Gå til innhold

Kan jeg trene med bronkitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har pådratt meg bronkitt etter en forkjølelse. Jeg er egentlig løpsavhengig. Startet med inhalator i går, da jeg hadde mye hosting om natten. Jeg er feberfri, så tror ikke det er lungebetennelse. Jeg tror inhalatoren hjelper, for jeg føler meg oppegående i dag. God allmenntilstand. Spørsmålet er: Kan jeg løpe litt forsiktig, eller bør jeg vente en uke med dette?

Anonymkode: 10689...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal ikke løpe med forkjølelse og i allefall ikke når du alt har pådratt deg komplikasjoner av forkjølelsen. Det er alt annet enn helsebringende å trene med infeksjon. Når du trener bryter du ned kroppen. Når du er syk trenger du ro, hvile og la kroppen bygge seg opp. 

Anonymkode: 506ec...69e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil forlenge sykdomsperioden og risikere ev. komplikasjoner så er det bare å løpe i vei.

Det er anbefalt en uke treningsfri ved luftveisinfeksjoner. 

Anonymkode: f10f2...e46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Ok takk, da skal jeg utsette treningen med end aen uke. Det blir hardt, men det går fint så lenge bronkitten går over :)

Anonymkode: 10689...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få ganske alvorlige komplikasjoner om du pusher for hardt med sykdommer som sitter i lungene. Da blir det i hvert fall lenge til du får løpt skikkelig igjen. 

Denne podkastepisoden er veldig bra. Hør på den så lover jeg at du ikke har lyst til å løpe før du er frisk. 🤒🤧

https://podcasts.apple.com/no/podcast/i-det-lange-løp/id1488494849?i=1000540078670

Anonymkode: 36cd5...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...