de vet at jeg så det. Rakk ikke gripe inn i situasjonen eller noe fordi han satt seg i bilen kort tid etterpå og hun gikk fort vekk. De har vært sammen i 6 måneder og hun er virkelig helt fantastisk. Har alltid hatt inntrykk av at han er veldig forelsket i henne og utrolig redd for å miste det de har. Jeg ble så utrolig sjokket fordi sønnen min er alt annet enn voldelig. Han er veldig omsorgsfull, snill og veldig oppegående samt moden for alderen. Det var ikke sånn at han slo henne ned, men det så ut som at de kranglet og så fiket han hardt til henne i ansiktet. Kommer selvfølgelig til å kjefte masse på han når han kommer hjem, men aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Må jo ha vært en grunn til at han slo henne. Burde jeg snakke med henne alene også? Høre om det har skjedd før? Hva ville dere gjort? Anonymkode: abebf...21d Det fins ingen grunn god nok til å slå noen! Jeg hadde først å fremst ringt henne , å fått hennes versjon . Så hadde jeg tatt han så grundig for meg , at han husker det resten av livet . Lykke til . 35 1 10
Populært innlegg Maskulino Skrevet 28. april 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 28. april 2022 Be henne anmelde. Gutten din har enda en sjanse til å korrigere atferden sin for voksenlivet. Men da må idioten få en korreks nå. 65 3 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 28. april 2022 «Han er alt annet enn voldelig». Her tar du åpenbart feil. Det er utrolig grovt å slå noen i ansiktet. Anonymkode: 32b8d...639 128 1 14
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Han er alt annet enn voldelig». Her tar du åpenbart feil. Det er utrolig grovt å slå noen i ansiktet. Anonymkode: 32b8d...639 Mammaspråk vet du. For en gangs skyld tror jeg at TS ikke troller. Anonymkode: e9f0d...7ba 11
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #8 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ble så utrolig sjokket fordi sønnen min er alt annet enn voldelig. Anonymkode: abebf...21d Det kan du i alle fall ikke påstå lenger. Han er tydeligvis veldig voldelig. Anonymkode: 41032...e02 30 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #9 Skrevet 28. april 2022 Ville snakket med henne, er hun som ble slått. Uansett hva de kranglet om eller hva som har skjedd er det ikke en unnskyldning til å ty til vold. Selv om han er sønnen din og hun er din svigerdatter som dere er glad i, burde du ikke støtte noen å være i et forhold som innebærer fysisk eller psykisk vold. Spesielt med tanke på at hun er 17 år, og kanskje ikke er voksen nok i hodet til å vite hva som er rett og galt i denne situasjonen. Er 21 år selv og var i et voldelig forhold både fysisk og psykisk fra jeg var 14 til 19 år. Ikke før jeg klarte å forlate han forstod jeg hvor ekstremt ødeleggende det var for meg å bli i forholdet da jeg var redd for han, redd for å krangle og "gjøre feil", i frykt for at han skulle slå meg eller bli sint. Man kan ikke gå rundt på tå rundt sin egen kjæreste, kommer til å føre til verre problemer for henne selv i fremtida. Uansett hva sønnen din sier - han slo til henne, og det er ikke greit. Er man i et forhold hvor man klarer å slå partneren sin eller andre for den saks skyld, så trenger man hjelp - det er ikke normalt å skulle ty til vold. Anonymkode: be20c...640 12 1 6
AprilLudgate Skrevet 28. april 2022 #10 Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde bedt om å få snakke med henne alene først tror jeg. Uten ham. Rett og slett ringt på hjemme hos henne. Og sagt at jeg så hva han gjorde, dette er voldsutøvelse og at han aldri får komme nær henne igjen. At hun aldri skal finne seg i dette og det aldri er hennes feil. Og at du skal få ham til psykolog og alternativ til vold - men du ønsker henne en bedre kjæreste enn en som driver med fysisk eller psykisk vold. Og du derfor håper hun kan ta imot din hjelp ved at hun gjør det slutt med ham, eller lar deg gjøre det på vegne av henne om hun ikke tør selv. Så må du jo spørre om han truer henne og om dette har pågått jevnlig/over tid. 19 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #11 Skrevet 28. april 2022 Viktig at han anmeldes. Det vil gi fremtidig voldsoffere blant hans partnere lettere gehør i barnefordelingssaker mm. AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 21.32): «Han er alt annet enn voldelig». Her tar du åpenbart feil. Det er utrolig grovt å slå noen i ansiktet. Anonymkode: 32b8d...639 Slag mot ansikt ja. Det er neppe første gangen han banker henne. Anonymkode: e9f0d...7ba 24 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #12 Skrevet 28. april 2022 Hvordan folk kan være så brannsikre på at dette ikke er første gang forstår jeg ikke. En gang er den første for alle voldelige. At han slo nå betyr heller ikke at han er en konebanker i fremtiden. Derimot er jeg helt enig med alle som sier at du bør snakke med jenta, gjerne ringe henne så fort som mulig. Jeg tenker også at det er på sin plass at han