Gå til innhold

Hva er definisjonen på en kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke litt merkelig at man aldri spør "Hva er definisjonen på en mann?

Anonymkode: 47e65...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner i gammeldags biologisk forstand.

Og ellers blir det vanskelig å definere. Jeg mener at en mann som velger å beholde kroppen slik den ble født, men som vil påstå at han er kvinne ikke er en kvinne. Beklager.

Jeg vil gjerne være 10år igjen, men det er ikke mulig for meg å bli det på papiret. Er det diskriminerende for sånne som meg? Kanskje, ettersom disse personene mener det er diskriminerende dersom de ikke får bytte kjønn på papiret selv om alt av det fysiske ikke skiftes...

Jeg føler hele samfunnet er på glattisen og at debatten har sklidd helt ut.

Jeg håper ikke at resultatet blir at kvinnetoalettene flommes over av mennekropper som tilhører perverse griser som bare sier at de er kvinner for å ha noe å titte på.

Det må være innafor å ikke ønske en slik forandring.

Lag et system med 3 forskjellige garderober da, eller flere enkeltgarderober/kapselgarderober. Sikkert kjipt for de som føler seg som kvinner men ikke har operert seg å ikke få være 100% inkludert blandt kvinner, men sånn må det nesten bli. 

Hva som skjer i idretten er også det største tilbakeslaget for kvinneidrett i nyere historie. Snart vil det bare være menn og "kvinner" som konkurrerer og vi vil ikke ha biologiske kvinner igjen i idretten overhodet. 

Anonymkode: 3ce73...359

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 13.01):

Alle som definerer seg som kvinne, er kvinner. 🙂 

Anonymkode: a8446...5eb

Kan kvinner få testikkelkreft?

Anonymkode: cb36b...5c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/12/2022 at 1:06 PM, Mamajune11 said:

Livmor, eggstokk osv. Har du ikke det er du ikke kvinne. 

Enig

Anonymkode: 79fdf...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt svakt å be folk på KG om å gjøre skoleoppgaven din, ts. 

Anonymkode: f9eae...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 22.55):

Kan kvinner få testikkelkreft?

Anonymkode: cb36b...5c2

Slipper transkvinner å sjekke prostata når de kommer opp i årene?.

 

Anonymkode: 1f594...287

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/13/2022 at 4:00 AM, AnonymBruker said:

Definisjonen av en kvinne.. uhm. Et menneske som har overvekt av feminine trekk😅

Anonymkode: cb00c...7cc

Så mange mannlige homser er kvinner?

Anonymkode: 31b32...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 9.19):

Joe Biden har sagt at dette 🙂 "Alle som definerer seg som kvinner, er kvinner." Og dette er ikke hans personlige mening, men med bakgrunn i den intellektuelle og akademiske elites forskning på dette området. Dere som sutrer om "biologi" bruker utdatert forskning.

Joe Biden har verdens smarteste mennesker bak seg. Men dere er vel smartere enn dem? 😂

Anonymkode: a8446...5eb

Ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Joe Biden har sagt det må vel være det svakeste argumentet jeg har sett på lang tid her på KG.

Og jeg har vært her en stund, og sett mye rart.

Anonymkode: f6b8a...05b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2022 den 7.00):

Caster Semenya er kvinne med høye testosteronnivåer. Hun måtte senke testosteronnivået sitt til under 5 nmol/L for å delta på de kortere distansene slik som 400m. Dette ville hun ikke og får derfor kun delta på mellomdistanseøvelser. Menn kan konkurrere i kvinneklassen så lenge de kan vise til at de har hatt testosteronnivå på under 10 nmol/L i 12 mnd. Det at de har gått igjennom puberteten som mann og har skjelett, muskulatur og kroppsstørrelse som en mann har ingen betydning. Forstå det den som kan! 

Anonymkode: befd0...99e

Caster Semenya er et ganske komplisert tilfelle. Hun har mannlige kromosomer. 

Anonymkode: f6b8a...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her vet hva en kvinne er. Keiseren er bare veldig naken akkurat nå. 

Anonymkode: 64363...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilket perspektiv du vil ha. Biologisk, eller kjønnsidentitet osv. eller hva med et mer filosofisk perspektiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et veldig interessant tema! Jeg er kvinne, født med ladyparts etc. Men hva "gjør" meg kvinnelig? Hvorfor kaller folk meg kvinne når jeg kler meg maskulint, de ikke vet hvilken tiss jeg har osv. Fordi jeg har langt hår? Menn kan ha langt hår uten å være kvinne.  

Og hvorfor "må" jeg være kvinne, og dermed forventes kvinnelig, fordi jeg er født med de delene? Det er så rart egentlig. At kroppsdeler skal bestemme hvordan jeg behandles, betraktes, osv. 

Alle har jo det samme følelseslivet og de samme behovene, åndelig 

Anonymkode: a45c4...ae9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et menneske med reproduksjon med store kjønnsceller og har kjønnskromosomene xx. 

Anonymkode: 18e24...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 12.59):

Jeg lurer på om noen av dere kunne hjulpet meg med min skole oppgave der jeg skal finne definisjonen på hva en kvinne er?

Hva vil DU si er definisjonen av en kvinne?

 

Anonymkode: 72b99...388

Jeg hadde brukt den biologiske definisjonen. Men også psykologisk, kulturell, normativ. :) 

Anonymkode: bac60...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

XX er kvinne, XY er mann, ferdig snakka. 

En mann som IDENTIFISERER seg som kvinne, er fremdeles en mann. En mann med pupper, er fremdeles en mann, En mann som kjønnsopererer seg, er rent biologisk sett fremdeles en mann, men fremstår som kvinne. 

Anonymkode: 0a412...f2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 13.05):

Vel, jeg regner med dere har fått oppgaven fordi det er et aktuelt tema. Så jeg ville både snakket om biologisk definisjon, men problematisert med de siste årenes forandring av synet på kvinner og menn og dratt inn dette med en ny type identifikasjon som er annerledes fra den tidligere kjønnsdiskursen.

Anonymkode: b9127...e0f

Dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er læreren din politisk korrekt/woke må du for all del ikke si at kvinne er biologisk, da blir det bråk type realt ståk😅 Jeg identifiserer forresten som en løvetann i dag.

Anonymkode: 5198e...c16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4/13/2022 den 9.19):

Joe Biden har sagt at dette 🙂 "Alle som definerer seg som kvinner, er kvinner." Og dette er ikke hans personlige mening, men med bakgrunn i den intellektuelle og akademiske elites forskning på dette området. Dere som sutrer om "biologi" bruker utdatert forskning.

Joe Biden har verdens smarteste mennesker bak seg. Men dere er vel smartere enn dem? 😂

Anonymkode: a8446...5eb

Det er en tautologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...