Gå til innhold

Problemer med stømtilkoblingen på bærbar


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sinna :frustrert:

For et halvt år siden begynte pc'en å oppføre seg rart, fikk ikke strømtilgang hvis ikke ledningen sto inn på en bestemt måte. Kom jeg borti den forsvant strømmen fra pc'en, selv om ledningen fortsatt sto i.

Til slutt ville ikke pc'en motta noen støm overhodet.. og jeg måtte sende den på reprasjon. De sa at det var et problem med ledningen og at det derfor ikke gikk på garantien, jeg måtte betale 880 kroner for det hele. Fikk pc'en tilbake i tipp topp stand, ingen problemer med strømmen.

Nå, seks måneder senere, har pc'en begynt å tulle igjen. Får ikke strømtilgang hvis ikke ledningen står i på en bestemt måte :sur:

Så poenget mitt er; vil problemet løses ved at jeg kjøper en ny ledning? Grunnen til at jeg spør er at jeg kan få kjøpt en ny ledning til 650 kroner på Clas Olson, og da sparer jeg noen hundrelapper i forhold til å sende den inn til reprasjon igjen. På en annen side, hvis det ikke funker med ny ledning.... ja, da har jeg brukt 650 kroner på ingenting.

Noen tips til hva jeg bør gjøre? Begynner å bli dyrt dette her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at i mailen jeg fikk etter reperasjon så sto det: "Skiftet fysisk beskadiget kontakt for tilkobling mot lader".

Kan det bety at min ledning er ødelagt denne gangen også og at det kan løses ved å kjøpe en ny ledning?

Hilsen lade-ledning-ødleggeren :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å kjøpe ledning hos Clas, og hvis det ikke hjelper kan du bytte den inn igjen. De pleier å være ganske behjelpelige med innbytte hvis du gir en god grunn. Men jeg synes jo det høres rart ut at du skal greie å ødelegge en ledning som bare står i på et halvår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Den kan ikke ha blitt skadet fordi du har flyttet mye rundt på den mens den har hatt strømledningen koblet i da?

Jeg fikk nettopp laptopen min tilbake fra reparasjon, og da fikk jeg med et lite skriv som understreket at jeg måtte fjerne alle ledninger fra laptopen hvis jeg skulle flytte rundt på den - ellers kunne inntaket bli ødelagt og jeg ville ikke få fikset det på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som skjedde med min laptop. Sannsynligvis er det ikke laderen i seg selv det er noe galt med, men denne "stangen" som tar i mot strøm (som ligger inni laptopen). Dersom du tar en titt inn i det hullet, og kjenner om den er litt ustabil (løs) er det nok det som er problemet. Reperasjon fikk jeg vite kom på 5000,-, så jeg kjøpte heller en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ikke ha blitt skadet fordi du har flyttet mye rundt på den mens den har hatt strømledningen koblet i da?

Jeg fikk nettopp laptopen min tilbake fra reparasjon, og da fikk jeg med et lite skriv som  understreket at jeg måtte fjerne alle ledninger fra laptopen hvis jeg skulle flytte rundt på den - ellers kunne inntaket bli ødelagt og jeg ville ikke få fikset det på garantien.

Jo, det er godt mulig... har ikke tenkt på at jeg ikke kan flytte den med strømmen i jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det samme som skjedde med min laptop. Sannsynligvis er det ikke laderen i seg selv det er noe galt med, men denne "stangen" som tar i mot strøm (som ligger inni laptopen). Dersom du tar en titt inn i det hullet, og kjenner om den er litt ustabil (løs) er det nok det som er problemet. Reperasjon fikk jeg vite kom på 5000,-, så jeg kjøpte heller en ny.

Samme med min også. Men jeg hadde flaks, for det var noen som kunne dette som loddet den "stanga" inni PC'n. Da slapp jegg unna med 1000,-i stedet for 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Jo, det er godt mulig... har ikke tenkt på at jeg ikke kan flytte den med strømmen i jeg  :sjenert:

Nei, ikke jeg heller. Så jeg er ganske takknemlig for at de opplyste meg om det før det var blitt et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...