Gå til innhold

Noen som har mistet ved første fryseforsøk men klarte beholde ved andre fryseforsøk?


jenta1983

Anbefalte innlegg

Fint hvis dere som kommenterer kan svare på spørsmålet og ikke begynne å diskutere vekt og alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 11.49):

Kjenner så veldig til følelsen. Det er helt forferdelig å gå gjennom denne perioden, og det å holde motet oppe før og under neste forsøk er så vanskelig, og jeg tror kun vi IVF'ere kan ane hvordan det er. Jeg tok det ikke veldig bra og var ganske deprimert, sinna og redd i mange måneder. Skulle gjerne gitt gode råd, men alt jeg kan si er at jeg tenker på deg. Hadde veldig mye annet på jobb og privaten for å distrahere hodet rundt forrige innset, om du har muligheter for å fullbooke dagene med møter og annet anbefaler jeg det for å få hodet til å tenke på noe annet. 🤪 Sender en STOR klem ❤️

Anonymkode: 06710...fbc

Tusen takk ❤️ godt at noen forstår ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (Akkurat nå):

Fint hvis dere som kommenterer kan svare på spørsmålet og ikke begynne å diskutere vekt og alder

Du opptrer ikke spesielt sympatisk i tråden selv. Og jeg er helt sikker på at statistikken til din klinikk ikke avviker vesentlig fra de jeg har funnet som viser rundt 30 %, jeg har sjekka flere klinikker. 

Ønsker deg som sagt lykke til. Håper du lykkes! 

Anonymkode: 06d7d...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du opptrer ikke spesielt sympatisk i tråden selv. Og jeg er helt sikker på at statistikken til din klinikk ikke avviker vesentlig fra de jeg har funnet som viser rundt 30 %, jeg har sjekka flere klinikker. 

Ønsker deg som sagt lykke til. Håper du lykkes! 

Anonymkode: 06d7d...9c9

Sympatisk når dere som har kommentert nå sist er bare ute etter å trykke folk ned? Nei vettu meg hva, kanskje svaret på det jeg faktisk spurte om i tråden??????! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (14 minutter siden):

Sympatisk når dere som har kommentert nå sist er bare ute etter å trykke folk ned? Nei vettu meg hva, kanskje svaret på det jeg faktisk spurte om i tråden??????! 

Trykke folk ned? Du svarer aggressivt og tar ikke til deg fakta. 

Anonymkode: b9859...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trykke folk ned? Du svarer aggressivt og tar ikke til deg fakta. 

Anonymkode: b9859...533

Lykke til videre, jeg spurte om noen hadde lyktes på 2 fryseforsøk og det har ikke noen av dere siste svart på, får heller stole på klinikken 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble først gravid på første forsøk (ferskforsøk), men mistet i uke 5. Deretter et negativt fryseforsøk før jeg ble  gravid på andre fryseforsøk. Hun er snart tre år nå ❤️.

Vi hadde da tre blastocyst igjen på frys. Ble ikke gravid på første frys på søskenforsøk, men på andre. Lillegull er nå snart er halvt år ❤️🥰.

Det er lett å miste motet når man mister/negative forsøk. Da jeg først mistet og deretter hadde et negativt forsøk tenkte jeg at der var over og ut, men så sitter jeg her likevel med to små IVF-skatter ❤️

Endret av Butter
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter skrev (12 timer siden):

Jeg ble først gravid på første forsøk (ferskforsøk), men mistet i uke 5. Deretter et negativt fryseforsøk før jeg ble  gravid på andre fryseforsøk. Hun er snart tre år nå ❤️.

Vi hadde da tre blastocyst igjen på frys. Ble ikke gravid på første frys på søskenforsøk, men på andre. Lillegull er nå snart er halvt år ❤️🥰.

Det er lett å miste motet når man mister/negative forsøk. Da jeg først mistet og deretter hadde et negativt forsøk tenkte jeg at der var over og ut, men så sitter jeg her likevel med to små IVF-skatter ❤️

Tusen takk for svar og gratulerer så mye ❤️❤️ jeg var offentlig de 4 første forsøkene, 2 ble avbrutt da ingen egg overlevde til innsett også hadde jeg innsett av 2 og 3 dagers, skiftet klinikk og da fikk jeg plutselig en blasto som jeg aldri har fått før ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar og gratulerer så mye ❤️❤️ jeg var offentlig de 4 første forsøkene, 2 ble avbrutt da ingen egg overlevde til innsett også hadde jeg innsett av 2 og 3 dagers, skiftet klinikk og da fikk jeg plutselig en blasto som jeg aldri har fått før ❤️

Takk ❤️.

Ja, du har vært gjennom en del du. Blastocyst er jo kjempebra. Håper det lykkes for deg denne gangen ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni forsøk og mange kroner fattigere, sitter vi her fortsatt kun med to katter.. Både min vekt og alder spilte ifølge legene en faktor. Har gitt opp nå, men klarer likevel ikke å holde meg borte fra denne siden på kg

Anonymkode: 509ee...4f9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ni forsøk og mange kroner fattigere, sitter vi her fortsatt kun med to katter.. Både min vekt og alder spilte ifølge legene en faktor. Har gitt opp nå, men klarer likevel ikke å holde meg borte fra denne siden på kg

Anonymkode: 509ee...4f9

Kan jeg spørre hvor gammel du er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sendt mail til klinikken om at jeg er usikker på om jeg klarer å fullføre innsettet i mai selv om det var en perfekt blasto, bedre gradering enn det jeg satte inn i januar. Jeg er så redd for å miste igjen og etter alle kommentarer her om alder og vekt så blir jeg enda mer redd og usikker ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (38 minutter siden):

Jeg har nå sendt mail til klinikken om at jeg er usikker på om jeg klarer å fullføre innsettet i mai selv om det var en perfekt blasto, bedre gradering enn det jeg satte inn i januar. Jeg er så redd for å miste igjen og etter alle kommentarer her om alder og vekt så blir jeg enda mer redd og usikker ❤️

Når ting er så ustabilt, er det like greit at du avventer. En eventuell graviditet kan bli altfor tøff. 

