Gå til innhold

Hudpleiesalongen jeg går til er på messe i Dubai, det verste landet når det gjelder kvinners rettigheter!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hudpleiesalongen jeg går til er ikke influencere men kosmetiske sykepleiere.

Jeg ble bare så overrasket for de reklamerer så mye for at de støtter utdanning til unge jenter i u-land, og at de er med på å drive et barnehjem og så drar de til Dubai...

Ts

Anonymkode: 758c1...5df

Kanskje du skal ta deg en tur sit selv og finne ut hvordan det er der. Jeg har vært der flere ganger og reiser tilbake når som helst. Helt fantastisk land og en flott opplevelse å leie bil for å oppleve flere av Emiratene.

Det er mange land vi skulle droppet å reise til om vi skal sjekke opp hva Amnesty sier. Til og med Norge har fått skraper av Amnesty for menneskebrudd, men du bor vel her i landet?

Anonymkode: e6907...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dubai er en versting når det gjelder kvinners rettigheter.

Jeg fordømmer influencere som reiser dit på sponset ferie, og også vanlige folk.

Jeg har gått til en kjent hudpleiesalong i mange år, og nå ser jeg på Ig at de har reist til Dubai på messe denne uken!

Er så skuffet og kjenner jeg ikke har lyst å støtte denne bedriften lengre.

Dette er en salong som reklamerer at de gir penger til barnehjem i Afrika, og støtte til at jenter i fattig land skal få utdannelse, men så velger de å reise til Dubai for å legge igjen penger der!?

De kunne dratt på messe i et annet land, men tenker glitter og glam og driter i hva Dubai står for, bare de får legge ut glansede bilder av seg selv.

Reiser man til Dubai vil det si at man er enig i politikken som sjeikene fører dere nede.

Måtte bare få det ut🤢

Anonymkode: 758c1...5df

Det var da voldsomt til påstand. Folk drar til hele verden av forskjellige grunner, men å påstå at man er enig i landets politikk fordi man besøker landet, det er å dra det vel langt. Ville vært en fryktelig lang liste hvis man skulle boikotte alle land hvor man ikke er enig i politikken som føres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som aldri har satt sine bein i Emiratene og som trur på alt dom skrives om Dubai. Du vet at Emiratene er mer enn Dubai eller? Jeg har aldri opplevd bedre gjestfrihet enn i Emiratene. Har vært der på jentetur, vi var to stk. vi gikk i shorts, t-short og sandaler. Dekket oss ikke til ett eneste sted og fikk ikke noe problemer med det. 
 

Vi reiste rundt i taxi hver gang vi skulle ut ett stykke unna og det gikk såååå fint. Vi solte oss i bikini på Jumeria og selv det gikk helt fint.

På alle mine turer har jeg aldri opplevd noe ubehag av noe slag.

Jeg skulle gjerne bodd i Emiratene for en periode, jeg hadde kost meg glugg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du helt hinsides dum?! Aner du i det hele tatt hvordan kvinner er stilt i Dubai, de er jo så langt unna likestilling det går an å komme? Makan, denne kommentaren gjorde meg forbanna!

Anonymkode: 656c4...02d

Kan du gi noen eksempler?  

Utenom de forbehold jeg nevnte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

https://amnesty.no/bak-dubais-fasade For eksempel.

Anonymkode: 7fa21...c93

Da får homofile holde seg unna. De sier jo klart fra de ikke vil at noen skal praktisere homofili. 

De fleste land i verden og mange i Europa har fortsatt ikke kopiert Norge og gitt alle rettigheter til homofile. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg har så lyst til å dra til Dubai 😍 har hørt det er helt fantastisk der, særlig mtp sikkerhet. Jeg har en venninne som bor der, de er opprinnelig fra et annet arabisk land, men hun har tatt utdanning, er gift og har barn og de har det som plomma i egget. 

Det som er flott er at man slipper å gå. Ut av bilen for å handle. Man kan bestille varer som drive thru. 

 

Anonymkode: bb615...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hudpleiesalongen jeg går til er ikke influencere men kosmetiske sykepleiere.

Jeg ble bare så overrasket for de reklamerer så mye for at de støtter utdanning til unge jenter i u-land, og at de er med på å drive et barnehjem og så drar de til Dubai...

Ts

Anonymkode: 758c1...5df

Spør dem i kommentarfeltet :) 

Skriv saklig og informert om menneskerettigheter, og hva de tenker om dette. 

Anonymkode: 7d47a...5fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (23 minutter siden):

Kan du gi noen eksempler?  

Utenom de forbehold jeg nevnte 

Her feks:

https://www.danwatch.dk/

 

Dessuten har de rasert korallrev for å bygge kunstige øyer.

Anonymkode: 9a97d...43d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her feks:

https://www.danwatch.dk/

 

Dessuten har de rasert korallrev for å bygge kunstige øyer.

