Gå til innhold

Arizona. Funker det på et norsk barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi bor i Canada og kommer nok til å bo her de neste tre årene. Men planen er etterhvert å flytte tilbake til Norge. Funker navnet? Jeg synes det er så fint.

Anonymkode: d2a7d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

KG vil nok si nei, men i det virkelige liv tror jeg ikke dette blir noe problem. Navnet er lett å uttale i Norge. Tror ingen vil reagere på det når dere i tillegg kommer flyttende fra et annet land. Bortsett fra på kg, så brace for impact :) 

Anonymkode: bdcae...21a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja om du vil ungen din skal hete arrisooona..

Anonymkode: 1cd59...9fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Navnet fungerer sikkert det, men for mange vil nok white trash-alarmen ringe ganske kraftig når de hører det. At dere har bodd i Canada har ikke så mye å si, hjelper kanskje litt om far er derfra, men ja. 

Anonymkode: cdab5...78a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Navnet fungerer sikkert det, men for mange vil nok white trash-alarmen ringe ganske kraftig når de hører det. 

Anonymkode: cdab5...78a

Har virkelig folk en sånn alarm? Bortsett fra på kg? Synes folk opptrer mer sivilisert i det virkelige liv, både når det gjelder navn og andre  ting. Sånn apropos den tråden om man svarer som en kg'er i real life. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt min type navn, men mye bedre enn gørrkjedelige norske navn som Anna og Ida, så kjør på 😄 

Anonymkode: e8ba7...2fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi bor i Canada og kommer nok til å bo her de neste tre årene. Men planen er etterhvert å flytte tilbake til Norge. Funker navnet? Jeg synes det er så fint.

Jeg synes dessverre det er et dårlig navn både i Canada/USA og Norge. Om jeg hadde møtt en amerikansk person som het Arizona ville jeg tenkt at det var typisk lavstatusnavn. Og enda mer om barnet var norskt.

Anonymkode: b7919...c38

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ikke gjør det mot barnet. Arizona er et stedsnavn, og passer ikke på et barn.

Anonymkode: f8fec...b9e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på om du får registrert denne navnet i Norge. Noen navn for man faktisk ikke lov å bruke. Sp skjell det først eventuelt..så dere ikke må bytte etterc4 år. Fint navn...men tenker straks på et sted

Anonymkode: 0c4b3...ef0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fem Arizona i Norge ifølge ssb. Det skal vel noe til at man må bytte navn ved flytting til Norge, skjer det i det hele tatt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får assosiasjoner til filmstjerner som i håp om å være veldig originale kaller ungene sine opp etter ulike stater. Virker som et skrik etter oppmerksomhet.

Anonymkode: cfafd...4ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er veldig rart å bruke stedsnavn som navn. Og ikke syns det var noe mindre rart å kalle barnet etter en amerikansk delstat om dere er nordmenn som bodde i Canada ei stund (og jeg bodde mange år i USA selv). Ville gått ut fra at barnet ble unnfanget i Arizona på vei til Elvis-bryllup i Las Vegas eller noe sånt. Blodharry.

Anonymkode: 28ee9...cf3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når du nå først spør: nei, det funker ikke på norske barn. "Arr-i-sona". 

Anonymkode: caf97...f8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har virkelig folk en sånn alarm? Bortsett fra på kg? Synes folk opptrer mer sivilisert i det virkelige liv, både når det gjelder navn og andre  ting. Sånn apropos den tråden om man svarer som en kg'er i real life. 

Selvfølgelig har folk en sånn alarm. De opptrer nok mer sivilisert i det virkelige liv, i den forstand at de ikke kommer til å si noe til dere, men det betyr jo ikke at de ikke tenker sitt.

Anonymkode: e36cd...1b5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 10.41):

Nei

Anonymkode: a1099...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arizona er flott 😍 Ville også vurdert Oklamoha René,  Orlando eller Atlanta imens dere er i gang 😊

Anonymkode: 4409e...fac

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...