Anonymkode: b9859...533

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når ting er så ustabilt, er det like greit at du avventer. En eventuell graviditet kan bli altfor tøff. 

Anonymkode: b9859...533

Ustabilt pga jeg er livredd for å miste igjen? Jeg har ikke tatt noen beslutning enda, venter og hører hva klinikken sier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (5 minutter siden):

Ustabilt pga jeg er livredd for å miste igjen? Jeg har ikke tatt noen beslutning enda, venter og hører hva klinikken sier 

Hva svar venter du på? De er en bedrift som ønsker å tjene penger, selvfølgelig kommer de til å ønske at du fortsetter behandlingen hos de. 

Oddsen er ikke på din side, det er ganske innlysende når du allerede har hatt 7 forsøk tidligere. Men det er fortsatt en liten sjanse for vellykket graviditet, så du får veie fordeler opp mot ulemper. 

Anonymkode: b9859...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva svar venter du på? De er en bedrift som ønsker å tjene penger, selvfølgelig kommer de til å ønske at du fortsetter behandlingen hos de. 

Oddsen er ikke på din side, det er ganske innlysende når du allerede har hatt 7 forsøk tidligere. Men det er fortsatt en liten sjanse for vellykket graviditet, så du får veie fordeler opp mot ulemper. 

Anonymkode: b9859...533

Jeg har ikke hatt 7 forsøk, jeg har hatt 6 uttak og 3 innsett, 3 innsettet ble jeg gravid for aller første gang men dessverre mistet, men klinikken har trua på at det vil gå. Ja er privat klinikk men hadde de ikke hatt resultat så hadde de ikke eksistert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt totalt 5 innsett. 

1. Fersk, Kjemisk,

2. Frys, SA,

3. Frys, SA,

4. Fersk, Graviditet og velskapt liten jente

5. Fersk, Søskenforsøkt, SA for et par uker siden. 

Jeg er overvektig med bmi på 31. Før vårt fjerde forsøk klarte jeg å gå ned 6 kilo før det stoppet opp igjen (har pcos) og har stor tro på at dette er årsaken til at det gikk. På alle andre forsøk inkludert den siste, lå jeg på den høyeste vekta som jeg har gjort i mange år. 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke ta fryseforsøk før jeg har klart å gå ned noe. 

Anonymkode: 621a8...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt totalt 5 innsett. 

1. Fersk, Kjemisk,

2. Frys, SA,

3. Frys, SA,

4. Fersk, Graviditet og velskapt liten jente

5. Fersk, Søskenforsøkt, SA for et par uker siden. 

Jeg er overvektig med bmi på 31. Før vårt fjerde forsøk klarte jeg å gå ned 6 kilo før det stoppet opp igjen (har pcos) og har stor tro på at dette er årsaken til at det gikk. På alle andre forsøk inkludert den siste, lå jeg på den høyeste vekta som jeg har gjort i mange år. 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke ta fryseforsøk før jeg har klart å gå ned noe. 

Anonymkode: 621a8...fe3

Klinikken har aldri nevnt noe om vekta mi, jeg har nå bmi på 30, dem sa at grunnen til at jeg mistet i januar var visstnok at det var noe galt med embryo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (35 minutter siden):

Klinikken har aldri nevnt noe om vekta mi, jeg har nå bmi på 30, dem sa at grunnen til at jeg mistet i januar var visstnok at det var noe galt med embryo

Kjenner en som måtte ta ivf. Offentlig sa til hun at for å kunne behandle hun måtte hun først gå ned 7-8 kilo. Hun følte at det kunne hun ikke vente på så dro privat. De sa heller ikke noe til hun om vekta. Gikk gjennom  flere innsett uten å få baby. 

Pengene strakk ikke til mange flere runder så hun bestemte seg for å ta et siste uttak, men gå ned i vekt først. Den satt på andre innsett etter dette. 

Man kan ikke si med sikkerhet at å gå ned i vekt vil øke sjansen for deg, men klinikken kan heller ikke si med sikkerhet at det er pga feil på forster. Mest sannsynlig, men ikke garantert. 

 

Pointet mitt er at du kan jo forsøke å gå ned noe iallefall så øker du sjansene dine litt siden du er litt overvektig

Anonymkode: 621a8...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2022 at 11:24 AM, jenta1983 said:

Hei :) jeg hadde fryseforsøk av blasto i januar men kjemisk i begynnelsen av februar, første gangen jeg noengang har blitt gravid. Skal sette inn ny blasto i januar som visstnok var perfekt da den var 4AA,den jeg satte inn i januar var 4BB. Jeg blir 39 om 2 mnd, er livredd for å miste igjen ❤️

Hadde et fryseforsøk, men fikk ikke positiv graviditetstest. Dvs embryo ikke festet seg. Skikkelig kjipt, men det sies at det skal ofte 3 forsøk til for å lykkes ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...