Gå til innhold

Noen som har mistet ved første fryseforsøk men klarte beholde ved andre fryseforsøk?


jenta1983

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg hadde fryseforsøk av blasto i januar men kjemisk i begynnelsen av februar, første gangen jeg noengang har blitt gravid. Skal sette inn ny blasto i januar som visstnok var perfekt da den var 4AA,den jeg satte inn i januar var 4BB. Jeg blir 39 om 2 mnd, er livredd for å miste igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hatt tre forsøk med blasto. Satt ikke på første, kjemisk på andre, og nå 12 uker gravid med tredje fryseforsøk ❤️ 
Masse, masse lykke til, håper så inderlig det sitter for deg.

Anonymkode: 06710...fbc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!

Hatt tre forsøk med blasto. Satt ikke på første, kjemisk på andre, og nå 12 uker gravid med tredje fryseforsøk ❤️ 
Masse, masse lykke til, håper så inderlig det sitter for deg.

Anonymkode: 06710...fbc

Så godt å høre ❤️❤️ tusen takk ❤️ er nesten livredd for å skulle sette inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, jenta1983 said:

Så godt å høre ❤️❤️ tusen takk ❤️ er nesten livredd for å skulle sette inn :(

Kjenner så veldig til følelsen. Det er helt forferdelig å gå gjennom denne perioden, og det å holde motet oppe før og under neste forsøk er så vanskelig, og jeg tror kun vi IVF'ere kan ane hvordan det er. Jeg tok det ikke veldig bra og var ganske deprimert, sinna og redd i mange måneder. Skulle gjerne gitt gode råd, men alt jeg kan si er at jeg tenker på deg. Hadde veldig mye annet på jobb og privaten for å distrahere hodet rundt forrige innset, om du har muligheter for å fullbooke dagene med møter og annet anbefaler jeg det for å få hodet til å tenke på noe annet. 🤪 Sender en STOR klem ❤️

Anonymkode: 06710...fbc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er normalvektig og har alderen på din side, går det kanskje greit. Sjansen for å mislykkes er størst, men det er jo håp. 

Anonymkode: b9859...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så lenge du er normalvektig og har alderen på din side, går det kanskje greit. Sjansen for å mislykkes er størst, men det er jo håp. 

Anonymkode: b9859...533

Sjansen for å mislykkes er størst? Unnskyld? Jeg er 1.62 og 78 kg og snart 39 år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjemisk på første ferskforsøk(første positive test noensinne), første fryseforsøket er 9 uker ved siden av meg her. Liker å tro at kroppen var mer mottakelig gang nummer to siden det satt halveis på første, uten at det kan bevises 😅 lykke til! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 12.16):

Så lenge du er normalvektig og har alderen på din side, går det kanskje greit. Sjansen for å mislykkes er størst, men det er jo håp. 

Anonymkode: b9859...533

Du kan umulig ha vært gjennom ivf med den holdningen 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (6 timer siden):

Du kan umulig ha vært gjennom ivf med den holdningen 

Jo, det har jeg. Satt på første forsøk, men så var jeg slank og kun 32 år. 

Anonymkode: b9859...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det har jeg. Satt på første forsøk, men så var jeg slank og kun 32 år. 

Anonymkode: b9859...533

Så fint for deg da ikke at det spiller så veldig stor rolle at du er slank og 32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (På 19.4.2022 den 12.38):

Sjansen for å mislykkes er størst? Unnskyld? Jeg er 1.62 og 78 kg og snart 39 år 

Det er ikke mer enn rundt 29 % sjanse for graviditet ved fryseforsøk når man er 39 år (statistikk norsk klinikk).

https://medicus.no/suksessrater/

Flere tester positivt, men klinisk gravid betyr at graviditet er bekreftet med ul i uke 7. 

Dette er ikke for å skremme deg, men greit å være opplest på fakta. Jeg trengte 8 forsøk og er nå i uke 14. Begynte med ivf da jeg var 40.

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: 06d7d...9c9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke mer enn rundt 29 % sjanse for graviditet ved fryseforsøk når man er 39 år (statistikk norsk klinikk).

https://medicus.no/suksessrater/

Flere tester positivt, men klinisk gravid betyr at graviditet er bekreftet med ul i uke 7. 

