Gå til innhold

Hvordan pynte grinda så den ligner mindre på et babyfengsel, men likevel ikke er kvelningsfarlig? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte kjøpe grind pga eldre søskens 3+ års leker som plutselig finner veien inn i kriker og kroker i stua, og diverse planter som kan veltes, greiere for meg å lage mat uten å sette henne i vippestol osv. Babyen er bare 3 måneder, men tenkte å gjøre grinda koselig og venne henne til den allerede nå, etter svigermors råd :)

Jeg tenkte en koselig uro, og jeg har palmeplanter og monstera rundt (utenfor rekkevidde), noe mer? Bamser og sånt er gjerne litt farlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lol

Anonymkode: c5b98...2ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh ja.. Det er farlig og giftig. Du får ikke den til å bli pen uten at det uansett blir ødelagt eller dratt i når hun blir eldre. 

Barn er barn, og du får tenke at lekegrinden er hennes ting. Hun bor i huset hun også. Det er barnas hjem like mye som ditt. Så jeg tenker at de må få ha tingene sine der uten at det skal pyntes og gjemmes bort. 

Dessuten skal du jo ikke ha den så lenge der. 1 år kanskje. 

Anonymkode: 6da96...ee2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er opptatt av at grinda skal matche interiøret så mal grinda i spennende mønstre med gjerne små dyr som barnet kan se på i grinda. 

Om du er opptatt av interiør og hvordan det ser ut så får du heller bare bite i deg at grinda er for en kort periode.

Anonymkode: 0dc60...050

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyfengsel? I alle dager, det er sikkerhetsutstyr. Ser du på det å spenne henne fast i bilstol som babyfengsel  også? 

Anonymkode: 5393e...b09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje male den i regnbuefarger og ha et flott trekk på madrassen med noen koselige barnefigurer som for eksempel Kardemommeby eller Mummitrollet. Dette pluss noen flotte uroer over vil nok få det til å se koselig ut!

Når baby blir eldre kan du fylle den med fine barneputer. 🌸

Anonymkode: 0f052...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Eh ja.. Det er farlig og giftig. Du får ikke den til å bli pen uten at det uansett blir ødelagt eller dratt i når hun blir eldre. 

Barn er barn, og du får tenke at lekegrinden er hennes ting. Hun bor i huset hun også. Det er barnas hjem like mye som ditt. Så jeg tenker at de må få ha tingene sine der uten at det skal pyntes og gjemmes bort. 

Dessuten skal du jo ikke ha den så lenge der. 1 år kanskje. 

Anonymkode: 6da96...ee2

Hva er giftig? Og hva er det dere loller av? Det er kjekt for ungene utvikling å få stimuli med farger og lyd mens jeg gjør andre ting som må gjøres.

Tenkte ikke å male den, nei, hvis det var det som var giftig. Det skal hun få slippe å ligge og puste inn.

Jeg har en liten uro til henne på bilstol også. 🥰

Takk for ett hyggelig svar som faktisk svarte på det jeg spør om. Jeg tenkte meg ikke om før jeg gikk inn i løvens hule og spurte jeg, altså! 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyfengsel? I alle dager, det er sikkerhetsutstyr. Ser du på det å spenne henne fast i bilstol som babyfengsel  også? 

Haha jeg husker jeg kalte lekegrinda for ''babyfengselet'' 🤣 Ser så fælt ut. Helt enig i at det er sikkerhet og en nødvendighet i noen tilfeller (brukte det jo selv), men det ser ut som et fengsel 😛 

Anonymkode: aeba8...d6e

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Måtte kjøpe grind pga eldre søskens 3+ års leker som plutselig finner veien inn i kriker og kroker i stua, og diverse planter som kan veltes, greiere for meg å lage mat uten å sette henne i vippestol osv. Babyen er bare 3 måneder, men tenkte å gjøre grinda koselig og venne henne til den allerede nå, etter svigermors råd :)

Jeg tenkte en koselig uro, og jeg har palmeplanter og monstera rundt (utenfor rekkevidde), noe mer? Bamser og sånt er gjerne litt farlig?

Det hjelper jo med koselig trekk på madrassen da, men kommer ikke på så mye annet egentlig. Uro hjelper jo veldig da. Og hvis grinda deres er i lys farge, så ser det i hvert fall ikke helt ut som "prison bars". De svarte, ligner veldig på et fengsel😅

Anonymkode: 1c291...7e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Haha jeg husker jeg kalte lekegrinda for ''babyfengselet'' 🤣 Ser så fælt ut. Helt enig i at det er sikkerhet og en nødvendighet i noen tilfeller (brukte det jo selv), men det ser ut som et fengsel 😛 

Anonymkode: aeba8...d6e

Haha ja det er jo gitter, derav fengsel 😀 derfor må det jo være lov å ville pynte litt opp så babyen ikke synes det bare er drit å ligge der og glo.. 🙂

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det hjelper jo med koselig trekk på madrassen da, men kommer ikke på så mye annet egentlig. Uro hjelper jo veldig da. Og hvis grinda deres er i lys farge, så ser det i hvert fall ikke helt ut som "prison bars". De svarte, ligner veldig på et fengsel😅

