Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ny på å lese bøker digitalt. Finnes det en app eller lignende som gjør at jeg kan lese bøker digitalt på nettbrettet mitt? Jeg har nytt nettbrett (iPad) og syntes det hadde vært dumt å måtte kjøpe lesebrett i tillegg. Har lest litt om at kindel ol har forskjellige formater, men kan ikke noe om det.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Store fordelen med Kindle er skjermen. Den ser ut som en bok, og har veldig lite gjenskinn. En ipad på terrassen i stekende sol er slitsomt for øynene. Synes jeg ihvertfall. 

Det kan også tenkes iPad ikke er så begeistret for sand, solkrem og 40 grader i sola..? 

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Store fordelen med Kindle er skjermen. Den ser ut som en bok, og har veldig lite gjenskinn. En ipad på terrassen i stekende sol er slitsomt for øynene. Synes jeg ihvertfall. 

Det kan også tenkes iPad ikke er så begeistret for sand, solkrem og 40 grader i sola..? 

Men det er Kindle? Jeg bare spør for jeg har aldri vært i nærheten av den. Til iPad kan man få struktur til skjermen som reduserer gjenskinn og gir følelsen av papir. 

• Liker 1
Skrevet

Vil du lese gratis på Ipad så sjekk ut appene Allbok og Bookbites. Mange biblioteker støtter iallfall en av disse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler virkelig en Kindle dersom du har mulighet og at du tenker å lese en del. Har iPad, men bruker ikke den til lesing. Jeg fikk min første Kindle til jul i 2012 eller 2013. Nå rett etter jul etter ca ti års bruk gikk den i stykker. Men det var ikke fordi den ga opp, men fordi noen tråkket på den. Kjøpte meg ny umiddelbart. Det er en helt annen leseopplevelse enn å lese på iPad. Veldig behagelig lys som ikke går ut over nattesøvnen. 

Skrevet

Anbefaler kindle over absolutt alle, veier nesten ingenting, liten og nett som du kan ha i veska uten at den tynger. Batteriet vare leeenge. Du kjøper bok hvor du ellers ville kjøpt bøker, eks ark, adlibris, notabene osv, da får du en fil på "din side" som du laster ned/sender til kindle. På eks ark står det godt forklart hvordan du gjør dette. Jeg bruker pc og kabel for å føre over bøker, sikkert litt "gammeldags" og tungvint måte jeg gjør det på, men men 😅 

Skrevet
2 hours ago, -venter- said:

Men det er Kindle? Jeg bare spør for jeg har aldri vært i nærheten av den. Til iPad kan man få struktur til skjermen som reduserer gjenskinn og gir følelsen av papir. 

Det blir likevel noe helt annet. Samtidig kan man jo spørre seg om det er noe poeng i å kjøpe enda en dings om du er fornøyd med en iPad. Sparer både miljø og lommebok sånn sett.

Uansett, du får vel omtrent alt av ebokapper på iPad. Du har selvsagt Kindle der, samt de norske bokhandlerne og bibliotekene.

Skrevet

Jeg har Kindle selv, men jeg er også veldig fornøyd med Kindle appen på mobilen, bruker den mye. Du kan jo teste ut den og se hva du synes?

Skrevet

Ang å kjøpe bøker, så kjøper jeg dette hos Amazon eller E-bok. Man får den på e-post og videresender til en kindle-e-post. Så verifiserer man en mail. Litt mer tungvint enn det var før, men det er snakk om kanskje to minutter. Jeg kjøper gjerne flere bøker av gangen på f.eks boksalg og sender alle over, så har jeg bøker en stund 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Ark og Kindle sin. Har hendt at jeg har brukt appen som allerede ligger på iPaden også, hender Ark sin ikke VIL på bøker jeg har kjøpt der. 

Anonymkode: 78af8...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...