Dette er ikke for å skremme deg, men greit å være opplest på fakta. Jeg trengte 8 forsøk og er nå i uke 14. Begynte med ivf da jeg var 40.

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: 06d7d...9c9

Ja mulig medicus har bedre suksessrate med fersk forsøk, men klinikken jeg hører til har mer suksess med frys, tusen takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (Akkurat nå):

Ja mulig medicus har bedre suksessrate med fersk forsøk, men klinikken jeg hører til har mer suksess med frys, tusen takk

Det er jo veldig bra. Men jeg tviler på at suksessen er høyere enn 50 %, så stor forskjell er det ikke mellom klinikker. Siden du reagerte så sterkt på den som sa at det er størst sjanse for at det ikke går, mener jeg. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo veldig bra. Men jeg tviler på at suksessen er høyere enn 50 %, så stor forskjell er det ikke mellom klinikker. Siden du reagerte så sterkt på den som sa at det er størst sjanse for at det ikke går, mener jeg. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

Synes bare det blir feil at å si at de fleste mislykkes også begynne snakke om vekt og alder 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (1 minutt siden):

Synes bare det blir feil at å si at de fleste mislykkes også begynne snakke om vekt og alder 

Det var ren fakta, og alder og vekt er ganske relevant. 

 

Anonymkode: b9859...533

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (1 minutt siden):

Synes bare det blir feil at å si at de fleste mislykkes også begynne snakke om vekt og alder 

Men alder er jo en av de viktigste faktorene. Og vi vet at vekt ikke er positivt heller. Jeg har høyere BMI enn deg, men jeg aksepterer (i motsetning til deg), at det er en faktor som kan telle negativt. Det viser jo statistikkene. 

Skjønner at du desperat ønsker å lykkes, det gjør alle som driver med ivf. Jeg har også hatt en kjemisk og en sa rett før uke 7. 
 

Men synes ikke man bare skal avvise rent objektive faktorer som alder og vekt mot suksessrate på et forum, bare fordi det er kjipt å høre. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ren fakta, og alder og vekt er ganske relevant. 

 

Anonymkode: b9859...533

For det første så er jeg ikke sykelig overvektig og hadde vekta mi vært et problem så hadde klinikken sagt det og de har hjulpet kvinner over 40 år og bli gravide, kos deg videre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men alder er jo en av de viktigste faktorene. Og vi vet at vekt ikke er positivt heller. Jeg har høyere BMI enn deg, men jeg aksepterer (i motsetning til deg), at det er en faktor som kan telle negativt. Det viser jo statistikkene. 

Skjønner at du desperat ønsker å lykkes, det gjør alle som driver med ivf. Jeg har også hatt en kjemisk og en sa rett før uke 7. 
 

Men synes ikke man bare skal avvise rent objektive faktorer som alder og vekt mot suksessrate på et forum, bare fordi det er kjipt å høre. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

Klinikken min har hjulpet kvinner over 40 til å bli gravide, dem har heller ikke nevnt noe om vekta mi da jeg ikke er sykelig overvektig og jeg er heller ikke 40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (Akkurat nå):

Klinikken min har hjulpet kvinner over 40 til å bli gravide, dem har heller ikke nevnt noe om vekta mi da jeg ikke er sykelig overvektig og jeg er heller ikke 40

Men hallo, kan du ikke lese statistikker? Du er snart 39, det er din største utfordring. 
 

Jeg har også blitt gravid og er nå 41. Med BMI såvidt rett over din (ikke mye). Poenget er at du må forberede deg på noen forsøk før den sitter. Dessverre. Eller, så er du kanskje en av de rundt 30 % med suksess ditt neste forsøk. Ingen vet. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hallo, kan du ikke lese statistikker? Du er snart 39, det er din største utfordring. 
 

Jeg har også blitt gravid og er nå 41. Med BMI såvidt rett over din (ikke mye). Poenget er at du må forberede deg på noen forsøk før den sitter. Dessverre. Eller, så er du kanskje en av de rundt 30 % med suksess ditt neste forsøk. Ingen vet. 

Anonymkode: 06d7d...9c9

Jo leste statistikken hos medicus, dette er mitt 6 forsøk, kos deg videre, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...