Vi har jo mørk grind 😅 enig i det! Ja et koselig trekk og en uro bør gjøre susen🙂 kanskje noen biteringer i friske farger også, slengt rundtforbi 😊

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (4 minutter siden):

Haha ja det er jo gitter, derav fengsel 😀 derfor må det jo være lov å ville pynte litt opp så babyen ikke synes det bare er drit å ligge der og glo.. 🙂

Vi har jo mørk grind 😅 enig i det! Ja et koselig trekk og en uro bør gjøre susen🙂 kanskje noen biteringer i friske farger også, slengt rundtforbi 😊

Oja. Hahah, oops!:fnise: Men de grindene ser jo ikke noe bra ut, uansett hvilken farge de er i🙈 Men de er jo bare nødvendige.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oja. Hahah, oops!:fnise: Men de grindene ser jo ikke noe bra ut, uansett hvilken farge de er i🙈 Men de er jo bare nødvendige.

Men biteringer med farger, høres bra ut! ☺️

Skrevet

Jeg tror den blir ganske pen til slutt med litt dill og dall hengende over, det hjelper jo på å ha grønne planter rundt også.. ligger litt inni jungelen da ❤️ :)

Skrevet

Vi har en fargeglad og fin lekematte fra IKEA oppi der, og fargeglade rangler og biteleker pluss babygym. Småtten er snart 5 mnd nå, stortrives oppi grinda si i kortere perioder. 

Skrevet
Lorieen skrev (1 minutt siden):

Vi har en fargeglad og fin lekematte fra IKEA oppi der, og fargeglade rangler og biteleker pluss babygym. Småtten er snart 5 mnd nå, stortrives oppi grinda si i kortere perioder. 

Så lurt, takk for tips 🙂 jeg kom på jeg har jo en fargerik Fisher price gym som passer oppi!

Jeg synes det var ganske koselig allerede, jeg 😊💚 gjorde seg med litt grønne blader rundt!

IMG_20220428_122302_609.jpg

Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Hva er giftig? Og hva er det dere loller av? Det er kjekt for ungene utvikling å få stimuli med farger og lyd mens jeg gjør andre ting som må gjøres.

Tenkte ikke å male den, nei, hvis det var det som var giftig. Det skal hun få slippe å ligge og puste inn.

Jeg har en liten uro til henne på bilstol også. 🥰

Takk for ett hyggelig svar som faktisk svarte på det jeg spør om. Jeg tenkte meg ikke om før jeg gikk inn i løvens hule og spurte jeg, altså! 🙂

Du får kjøpt maling som ikke er giftig og som tørker etter 1 time og det kommer ikke gasser fra. 

Når det kommer til uro i bilen..pass på det denne sitter godt fast, slikt ting som ikke sitter godt blir farlig om du kræsjer..

Kjøp leker med lyd og farge..så mye å velge mellom. Bare ikke for mye, barnet er 3 mnd og de kan bli overstimulert.

Og regner med at du har farger o rommet ditt, tror det holder:)

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Du får kjøpt maling som ikke er giftig og som tørker etter 1 time og det kommer ikke gasser fra. 

Når det kommer til uro i bilen..pass på det denne sitter godt fast, slikt ting som ikke sitter godt blir farlig om du kræsjer..

Kjøp leker med lyd og farge..så mye å velge mellom. Bare ikke for mye, barnet er 3 mnd og de kan bli overstimulert.

Og regner med at du har farger o rommet ditt, tror det holder:)

Takk for tips, men jeg synes den er ganske stilig nok som den er :)

Er nok farger her i heimen ja, og et philips ambilight tv som lyser opp taket, så det skal ikke stå på det.:D

Uroen er meget trygt festet, og kan ikke komme i nærheten av babyen ❤️ Har funnet en annen uro med lyd til grinda jeg skal hente senere, så nå blir det fint.

Man kan jo gjøre grinda til en pen del av interiøret som er gøy for barnet, så lenge det er barnesikkert! Trenger ikke se ut som et kjipt fengsel heller ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (2 timer siden):

Så lurt, takk for tips 🙂 jeg kom på jeg har jo en fargerik Fisher price gym som passer oppi!

Jeg synes det var ganske koselig allerede, jeg 😊💚 gjorde seg med litt grønne blader rundt!

IMG_20220428_122302_609.jpg

Åh, men det ble jo skikkelig koselig!☺️😍
Det var ikke en sånn jeg mente, som var likt et fengsel😅 Det er de som har sånne tynne stenger, som jeg føler ser mer ut som et bur:fnise: Men de som er i tre, ser mye koseligere ut!

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Guantanamo Play pleide vi å kalle vår lekegrind😂 ha litt humor da! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Puny skrev (6 minutter siden):

Guantanamo Play pleide vi å kalle vår lekegrind😂 ha litt humor da! 

😂😂😂😂😂

Men over til grinda - den var jo fin den 🤷‍♀️ Babyen gir blaffen i pynt og kommer nok til å like leker h*n tiltrekkes av. 

Litt sånn bitegreier, ting som lager litt ulike lyder osv. 

Anonymkode: 4346c...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...