Anonymkode: 9a97d...43d

Så du er opptatt av miljø og derfor ikke vil reise til Dubai. Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv stusset veldig over vestlige kvinner som reiser til slike land, og særlig når det er snakk om "influencere" og lignende som gjerne skal vise reisen frem så mye som mulig og kanskje også er sponset. En skulle jo kanskje tro at de som nærmest utelukkende har kvinner som målgruppe og er avhengig av kvinners støtte ville unngå kvinneundertrykkende regimer og at å promotere nevnte regimer ville være negativt for populariteten, men det virker ikke å være tilfelle. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 13.50):

Du glemte at man ikke bør bli voldtatt utenfor ekteskapet heller..

Hvilken hudpleiesalong er det, TS?

Jeg holder med deg her, jeg ønsker ikke å støtte et sted som legger igjen penger der.

Anonymkode: 759ce...64d

Jeg ønsker ikke å legge ut navn her, men det er en hudpleiesalong som tilbyr botox, fillers og andre typer behandlinger. De har hovedfilial i Bergen og en filial i Haugesund.

De er seriøse kosmetiske sykepleiere og veldig flinke i faget sitt, men nå har de mistet en stjerne hos meg.

Ts 

Anonymkode: 758c1...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 14.43):

Om det er den jeg tror det er, så finnes det jo andre salonger som sikkert er like bra, men mye bedre på pris. Synes de har begynt å prise seg ut. 

Anonymkode: 8424c...f5b

Alle hudpleiere la vel på prisene da det ble moms på kosmetiske behandlinger.

De har ofte kampanjer med 20 og 30 % rabatt.

Ts 

Anonymkode: 758c1...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dubai er laaaaangt i fra bunnen av listen over kvinners rettigheter.

Det du driver med er bare tullete. Å kjøpe en tjeneste fra et firma som hadde en messe i Dubai er ikke det samme som å støtte politikken i UAE. Det er en helt absurd tankegang, spør du meg.

Anonymkode: e7713...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Åå jeg har så lyst til å dra til Dubai 😍 har hørt det er helt fantastisk der, særlig mtp sikkerhet. Jeg har en venninne som bor der, de er opprinnelig fra et annet arabisk land, men hun har tatt utdanning, er gift og har barn og de har det som plomma i egget. 

Det som er flott er at man slipper å gå. Ut av bilen for å handle. Man kan bestille varer som drive thru. 

 

Anonymkode: bb615...014

Er det så bra å sitte på baken hele tiden da?

Anonymkode: 758c1...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (På 26.4.2022 den 0.29):

Dubai er bra for kvinner og det tryggeste stedet i verden for kvinner.  Ett unnrak: ikke ha sex utenfor ekteskap, og ikke inviter ukjent mann på hotellrommet. 

Hvis noen vil ikke overholde disse regler, så er Dubai helvete.   Man vet hva man går til. 

 

Og husk å ikke bli voldtatt

Anonymkode: 1b58c...177

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Åå jeg har så lyst til å dra til Dubai 😍 har hørt det er helt fantastisk der, særlig mtp sikkerhet. Jeg har en venninne som bor der, de er opprinnelig fra et annet arabisk land, men hun har tatt utdanning, er gift og har barn og de har det som plomma i egget. 

Det som er flott er at man slipper å gå. Ut av bilen for å handle. Man kan bestille varer som drive thru. 

 

Anonymkode: bb615...014

Så fint at du slipper å gå ut når du er på feire,,,? :klo:

Hvorfor ikke bare bestille take away hjem til Lørenskog så slipper du flybilletten?

Anonymkode: 1b58c...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 13.50):

Du glemte at man ikke bør bli voldtatt utenfor ekteskapet heller..

Hvilken hudpleiesalong er det, TS?

Jeg holder med deg her, jeg ønsker ikke å støtte et sted som legger igjen penger der.

Anonymkode: 759ce...64d

Fix it som holder konferanse der nede. Flere frisører og velværesalonger har reist nedover. 

Anonymkode: 77176...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Akryl said:

Da får homofile holde seg unna. De sier jo klart fra de ikke vil at noen skal praktisere homofili. 

De fleste land i verden og mange i Europa har fortsatt ikke kopiert Norge og gitt alle rettigheter til homofile. 

Kødder du..er homofili straffbart der?? Fytterakkern, da sank det landet enda lengre ned på listen for min del. Nei, jeg drar ikke til Quatar, Russland eller andre steder som har slike meninger heller. "Da får homofile holde seg unna" fy f.. har ikke ord!! Mener du også at mørkhudede bare fikk holde seg bak i bussen og på sine egne toaletter også? Separate but equal, hæ? For det er akkurat slik propaganda du støtter når du drar et sted som homofile ikke får dratt grunnet den de er. 

Anonymkode: 46197...727

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...