anmeldes, selv om det er vondt for deg selvfølgelig. Men du sier selv at du så det fra avstand. Du vet altså ikke hvor hardt han slo og hvorfor. Det er først og fremst viktig å finne ut av. Siden de skilte lag meg en gang tviler jeg på at det var noe hun ønsket. Lykke til! Jeg forstår at dette er vondt for deg ❤️ Anonymkode: eefd8...0bf 11 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #13 Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde anmeldt. Kjipt for ham nå, nødvendig lærepenge og endringsmotivasjon i lengden. Anonymkode: f1fa6...cc0 11 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #14 Skrevet 28. april 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ble så utrolig sjokket fordi sønnen min er alt annet enn voldelig. Jo, han er det. Du har bare ikke sett det før. 56 minutter siden, AnonymBruker said: Han er veldig omsorgsfull, snill og veldig oppegående samt moden for alderen. Det var ikke sånn at han slo henne ned, men det så ut som at de kranglet og så fiket han hardt til henne i ansiktet. Voldsutøvere finnes i alle aldre. Å slå hardt i ansiktet er vold. 56 minutter siden, AnonymBruker said: Kommer selvfølgelig til å kjefte masse på han når han kommer hjem, Tror du det hjelper? Anonymkode: 55673...556 6 1
Lorieen Skrevet 28. april 2022 #15 Skrevet 28. april 2022 Snakk med kjæresten hans, og si til henne at hun skal gjøre det slutt og anmelde. Om hun ikke anmelder, er DU nødt til å melde fra til politiet. Om dette tas tak i skikkelig allerede nå, kan du kanskje berge din sønn fra å bli en voldsutøver mot fremtidige partnere. Og ikke minst, berge hans fremtidige partnere fra å bli voldsofre. 22 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #16 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Slag mot ansikt ja. Det er neppe første gangen han banker henne. Anonymkode: e9f0d...7ba Ærlig talt hva vet du om det? Jeg ble selv slått av han som den gang var kjæresten min. Vi var sammen i nesten 25 år, gjentok seg aldri! Hadde tatt en prat med henne først, bedt henne tenke seg nøye om. Så en prat med sønnen, men anmelde? Nei, ikke enda. Anonymkode: c0d06...b69 16
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #17 Skrevet 28. april 2022 Jeg ville også hjulpet sønnen min med å kontakte relevant behandlingstjeneste el.l. (ATV?) Å bare kjefte gir risiko for at han går i forsvar. Jeg ville forholdt meg rolig og forklart hvor alvorlig dette er, og at du forventer at han snakker med noen som kan hjelpe han å finne andre mer hensiktsmessige måter å uttrykke frustrasjon på. For alt du vet er sønnen din ekstremt skamfull og redd nå. Møt han på en måte som øker sannynligheten for at han tar tak, så dette aldri skjer igjen! Anonymkode: 0f64b...a95 25 2 6
CrossRoad Skrevet 28. april 2022 #18 Skrevet 28. april 2022 (endret) Jeg hadde tatt en lang alvorsprat med sønnen. Det er bare tapere som bruker vold mot kvinner og det hadde han fått grundig opplæring i. Jeg hadde også bedt han om å ordne opp med dama, og om det var slik at de bringer ut det verste i hverandre var det på tide å avslutte det forholdet. Endret 28. april 2022 av CrossRoad 7 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #19 Skrevet 28. april 2022 Jeg hadde fortalt det jeg så og spurt hvorfor han slo henne . "Hvorfor slo du Hanne i dag ? Jeg så deg. " Også hadde jeg ikke tillat noe utenom snakk eller bagatellisering fra hans side. Har medfølelse for deg TS. Lykke til 🌺 Anonymkode: 9069f...54f 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #20 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger desperat hjelp!! Hva hadde dere gjort hvis dere fant ut at sønnen deres (18år) hadde slått kjæresten sin (17år). Skjedde for en time siden og jeg observerte det bare fra en avstand så ingen av de vet at jeg så det. Rakk ikke gripe inn i situasjonen eller noe fordi han satt seg i bilen kort tid etterpå og hun gikk fort vekk. De har vært sammen i 6 måneder og hun er virkelig helt fantastisk. Har alltid hatt inntrykk av at han er veldig forelsket i henne og utrolig redd for å miste det de har. Jeg ble så utrolig sjokket fordi sønnen min er alt annet enn voldelig. Han er veldig omsorgsfull, snill og veldig oppegående samt moden for alderen. Det var ikke sånn at han slo henne ned, men det så ut som at de kranglet og så fiket han hardt til henne i ansiktet. Kommer selvfølgelig til å kjefte masse på han når han kommer hjem, men aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Må jo ha vært en grunn til at han slo henne. Burde jeg snakke med henne alene også? Høre om det har skjedd før? Hva ville dere gjort? Anonymkode: abebf...21d Det finnes ingen grunn til å slå. Nei han er ikke omsorgsfull og snill, han er voldelig. Han bør ikke være i et forhold før han lærer å regulere gølelsene sine, du bør og få kjæresten til å avslutte forholdet og virkelig tenke gjennom hva det betyr for henne å bli i et voldelig forhold. Anonymkode: 9feee...c2e 8 2
Anbefalte innlegg