AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Del Skrevet 21. april 2022 Hei Jeg trenger litt råd, tips og motivasjon. Jeg har et ønske om å komme skikkellg igang med styrketrening igjen, liker det egentlig, men blir fort lei av å gjøre det samme. Denne gangen er motivasjonen å få tilbake litt muskler og stramme opp. Hjemme har jeg en vektstang, strikker og noen håndvekter. Jeg er medlem på treningssenter også, men merker at jeg er flinkere til å trene hjemme de dagene tiden er litt knapp. Men nå opplever jeg at jeg blir demotivert av all tiden som går med på å bytte/legge til vekt på vektene jeg har. Det tar litt tid å legge til vekter på en stang synes jeg. Har forsøkt å finne gode øvelser hvor jeg kan bruke samme vekt på flere øvelser, men synes dette er vanskelig. Også øvelser hvor jeg bruker kroppsvekt er jeg litt tom for. Nå har piffen gått litt ut av meg og jeg trenger litt hjelp til å finne en god rutine for hvilke øvelser jeg tar for å styrke både ben, armer, rygg og mage. Har dere noen forslag? Anonymkode: 72a4f...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Del Skrevet 21. april 2022 Youtube. For eksempel Angela Barniff. Jeg synes som deg at stang er mye "styr". Derfor jeg særlig liker henne. Her er det noe strikk, noe handvekter, men ellers kroppsvekt. Fitnessblender er også veldig bra. Også med handvekter. Anonymkode: bc9b5...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Del Skrevet 21. april 2022 Ps. Så tittelen "hard" i det jeg klikket meg ut. Dette er ikke av typen harde reps, pause. Men mer kontinuerlig belastning av musklene. Som kvinne som i større grad ønsker å stramme opp, tone kroppen, og effektiv trening, men uten å bygge mye muskler, er disse supre. Anonymkode: bc9b5...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Youtube. For eksempel Angela Barniff. Jeg synes som deg at stang er mye "styr". Derfor jeg særlig liker henne. Her er det noe strikk, noe handvekter, men ellers kroppsvekt. Fitnessblender er også veldig bra. Også med handvekter. Anonymkode: bc9b5...b45 Takk for tips på spesifikke folk å følge på YouTube! Ble motivert bare av tips 😅 Anonymkode: 72a4f...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg bruker litt forskjellig (trener utelukkende hjemme). I det siste har jeg gjort styrke på YouTube med Caroline Girvan, Sydney Cummings og Fitness KayKay. Alle disse tre er videoer der treneren følger deg gjennom økta, så du gjør det sammen med dem. Nesten bare manualer og kroppsvekt, og godt lagt opp. Så har jeg lasta ned en app som heter PlayBook med vanvittig mange ulike treningsprogrammer og enkeltvideoer. Noen her er også "follow-along", men de fleste beskriver økta i tekst + en liten demovideo. Der er det alt fra små influencere til svært kjente trenere eller kjendistrenere (som han som trente opp Tom Ellis til Lucifer). VELDIG mye å velge i, og $1 for første måneden. Jeg har også gjort litt Les Mills -videoer i det siste, de hade gratis 1 mnd og 70% neste. Alt fra cardio til kickboxing til bodypump. Det jeg har gjort mest de siste 10 årene er Beachbody (ikke MLM-delen), der det er massevis av programmer for alle nivåer og alt fra tung styrke og HIIT til dans og yoga. Man følger et program med ulike videoer hver dag. Anonymkode: 1acac...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips på spesifikke folk å følge på YouTube! Ble motivert bare av tips 😅 Anonymkode: 72a4f...70e AnonymBruker skrev (1 time siden): Youtube. For eksempel Angela Barniff. Jeg synes som deg at stang er mye "styr". Derfor jeg særlig liker henne. Her er det noe strikk, noe handvekter, men ellers kroppsvekt. Fitnessblender er også veldig bra. Også med handvekter. Anonymkode: bc9b5...b45 Men der gikk delt HELT feil. Det skal være: Pamela Reif Meg og navn, innimellom 🙈 Anonymkode: bc9b5...b45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 21. april 2022 #7 Del Skrevet 21. april 2022 Funkygine👏🏽👏🏽 Hun har økter både med og uten utstyr, jeg er helt kjørt etter å ha tatt noen av de 10 min øktene hun har et par ganger (eller en gang😅) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Del Skrevet 21. april 2022 Diamant20 skrev (27 minutter siden): Funkygine👏🏽👏🏽 Hun har økter både med og uten utstyr, jeg er helt kjørt etter å ha tatt noen av de 10 min øktene hun har et par ganger (eller en gang😅) Kanskje prøve meg på 10-minutterne hennes da? Var jo en god idé å ta de flere ganger også! Anonymkode: 72a4f...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 21. april 2022 #9 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kanskje prøve meg på 10-minutterne hennes da? Var jo en god idé å ta de flere ganger også! Anonymkode: 72a4f...70e Det ville jeg gjort, enkelt å få til også fordi man har «alltid» tid til 10 min før man uansett skal i dusjen😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 22. april 2022 #10 Del Skrevet 22. april 2022 Caroline Girvan har de beste øktene av de som jeg har prøvd på YouTube! Alle videoene på kanalsiden hennes ligger sortert etter hvilke muskelgrupper som brukes og om det er med eller uten vekter, så det er ganske lett å finne en økt som passer seg: https://www.youtube.com/c/CarolineGirvan/playlists De fleste øktene hennes inngår i ulike programmer med varighet mellom 1 og 10 uker. Det følger en gratis PDF med veiledning til programmene, men det er ikke noe galt i å gjøre øktene enkeltvis heller. Om man har lyst til å få en smakebit på de andre programmene anbefaler jeg det programmet som heter Epic Beginner. Dette er litt kortere økter og med mer pause enn de andre videoene, samtidig som man får prøvd seg på en del av de samme øvelsene som går igjen i resten av programmet. Pamela Reif har også ganske intense økter, men de fleste øktene hennes er lagt opp til rundt 10 minutt uten pauser i, så da blir det jo mer en type utholdenhetstrening enn styrke. Ikke noe galt med det, men greit å tenke over hva man ønsker å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 22. april 2022 #11 Del Skrevet 22. april 2022 Jeg liker øktene til Funkygine og Pamela Reif, sistnevnte har nesten bare kroppsvekt-økter. Hun får det til å se utrolig lett ut, men jeg lover deg at dette er intens trening! https://www.youtube.com/channel/UChVRfsT_ASBZk10o0An7Ucg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå