Gå til innhold

Nå må vi stoppe den konstante mobbingen av uføre


Doya

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Situasjonen er kompleks, ja, og når det er snakk om "økonomiske bekymringer", "fremtiden" osv som dere sminker dere inn i for å mene noe om temaet, så er dere ikke interessert i den debatten. For det skal handle om uføretrygdede som mennesker, personer og holdninger som gruppe, alltid. Med engang noen spør eller argumenterer imot med deler fra det komplekse systemet, så har dere knapt noen innvendinger på det, og fortsetter heller med å late som om at det er de uføre som må ta seg sammen. 

Jeg vet ikke hva jeg vil oppnå med dette, for jeg ser jo at jeg kunne likegodt gått å skallet hodet i veggen, for å vise til kompleksitet og spørre etter løsninger er visst helt umulig her inne, og ingen er særlig villig til å gå bort ifra å snakke om uføretrygdede som menneskegruppe. Som igjen påpeker på hele budskapet mitt. 

Jeg har ikke gått utenfor temaet. Jeg argumenterer med at mobbing mot uføre skjer fordi dere angriper alltid uføretrygdede som menneskegruppe, men unnlater fullstendig å nevne det komplekse systemet rundt. Jeg har diskutert saken hele veien.

Dere derimot bruker jo enkeltpersoner for å ta for dere uføretrygdede som grupper. "Vi alle kjenner en uføre som [..], derfor er alle uføre [...]". Hvorfor gjør dere det når det er innhold i systemet dere er bekymret for? 

Anonymkode: 66706...e82

Ja, systemet er feil og gjør det alt for lett å få uføretrygd samt ung ufør skulle vært skrotet samt i de aller fleste tilfeller skulle det vært en grense på 5 år før det måtte søkes på nytt. Javel, men nå har det seg slik at jeg også kjenner ganske mange som har lav arbeidsmoral og da snakker jeg ikke bare om uføretrygdede. Sykemeldinger og alle sykedagene brukes møysommelig hvert år osv, JEG synes utviklingen her er skremmende. 

Har jeg ikke lov til å ha en mening over noe som kommer direkte til å påvirke meg? Pensjonen min? At jeg mest sansynlig må jobbe til jeg er 70 år? Den generelle velferden i Norge som dekker veier, offentlige bygg og helsehjelp, er det ikke lov til å bekymre seg over trenden og utviklingen her? Påvirker ikke det oss alle?

For all del, det er mye annet som jeg bekymrer meg over som innvandring feks, men det handler ikke denne tråden om og det er derfor lite hensiktsmessig å diskutere det her. Så nei, det handler overhodet ikke bare om uføretrygdede, men da forstår du kanskje hvorfor vi holder oss til HI's tema? 

For all del, jeg synes velferdssystemet er flott og jeg jublet over at CF-pasienter nå får livsnødvendig medisin på blå resept. Det må vi rett og slett ta oss råd til i Norge. Sjelden det er så svart og hvitt (liv og død) som det eksempelet da. 

 

Anonymkode: 85007...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

Situasjonen er kompleks, ja, og når det er snakk om "økonomiske bekymringer", "fremtiden" osv som dere sminker dere inn i for å mene noe om temaet, så er dere ikke interessert i den debatten. For det skal handle om uføretrygdede som mennesker, personer og holdninger som gruppe, alltid. Med engang noen spør eller argumenterer imot med deler fra det komplekse systemet, så har dere knapt noen innvendinger på det, og fortsetter heller med å late som om at det er de uføre som må ta seg sammen. 

Jeg vet ikke hva jeg vil oppnå med dette, for jeg ser jo at jeg kunne likegodt gått å skallet hodet i veggen, for å vise til kompleksitet og spørre etter løsninger er visst helt umulig her inne, og ingen er særlig villig til å gå bort ifra å snakke om uføretrygdede som menneskegruppe. Som igjen påpeker på hele budskapet mitt. 

Jeg har ikke gått utenfor temaet. Jeg argumenterer med at mobbing mot uføre skjer fordi dere angriper alltid uføretrygdede som menneskegruppe, men unnlater fullstendig å nevne det komplekse systemet rundt. Jeg har diskutert saken hele veien.

Dere derimot bruker jo enkeltpersoner for å ta for dere uføretrygdede som grupper. "Vi alle kjenner en uføre som [..], derfor er alle uføre [...]". Hvorfor gjør dere det når det er innhold i systemet dere er bekymret for? 

Anonymkode: 66706...e82

1. Det er uheldig at du har opplevd at folk bruker enkeltpersoner som anekdotiske bevis. Likevel vil jeg be om at du slutter å tillegge meg tanker og argumenter jeg ikke bruker. 

2. Jeg påpeker at det å snakke om samfunnsøkonomi og gjøre seg enkle regnestykker ikke er å mobbe enkeltpersoner. 

3. Jeg opplever at forsøk på å drøfte løsninger og problemer blir slått ned med påstander om mobbing. 

4. Slutt å slå hodet i veggen da? Forklar meg heller hva DU mener enn hva du oversetter innleggene mine til i din tolkning, og hva som er feil med det du påstår jeg mener. 

Anonymkode: c18d9...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...