Gå til innhold

Kan ikke reise til Nord Amerika som uvaksinert?

elskermenn

Anbefalte innlegg

elskermenn

Har jeg fostått det rett at man kan ikke reise til USA eller Canada uten å være fullvaksinert eller nettopp gjennomgått sykdom? Har lest på regjeringen i Norge og Canada sine sider. Det ser mørkt ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskermenn

Noen som vet noe om dette? Kan jeg kontakte en embassade? Har virkelig ikke lyst å vaksinere meg tre ganger for å kunne dra til Canada eller USA.

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dolce
Skrevet (endret)

feil post

Endret av Dolce
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Enda en tulling
elskermenn skrev (5 timer siden):

Noen som vet noe om dette? Kan jeg kontakte en embassade? Har virkelig ikke lyst å vaksinere meg tre ganger for å kunne dra til Canada eller USA.

Ser ut som du slipper inn i USA om du tilfeldigvis oppfyller noen av disse kriteriene:

• The presidential proclamation and CDC order include a very limited set of exceptions from the vaccination requirement for foreign nationals.
  • These include exceptions for children, certain COVID-19 vaccine clinical trial participants, those with rare medical contraindications to the vaccines, those who need to travel for emergency or humanitarian reasons, those who are traveling on non-tourist visas from countries with low-vaccine availability, members of the armed forces and their immediate families, airline crew, ship crew, and diplomats.

Haster det? Restriksjonene er temmelig  upopulære i store deler av landet så det kan jo komme endringer.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fresiaa

Jeg tror du får vaksinepass av 1 dose. Og etter andre dose er du fullvaksinert👌

Booster-dose må man ta 9mnd etter 2.dose. (Hvis man skal reise i hvert fall). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...
Betasuppe

Går an å vente og se an om de dropper kravet. Men det kanskje ikke før midterms i november. Jeg boikotter landet inntil de dropper kravet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lomvi

Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og på regel om sitater. Lomvi, mod. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MonicaH

Reis til Mexico og ta deg inn i USA som flyktning. Flyktninger er unntatt kravet om corona-vaksine.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Justlooking
Betasuppe skrev (På 18.5.2022 den 20.04):

Går an å vente og se an om de dropper kravet. Men det kanskje ikke før midterms i november. Jeg boikotter landet inntil de dropper kravet.

Mange som boikotter usa for tiden. Blir jo deres tap med færre turister 😊

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...