Gjest Khloe Skrevet 14. april 2022 #1 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Hei! Jeg har fått beskjed av kiropraktoren at jeg er nødt til å roe ned vektløfting, hvis jeg ikke vil skifte ut hofte og knær før jeg fyller 40. Dette er derfor en gyllen mulighet til å prøve noe nytt. Problemet er at vekter og gymmet er ''meg''. Jeg aner ikke hva jeg skal prøve nå! Gruppetimer er greit, og type lockdown-trening kan jeg gjøre i blant, men jeg trenger nye impulser. Har noen gode tips til meg? Det må være god treningsverdi i det, for jeg ønsker å holde meg i form. Endret 14. april 2022 av Khloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #2 Del Skrevet 14. april 2022 Løpe ute. Utmerket treningsverdi. Kan gjøres hvor som helst. Krever ikke utstyr Anonymkode: 88e00...afe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #3 Del Skrevet 14. april 2022 Hva med klatring? Anonymkode: 58381...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 14. april 2022 #4 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg er glad i å trene med kroppsvekt, så jeg veksler mellom disse: Løping Power walk Spinning Kroppsvekttrening Crossfit Step aerobic (steptrening) Slyngetrening Yoga - Pilates Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 14. april 2022 #5 Del Skrevet 14. april 2022 Skal ikke blande meg inn i behandling, men jeg ville tatt en second opinion på en så livsendrende beskjed, kanskje fra en i en annen profesjon men som fortsatt jobber med kroppen, muskler og ledd. For eksempel fysioterapeut eller manuellterapeut. Kanskje til og med en ortoped. Snakker av erfaring. Fikk én beskjed av lege og total kontrabeskjed av ortoped. Lurte på hvorfor jeg hadde blitt sendt og sa "løft så mye du vil". Fin beskjed å få 😊 Og du skriver vektløfting - tenker du da på olympisk vektløfting eller bare på å løfte vekter? For om det er førstnevnte kan du jo fint trene mindre belastende styrketrening 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #6 Del Skrevet 14. april 2022 Enig i second opinion. Høres rart ut med anbefaling om på roe ned på styrketrening? Med mindre du gjør noe som feilbelastet kroppen, men da er det vel heller det du bør jobbe med og ikke kutte ut. Løping er neppe et godt alternativ hvis du sliter med knær og hofter. Anonymkode: 9d2d3...a32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 14. april 2022 #7 Del Skrevet 14. april 2022 (endret) Jeg er kanskje uklar i første innlegg, men jeg ønsket ikke å brette ut om hele greia. Jeg har ikke fått beskjed om å slutte, men roe ned. Det er snakk om styrketrening med fokus på baseløft😊 Jeg tenkte at mens jeg likevel skal kutte ned, så kan jeg benytte anledningen til å forsøke noe nytt. Kanskje jeg oppdager noe kult. Skal ikke direkte si jeg griner heller, for jeg kjenner det er riktig akkurat nå. Endret 14. april 2022 av Khloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #8 Del Skrevet 14. april 2022 Jeg trives veldig godt med å være ute. Løpe i terrenget eller vanlig flatt, sykle, langrenn, gå turer i fjellet og marka. Hvis du skal fortsette med styrketreningen inne kan kanskje det være en god variasjon? Anonymkode: 9d2d3...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 15. april 2022 #9 Del Skrevet 15. april 2022 Khloe skrev (16 timer siden): Jeg er kanskje uklar i første innlegg, men jeg ønsket ikke å brette ut om hele greia. Jeg har ikke fått beskjed om å slutte, men roe ned. Det er snakk om styrketrening med fokus på baseløft😊 Jeg tenkte at mens jeg likevel skal kutte ned, så kan jeg benytte anledningen til å forsøke noe nytt. Kanskje jeg oppdager noe kult. Skal ikke direkte si jeg griner heller, for jeg kjenner det er riktig akkurat nå. Skjønner 😊 Jeg liker sånne HIIT økter med øvelser man kan ta hjemme. Det er gøy. Det kan være ganske belastende det også da, så ikke sikkert det er en god erstatning. Ellers er squash med venner veldig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå