Gå til innhold

Føler meg... litt fæl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En eldre dame jeg kjenner, er god for mange millioner. Hun har nedbetalt bolig til omlag 4 millioner, samt omlag det samme i banken. Jeg vet, fordi jeg styrer hennes økonomi. 

Hun har ikke barn, men søsken som arver henne. Disse er i 60-årsalderen og sitter godt i det. Selv er jeg relativt ung, og har hjulpet denne damen gjennom mange år, med flytting/flyttevask etc. Nå som hun er blitt sykere, er det meg hun støtter seg på. Jeg har hatt ansvaret for å skaffe all mulig slags hjelp, støtte henne mentalt, og er innom et par ganger per uke. 

Arvingene gjør... ingenting! Jeg har småbarn og er til tider stresset pga merarbeidet med denne damen, men stiller jo opp. Har dukket opp noen tanker i det siste, om hvorfor hun ikke tilgodeser meg med en liten slump når det gjelder arv. Jeg får en fast, liten sum per mnd, som skal dekke at jeg tar meg av økonomien hennes. Det er det. 

Er dette smålige tanker?

Anonymkode: 19e32...661

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke smålig, kan være snakk om mye penger. Se om du kan få skrevet deg inn i testamentet hennes.

Anonymkode: 8f6cd...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke smålig, kan være snakk om mye penger. Se om du kan få skrevet deg inn i testamentet hennes.

Anonymkode: 8f6cd...866

Jeg kan jo ikke spørre om det...?

Anonymkode: 19e32...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den faste lille summen? 

Hvis den er under et par tusen, ville jeg mannet meg opp og snakket med henne om bedre betaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (Akkurat nå):

Hva er den faste lille summen? 

Hvis den er under et par tusen, ville jeg mannet meg opp og snakket med henne om bedre betaling.

Den er et par tusen. 

Anonymkode: 19e32...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvingene er vel familie? Du er vel ikke familie selvom du hjelper henne? Hadde ærlig ikke hatt noen tanker selv om penger selvom hun har mye. Men du kan jo høre og snakke med henne om du har dette mye i hodet.

Anonymkode: 51faf...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du at hun ikke har testamente?

Anonymkode: f89cc...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Du har vel ikke rett på arven hennes! Så utrolig utspekulert!!

Be heller om litt mer penger for den jobben du gjør nå, enn å forvente/snike til deg arv!! Makan. 

Anonymkode: 758d4...3c4

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

En eldre dame jeg kjenner, er god for mange millioner. Hun har nedbetalt bolig til omlag 4 millioner, samt omlag det samme i banken. Jeg vet, fordi jeg styrer hennes økonomi. 

Hun har ikke barn, men søsken som arver henne. Disse er i 60-årsalderen og sitter godt i det. Selv er jeg relativt ung, og har hjulpet denne damen gjennom mange år, med flytting/flyttevask etc. Nå som hun er blitt sykere, er det meg hun støtter seg på. Jeg har hatt ansvaret for å skaffe all mulig slags hjelp, støtte henne mentalt, og er innom et par ganger per uke. 

Arvingene gjør... ingenting! Jeg har småbarn og er til tider stresset pga merarbeidet med denne damen, men stiller jo opp. Har dukket opp noen tanker i det siste, om hvorfor hun ikke tilgodeser meg med en liten slump når det gjelder arv. Jeg får en fast, liten sum per mnd, som skal dekke at jeg tar meg av økonomien hennes. Det er det. 

Er dette smålige tanker?

Anonymkode: 19e32...661

Ja smålige tanker. Du får betalt for å gjøre en jobb. Syntes du betalingen er for liten må du ta dette opp

Anonymkode: ea4cb...f45

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at hun er rik. Rike folk er gjerrige🙈

Anonymkode: 986fd...78d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Syns egentlig disse tankene du har er småskumle… Å bare tenke i de baner er… finner egentlig ikke ord…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner faktisk to stykker som ble oppført i testamentet som enearving til ugifte og barnløse eldre folk. Begge hjalp disse gamle menneskene mye, over flere år. Den ene personen VET jeg at gjorde gode gjerninger helt uten baktanker, det er sånn hun er. Han andre tror jeg derimot litt av hvert om, han er en sånn "selgertype" som kan lure folk trill rundt😏

Uansett, jeg synes det er rart om ikke denne damen har tenkt tanken på å tilgodese deg med en slant! Jeg ville definitivt gitt deg det om det var meg. Kanskje du blir overrasket når hun en gang går bort?

Anonymkode: 67327...41e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke overrasket over at grålen har flyttet inn i deg. Det er et uvesen som flytter inn i kroppen til folk og gjør de griske. Det forbauser meg hvor lett det er for det uvesnet å flytte inn i kvinnekropper. Det virker ikke som det finnes motstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La det bli med tanken. 

Jeg har gjeld og 3 unger i hus. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjir meg til fant for penger selv om jeg trenger dem. 

For alt du vet så kan det finnes et testamente med også ditt navn på. Prøver du å snike til deg noe så slettes kanskje navnet ditt fra testamentet. 

Anonymkode: 30c41...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da tipper jeg du er ansatt som verge. Det er en jobb som handler om å forvalte økonomien til personer som ikke evner det selv. Altså ikke å snikinnføre seg selv inn i testamentene til disse menneskene. Det finnes vel noen retningslinjer for dette når man påtar seg en sånn jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (15 timer siden):

Da tipper jeg du er ansatt som verge. Det er en jobb som handler om å forvalte økonomien til personer som ikke evner det selv. Altså ikke å snikinnføre seg selv inn i testamentene til disse menneskene. Det finnes vel noen retningslinjer for dette når man påtar seg en sånn jobb? 

Er ikke ansatt som noe som helst.

Anonymkode: 19e32...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 15.09):

Er ikke ansatt som noe som helst.

Anonymkode: 19e32...661

Ok, da beklager jeg at jeg var forutinntatt med å tenke at du var ansatt som verge. Det var nok på grunnlag av at du skriver du styrer hennes økonomi og får et vederlag for dette hver måned.

Så da handler dette om en vennetjeneste, der du er der for henne, støtter henne og hjelper til med praktiske ting når hun har behov. Du bruker mye tid på henne, og får lite igjen, til tross for at du vet hun kunne gitt mer tilbake. Det må føles veldig utakknemlig og jeg kan godt forstå at du tenker det er rimelig at hun tilgodeser deg noe i testamentet eller betaler deg mer for den tiden du bruker på å hjelpe til med det hun ikke lengre klarer. Går det an å ta det opp med damen? Sett ord på hva du gjør for henne og dette tar så og så mye av din tid. Du mister kanskje noe arbeidsinntekt fordi du bruker heller tid på å gjøre ærend for henne enn å påta deg overtidsarbeid og du taper på det sånn som ordningen er nå. Og du synes det er leit, men du kan ikke fortsette sånn viss ikke hun kompenserer deg bedre. Noen ganger må man be om ting for å få det man ønsker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...