Gå til innhold

Hva gi i bryllupsgave til noen vi ikke har kontakt med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i bryllup til noen i nær familie vi ikke har noen kontakt med. Maten er spekemat, og jeg tror ikke det blir servert alkohol. Vi reiser for å slippe drama, ellers ville vi takket nei. Da de var i barnet vårt sin dåp for et par år siden ga de gave til 150 kr. Vi ga barnet deres gave til 800 kr🙃 Vi er i en midlertidig trang økonomisk situasjon til etter ferien. Hvor mye synes dere vi burde gi?

Anonymkode: ee64f...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo ikke gi mer enn hva dere har mulighet til å avse. Hva med en lagringsvin? Finnes i ulike prisklasser. Eller en vin og kort hvor det står at den kan åpnes 1 bryllupsdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gått jeg 🤣🤣 herregud så falskt!! Både å invitere og å ikke gå når man ikke har noen kontakt ellers. Men hvis jeg hadde gått hadde jeg ikke gitt mindre enn 500kr, eller en billig brødrister. 😂

Anonymkode: 9b787...24d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke gått jeg 🤣🤣 herregud så falskt!! Både å invitere og å ikke gå når man ikke har noen kontakt ellers. Men hvis jeg hadde gått hadde jeg ikke gitt mindre enn 500kr, eller en billig brødrister. 😂

Anonymkode: 9b787...24d

Tro meg, vi har ikke lyst til å dra. Det er utelukkende for å holde andre i familien fornøyd😒

AnonymBruker
Skrevet

En Kahlervase til 299,-.

Anonymkode: e2c5d...534

AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om serveringsskjeer. Eller kakespade-sett. 

Eventuelt en stor glassbolle. Billig og upraktisk 😆

Anonymkode: 8a525...13e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 14.32):

Vi skal i bryllup til noen i nær familie vi ikke har noen kontakt med. Maten er spekemat, og jeg tror ikke det blir servert alkohol. Vi reiser for å slippe drama, ellers ville vi takket nei. Da de var i barnet vårt sin dåp for et par år siden ga de gave til 150 kr. Vi ga barnet deres gave til 800 kr🙃 Vi er i en midlertidig trang økonomisk situasjon til etter ferien. Hvor mye synes dere vi burde gi?

HVORFOR skal dere i bryllupet til noen dere ikke har kontakt med? Nei, send melding å si dere har testet posetivt for corona uka før. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 14.40):

Tro meg, vi har ikke lyst til å dra. Det er utelukkende for å holde andre i familien fornøyd😒

Herregud, nei, dere er voksne mennesker! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 14.37):

Hadde ikke gått jeg 🤣🤣 herregud så falskt!! Både å invitere og å ikke gå når man ikke har noen kontakt ellers.

Jeg tenker motsatt, at slike anledninger gir gode muligheter for å treffes og gjenoppta kontakten med slektninger/venner man har mistet litt kontakten med. Er jo bare hyggelig det, vel. 

Synes forslaget om å gi serveringsbestikk var fint. Det kan de eventuelt bytte dersom de skulle ønske det. 

Anonymkode: d9fd8...478

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (8 timer siden):

HVORFOR skal dere i bryllupet til noen dere ikke har kontakt med? Nei, send melding å si dere har testet posetivt for corona uka før. 

Fordi man da forsøker å normalisere et forhold, vise storsinn og være det bedre mennesket. Vi har ett par i familien vi ikke har kontakt med fordi de er to manipulerende løgnere som mistolker alt vi gjør og tar alt i verste mening, som kun er opptatt av penger osv… men vi møtes jo i større sammenkomster, da er det greit at det ikke er full isfront. Men vi ber dem aldri til mindre sammenkomster der det er naturlig å prate med alle. Men bryllup, dåp, konfirmasjoner osv blir de bedt på.

Anonymkode: 5036a...bf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...