Gå til innhold

Ny jobb, ny status, ny bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, dette, men jeg har ikke noe overskudd til å gruble så mye på det selv og kan lite om bil. Jeg har fått meg ny jobb, veldig godt betalt, og det vil involvere en del befaringer med min ledelse og klienter.

Arbeidsplassen har tatt et valg om at de ansatte må bruke egen bil. Jeg kjører fortsatt rundt i en Volvo 940 jeg kjøpte ny ved første graviditet i 1997, så den er ikke representativ i det hele tatt.

Nå trenger jeg en bil som har høy status, men den skal ikke være glorete. BMW og Tesla er ut. Jeg kan tenke meg en elbil, men bilen  også ha like stort bagasjerom - bruker plassen hele tiden (hund+hageglad). Altså småfin og praktisk?

Jeg har sett på Volvo V90, som er utrolig lekker, men bagasjerommet virker trangere enn i min mye mindre 940. Dessuten fins den ikke som elbil. Mine kollegaer i nåværende jobb har alle foreslått SUV, men jeg har ikke lyst på en slik koloss heller. Aldri sett en fin SUV. Hva gjør jeg da?

Anonymkode: 6a57b...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, Volvo er ikke status. Gå for Tesla Model y/X, eller hva med Audi E-tron?

Anonymkode: 8277f...7f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda enyaq har fin str og el bil 

Men finn en bil som passer deg.. ikke dine kolleger.

Ikke kjøp bil pga status...finnes ikke noe mer kvalmere en det. At folk skal kjøre rundt i noe pga status og stor gjeld for å være kul..og bil som ikke har noe funksjoner el

Endret av Sofakona
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (3 minutter siden):

Skoda enyaq har fin str og el bil 

Men finn en bil som passer deg.. ikke dine kolleger.

Ikke kjøp bil pga status...finnes ikke noe mer kvalmere en det. At folk skal kjøre rundt i noe pga status og stor gjeld for å være kul..og bil som ikke har noe funksjoner el

Alle har ikke stor gjeld…. 
Jeg derimot kjøper bil etter sikkerhet. Helt uaktuelt for meg å ha med barn i en billig bil bare fordi den er billig. 

Anonymkode: be440...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bmw? BMW er ikke glorete. Og utrolig behagelige (syns jeg). Hvis ikke hva med vw/audi er vel ikke så veldig høy status men kanskje høyere enn Skoda og Toyota. 

Anonymkode: 06f5c...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange biler som har de kriteriene og som samtidig er «status». Så hva er prisklassen du hadde tenkt deg?

Anonymkode: 34fa3...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle har ikke stor gjeld…. 
Jeg derimot kjøper bil etter sikkerhet. Helt uaktuelt for meg å ha med barn i en billig bil bare fordi den er billig. 

Ellers er jeg enig. Skoda Enyac er en fin bil! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem sier at Volvo ikke er status? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ikke mange biler som har de kriteriene og som samtidig er «status». Så hva er prisklassen du hadde tenkt deg?

Anonymkode: 34fa3...fa3

Jeg betaler fra aksjekonto og har satt av rundt én million. Vet ikke om det er rimelig for en litt stor og fin bil?

Skoda Enyaq googlet jeg nå - det er jo akkurat en slik minivan forkledd som SUV som jeg synes blir litt vel "tjukk". Skjønner ikke at når fabrikkene bygger en sånn koloss, at man da ikke får med skyvedører? Vi hadde en Toyota Previa i mange år også, den solgte jeg da mannen min gikk bort. Den ble for stor, Volvoen var akkurat passe da og er det egentlig fortsatt. 

Det er dumt å si at jeg skal kjøpe bil for "statusen", men min bil er nå blitt veldig gammel. Alle rundt meg er så enig i at den må skiftes ut. Jeg tør nok ikke å trekke meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi e-tron.

Dra og prøvekjør den før du nixer den. 

Anonymkode: c675b...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man skal kjøpe statusbil så kjøper man ikke Tesla.

Anonymkode: 2fbb9...3d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg betaler fra aksjekonto og har satt av rundt én million. Vet ikke om det er rimelig for en litt stor og fin bil?

Skoda Enyaq googlet jeg nå - det er jo akkurat en slik minivan forkledd som SUV som jeg synes blir litt vel "tjukk". Skjønner ikke at når fabrikkene bygger en sånn koloss, at man da ikke får med skyvedører? Vi hadde en Toyota Previa i mange år også, den solgte jeg da mannen min gikk bort. Den ble for stor, Volvoen var akkurat passe da og er det egentlig fortsatt. 

Det er dumt å si at jeg skal kjøpe bil for "statusen", men min bil er nå blitt veldig gammel. Alle rundt meg er så enig i at den må skiftes ut. Jeg tør nok ikke å trekke meg her.

Skal du ta ut aksjer får bilkjøp?? Hvorfor ikke ta lån istedet? Håper det kun er en mindre andel du skal ta ut, ikke hele prisen på bilen 😅

Anonymkode: 50534...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal du ta ut aksjer får bilkjøp?? Hvorfor ikke ta lån istedet? Håper det kun er en mindre andel du skal ta ut, ikke hele prisen på bilen 😅

Jeg tok også ut aksjer for å kjøpe bil. Lån bør man virkelig unngå så sant man har mulighet til det.

Anonymkode: fc6a9...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke etter finansråd, bilen betales kontant og det er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd svært mye med utformingen av biler fra da Volvoen din var ny. Det er mye sikkerhet innebygget, og da endres det innvendig. Og bagasjeplassen er nok ikke det som prioriteres høyest. Du må nesten bare lete, for å finne noe som passer din bruk. Titta litt i en EtronQ4 for ikke lenge siden, og den hadde overraskende godt bagasjerom. Og den ser ikke stor ut utvendig.

Anonymkode: 13a5c...e31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Audi etron😉 

Den er veldig god å kjøre, samt veldig fin å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvem sier at Volvo ikke er status? 

Volvo er blodharry.

Anonymkode: fc6a9...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, Volvo ligger jo øverst på status 

Anonymkode: 3bb89...04e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...