Gå til innhold

Blir oppringt hver eneste dag fra Norske tlf nummer som ikke er reklame eller bedrifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobben min har veldig likt nummer som et energiselskap i Danmark. Jeg får 1-2 samtaler om dagen fra folk som taster feil.

Det kan være så enkelt som det.

Anonymkode: 1cdf1...384

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var utsatt for det samme for en tid tilbake. Snakket med Telia og de sa dette var kjent svindel, spoofing som noen skriver over her. Eneste måten å bli kvitt dette er å blokkere disse numrene hver gang det ringer så blir det borte etter en liten stund. Det er ikke disse personene som kommer opp på 1881 som ringer. 

Endret av 1789
Feilskrevet Telia, endret fra Teilia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1789 skrev (12 minutter siden):

Jeg var utsatt for det samme for en tid tilbake. Snakket med Telia og de sa dette var kjent svindel, spoofing som noen skriver over her. Eneste måten å bli kvitt dette er å blokkere disse numrene hver gang det ringer så blir det borte etter en liten stund. Det er ikke disse personene som kommer opp på 1881 som ringer. 

Ja merket det, søker jeg opp nummeret er det en norsk person som kommer opp i 1881, men var engelsk den som ringte, så da skal jeg fortsette å blokke og ikke ta slike nummer

 

Anonymkode: d8330...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri telefonen fra ukjente nummer. Googler og sender eventuelt sms om det ikke er telefonterror eller salg. Noen ringer feil. 

Anonymkode: 53d93...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå tok jeg telefonen fra 1, og da var det en utlening som pratet engelsk som ringte.....og søker jeg opp nummeret er det en norsk person sitt

Anonymkode: d8330...ee7

Wow, "utlening". 

Anonymkode: 5c320...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå tok jeg telefonen fra 1, og da var det en utlening som pratet engelsk som ringte.....og søker jeg opp nummeret er det en norsk person sitt

Anonymkode: d8330...ee7

Det du beskriver er som sagt klassisk spoofing. Svindlerne tar et tilfeldig nummer som ser norsk ut og bruker en app til å "forkle seg" med slik at det ser ut som de ringer fra det norske nummeret, mens de i virkeligheten sitter i et annet land osv.

De bruker norske nummer fordi de vet at det er større sjanse for at noen svarer på et norsk anrop enn et utenlandsk et.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wow, "utlening". 

 

unnskyld utlending

Anonymkode: d8330...ee7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 20.04):

Jeg tar aldri telefonen fra ukjente nummer. Googler og sender eventuelt sms om det ikke er telefonterror eller salg. Noen ringer feil. 

Anonymkode: 53d93...56b

Samme her. Ringer opp igjen om nummeret er ok. Hva sjefen min mener om hvilke telefoner jeg svarer på min mobil gir jeg da blanke i! 😂

Anonymkode: dae2d...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svindeltelefonene er jo morsomme da. Jeg pleier å synge en irriterende barnesang til de begynner å banne og skrike, så slenger de på røret, og så blokker jeg dem. Koser meg med å plage de tilbake. 🤗😇

Anonymkode: e529d...2a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 20.54):

Ja...eller sms om "pakke som er på vei" fra helt vanlige norske numre 😕

Anonymkode: 5c320...c9b

Det får jeg omtrent daglig nå😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av et ukjent norsk nr. Sendte mld, og fikk dette tilbake. Blokkerte nr, og har ikke hørt noe mer.

Åpne bilde

Anonymkode: e084f...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ble oppringt av et ukjent norsk nr. Sendte mld, og fikk dette tilbake. Blokkerte nr, og har ikke hørt noe mer.

Åpne bilde

Anonymkode: e084f...abc

Omg! Da hadde jeg blitt så redd. Jeg svarer ikke eller gjør noe. Men er norske vanlige mob-nr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...